• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nadmerná spotreba oleja motor 2.3 L3 122kw

peter333

nový člen
2
Zdravím mam mazdu 6 gg ročník 2006 a problem s nadmernou spotrebou oleja, z vyfukou ide smradlavý dym ale nie stale niekey viac a niekedy menej asi je to tym že sa zbiera olej v saní ktory sa potom nasaje do valcov, a musim stále dolievať olej, motor ma najazdene 170 xxx km, meral som kompresie, na každom valci mi vyšlo 12 barov a tiež som kontroloval pcv ventil, bol priechodny ale vymenil som ho aj s hadičkou čo išla z ventilu do sania lebo bola dierava oba diely som vymenil za nove originalne, sanie aj škrtiaca klapka su totalne zanesene a sviečky tiež, svieti mi kontrolka motora a chyba je na lambda sonde kvoli emisiam, mam podozrenie že už sa z toľkeho oleja čo spalila zapchava aj katalyzator, ked dam pri naštartovanom motore dole vrchnak na nalievanie oleja ide odtial značne množstvo vzduchu neviem či je to normalne, už neviem čo s tym mam dalej robiť, mate s tym niekto skusenosť ?
 
Ono je možný že i přes vyměněný komponenty PCV systému to do sání litá tudy. Duvodem můžou být opotřebovány kruhy - i když má motor tlaky, tak to podfukuje dolů (hlavně ve vyšších otáčkách) a vytlačuje to olej přes PCV systém do sání a tam si to motor už cucne a spálí (měl by to být spíš bilej kouř). S tím souvisí že to fouká i fest přes víčko (měl by tam byt spíš drobnej podtlak který vytváří sání)

Možnosti jsou
- použít viskoznější olej (pokud je kam se posunout)
- namontovat OCT (zachytávací nádobku na hadici co jde do sání)
- překroužkovat (pokud není ovalita válců) - ale to se cenově u GG asi nevyplatí

Ten katalyzátor není zalepenej ale sežranej tím spaleným olejem stejně jako lambda. Nejdřív vyřeš ten olej, pak teprve řešit lambdu a kat.
 
Doporučil bych dekarbonizační směs do oleje/paliva. Prodávají se 3 lahvičky:
1, Do motorového oleje před výměnou. Motor musí běžet pouze po dobu uvedenou v návodu a ne déle. Otáčky jsou v návodu, já jsem měl 2200.
2, Do motorového oleje po výměně.
3, Do benzinu/nafty

Najdeš to na netu. Nejhorší svinstvo to z motoru dostane.
 
Já bych vynechal bod 2 a zvolil spíš slušně aditivovanej olej
 
Back
Top