Že by? Jsou tomu asi dva měsíce, co jsem psal, jak současná Mazda 6 má údajně vydržet na trhu ještě pár let a pak definitivní sbohem… Máme září a najednou to vypadá zas jinak! V Japonsku začaly kolovat informace, spíš spekulace, že Mazda změnila názor a přece jen se pustí do vývoje nové generace Mazdy 6.
Vezmeme-li to pohledem do minulosti, tak současná verze Mazdy 6 se nabízí už od roku 2012. Jinými slovy, s ohledem na životní cykly konkurenčních modelů značně přesluhuje. Proto zástupy skalních fanoušků doufaly, že každým rokem by mohla dorazit nová generace, ale všechny naděje zhatil loni v březnu Joachim Kunz, šéf vývoje Mazda Europe. Ten pronesl, že nová platforma s pohonem zadních kol se neplánuje u modelu 6.
Jenomže japonský časopis Best Car přišel se zajímavými informacemi, konkrétně s tvrzením, že Mazda změnila názor ohledně další generace „šestky“. Není to tím, že by vzrostla popularita sedanů ve světě, ale spíše překvapivým úspěchem nových SUV a pozitivními reakcemi na novou platformu i škálu nabízených motorů v modelech CX-60/CX-80 a CX-70/CX-90.
CX-60 si vede dobře nejen v Evropě, ale i v Japonsku, kde se údajně prodává lépe než současný bestseller CX-5. To znamená jediné, že nová platforma i obchodní strategie byla přijata velmi kladně. Proto najednou je zpátky ve hře uvedení nového prémiového sedanu, nebo spíše čtyřdveřového kupé, které bude jakýmsi vyvrcholením designu Kodo a zároveň by mohlo oslnit klienty i na severoamerickém trhu.
Mazda má vše připravené a je tak potřeba navrhnout design karoserie a odklepnout to do výroby. Platforma s pohonem zadních nebo všech čtyř kol by se použila z výše zmíněných SUV, a to včetně pohonných jednotek se šesti válci a případně i PHEV. Jak by mohl design vypadat? To možná napoví dříve představené koncepty, jako Vision Coupe.
Hlavní trh by byl samozřejmě ten v USA, ale i se najde pár jedinců v Japonsku či Evropě, kteří čekají na tento model. Otázkou však zůstává, zda se stihne nabízet v Evropě, protože případná nová generace Mazdy 6 nedorazí dříve než v roce 2025 (za předpokladu, že je opravdu „na stole“) a nyní můžeme zatím obdivovat např. Mazdu 6 ve výroční edici 20th Anniversary.
Zdroj: motor1.com, bestcarweb.jp
Pokračujte ve čtení...
Vezmeme-li to pohledem do minulosti, tak současná verze Mazdy 6 se nabízí už od roku 2012. Jinými slovy, s ohledem na životní cykly konkurenčních modelů značně přesluhuje. Proto zástupy skalních fanoušků doufaly, že každým rokem by mohla dorazit nová generace, ale všechny naděje zhatil loni v březnu Joachim Kunz, šéf vývoje Mazda Europe. Ten pronesl, že nová platforma s pohonem zadních kol se neplánuje u modelu 6.
Jenomže japonský časopis Best Car přišel se zajímavými informacemi, konkrétně s tvrzením, že Mazda změnila názor ohledně další generace „šestky“. Není to tím, že by vzrostla popularita sedanů ve světě, ale spíše překvapivým úspěchem nových SUV a pozitivními reakcemi na novou platformu i škálu nabízených motorů v modelech CX-60/CX-80 a CX-70/CX-90.
MOŽNÁ PODOBA NOVÉ GENERACE MAZDY 6 (RENDER)
CX-60 si vede dobře nejen v Evropě, ale i v Japonsku, kde se údajně prodává lépe než současný bestseller CX-5. To znamená jediné, že nová platforma i obchodní strategie byla přijata velmi kladně. Proto najednou je zpátky ve hře uvedení nového prémiového sedanu, nebo spíše čtyřdveřového kupé, které bude jakýmsi vyvrcholením designu Kodo a zároveň by mohlo oslnit klienty i na severoamerickém trhu.
Mazda má vše připravené a je tak potřeba navrhnout design karoserie a odklepnout to do výroby. Platforma s pohonem zadních nebo všech čtyř kol by se použila z výše zmíněných SUV, a to včetně pohonných jednotek se šesti válci a případně i PHEV. Jak by mohl design vypadat? To možná napoví dříve představené koncepty, jako Vision Coupe.
Hlavní trh by byl samozřejmě ten v USA, ale i se najde pár jedinců v Japonsku či Evropě, kteří čekají na tento model. Otázkou však zůstává, zda se stihne nabízet v Evropě, protože případná nová generace Mazdy 6 nedorazí dříve než v roce 2025 (za předpokladu, že je opravdu „na stole“) a nyní můžeme zatím obdivovat např. Mazdu 6 ve výroční edici 20th Anniversary.
Zdroj: motor1.com, bestcarweb.jp
Pokračujte ve čtení...