• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nastartuje a chcípne

Karl79

nový člen
12
Dobrý den jsem tu nový . Mám Mazdu 6 2006 2.0 105 kW . Zničeho nic přestala startovat . Teď výměna ŘJ . Momentálně nastartuje ale hned chcípne . Neví někdo co s tím . ? Jsem v zoufalé situaci neboť mi auto zůstalo na Ukrajině. Děkuji za cokoli a prosím k čemu je věc na fotce ? Fotka stažena z netu



IMG_20240816_111820.jpg
 
To na obrázku je kostřící bod. Ale docela zoxidovaný problém se startem bude dělat imobilizér protože nová jednotka nebude spárovaná se systémem resp s jednotkou imobilizéru
 
Jen se přidám se svou nedávnou zkušeností (tento měsíc). Mám úplně stejnou Mazdu (rok, motor), vyměnil jsem už půl auta za ty roky co ji mám, ale stále jsem měl "nečekané" problémy. Vyskakovaly různé chyby, auto často vypalovalo, rostla spotřeba, ŘJ psala chyby s palivovým čerpadlem, PCM nízké napětí, padalo to do nouzáku atd., prostě nejelo a už jsem se bál každé další jízdy. Hodně jsem načetl a ze zoufalství jsem opět krom jiného zkontroloval a vyčistil i kostry co jsem našel (+ prostříkl sprejem na kontakty) a při té příležitosti jsem si všiml, že ten "fastonek" - kostřící bod-co je na obrázku, je ukostřen k plechu pod airboxem, který byl KO (zrezavělý - ulámal jsem) a už tak jen tak visel. Takže jsem dal plech nový (vyvrtal díru do ocelové příčky co je hned vedle a pořádně přišrouboval, jinak to tam nešlo chytit)), fastonek uřezal (je to časové kurvítko, co oxiduje a vyklepe se), nacvakal na ty kabely ocelová očka 4/6 a 6/6 (do jednoho jsem dal 2 dráty, do druhého zbytek), koupil 4 mm licnu kabel cca 70 cm, tam dal také očka 4/6 mm (první číslo je průměr dírky na kabel co se do něj vsunuje, druhé je průměr díry očka), jednu stranu ukostřil pod horní držák baterky (tam je ukostření z mínusu baterky) na druhý konec dal vše, co vedlo do toho fastonku (tzn. tedy celkem 3 očka), stáhl šroubem + podložky a matkou přichytil k "držáku" (našel jsem doma železný protikus když se zavírají dvířka od skříňky a je tam magnet na dvířkách, a na skříňce je to "železo" = to jsem použil jako držák a ten ještě přišrouboval k tomu novému plechu (protože to na ten plech nedosáhlo), aby to nebylo jen tak volně pod airboxem. Chyby jsem diagnostikou vymazal (Forscan) a zázrak-vše zmizelo a už se neobjevilo, motor se ztišil, spotřeba padla, vypaluje jak má a jede jak z praku. Investice 30 kč. Tím chci říct, že pokud je tohle špatně (a to bude u těchto starších aut asi vždy), tak auto nepojede nikdy dobře. A budeš měnit draze vše dokola dle toho, co komu ukáže diagnostika.... A přitom příčina zůstane a je jen otázkou času, která kostra se vyklepe příště... Snad Ti pomůže i tato má zkušenost...... R.
p.s. Asi jsem to popsal složitě....kdyby bylo potřeba, vyfotím :)
 
Děkuji moc za radu , v mém případě byly dráty dost zoxidované, vše jsem vyčistil a plech pod tím je zdraví . Ale přes ten plast bylo vidět že drátky jsou orezle a zaoxidovane. Zítra budu chlapcům volat ať to zkusí ostříhat a dát na očka ...doufám že to pomůže ...Rád bych ji viděl na území ČR

Děkuji moc za radu , v mém případě byly dráty dost zoxidované, vše jsem vyčistil a plech pod tím je zdraví . Ale přes ten plast bylo vidět že drátky jsou orezle a zaoxidovane. Zítra budu chlapcům volat ať to zkusí ostříhat a dát na očka ...doufám že to pomůže ...Rád bych ji viděl na území ČR
Jo a foto klidně pošli ...děkuji
 
Foto pošlu ráno. Ten plíšek se ideálně čistí "čistícím rounem". To používají instalatéři. Nebo oškrábat nožíkem. Smirkovat to nebo hadr-to zase bude oxidovat. Prý. Říkají elektrikáři. Nejlepší je ale to dát pryč a dát ocelová očka (ne ta tenká měděná). Pokud je plech OK, tak to místo kde to je přišroubované vyčistit-přebrousit. No a ten kabel od kostry navíc z baterky nic nepokazí, ba naopak. No, snad z té Ukrajiny dojede :). Já mám Mazdu dovezenou z Německa, ale dávám jí dohromady vlastně od začátku co ji mám. To už bude 6 let :) . Každý rok něco. Peklo. Snad teď bude už konečně jen jezdit....
 
Tak zub času a opotřebení se projeví u každého auta. Měl jsi víc štěstí než já :) . Nebo starostlivější předchozí majitel. Přece jen je to diesel a ten má svá specifika. Navíc DPF filtr atd. To tomu také nepřidá. Každopádně po opravě té kostry by to chtělo vymazat chyby přes diagnostiku-pokud tam jsou. Pokud jsi měnil i ŘJ, tak tam to bude ale chtít jí nějak spárovat s autem. Tohle jsem nikdy nedělal-nebylo proč. Maximálně obnovím (resetnu) PCM. Ale pokud jednotka funguje, tak auto si to samo seřídí, včetně vstřiků. Dělá to stejně co 2 tisíce km myslím...
 
Tak posílám ty fotky jak to mám zapojené. Dřív jsem to nestihl. Je tam záběr na to, jak je přidělaný ten nový plech, jak jsou svedeny ty kostry do jednoho místa, kde je k nim napojená kostra od baterky a celkový pohled. Jinak chyba ŘJ - pravděpodobnost, že sama zničehonic klekne je skoro nulová. Musí ji něco odpálit (zkrat, mechanické poškození a podobně). To, že ŘJ ukazuje nesmysly právě souvisí i s tou kostrou. V tom kostřícím bodě o kterém se bavíme je ukostřena i ŘJ, potom palivové čerpadlo, okruh světel a blinkrů, klíč-karta atd..... Odvozuji to z toho, že tohle vše mi blblo a dělalo problémy, ale přestalo, jak jsem to předělal. Nechci tím říct, že jsi ji nemusel měnit, ale jen to, že tohle musí být v pořádku, aby se poznalo jestli opravdu je něco z toho, co jsem popisoval KO. Já také koupit nové blinkry, protože to jeden nefungoval a blikala mi i světla :), ale jakmile jsem tohle dal dokupy a prostříkl kontakty, tak vše bliká a svítí jak nové. Měl jsem problémy i s kartou (klíčem), to zmizelo také. Prostě má to vliv na hodně věcí a pak to vypadá, že auto jde do kopru.
Tak snad Ti to dají dohromady...

IMG_1274.jpg IMG_1275.jpg IMG_1276.jpg IMG_1277.jpg
 
Děkuji za odpověď řídící jednotka byla vyndána a byl přehrávaný software kvůli čipu a zrušení DPF filtru tak si myslím jestli to nic jednotka nebyla tím co poškozena

Přehřátí software bylo děláno tady v ČR
 
Tak to už trochu dává smysl. Také mám STAGE1 od shr3k (úprava mapy), EGR off, ale DPF jsem nechal. Zaprvé kvůli STK a emisím a zadruhé kvůli možným problémům ŘJ, která je naprogramovaná na DPF. Ono vyndat DPF je jedna věc, ale upravit sw a vše dokola-to si myslím, že nikdo neumí na 100% ošetřit tak, aby to pokrylo všechny možné souvislosti co ŘJ sleduje a vyhodnocuje. Auto je nějak postavené a systém pokus-omyl, na to bych neměl nervy. Podle mého názoru pokud by jsi do ŘJ opět nahrál originál sw, tak by fungovala normálně. Ale tomu by zase neodpovídaly hodnoty co do ní jdou (kvůli chybějícímu DPF), takže by Ti zase vyhazovala chyby a auto nejelo :) . Snad to dáš nějak dohromady.....
 
Jednotka se na chip u těchto aut vytahovat snad nemusí přece
 
No to určitě nemusí. Stačí nahrát upravené hodnoty přes kabel. Myslím si ale, že jak to auto nemá DPF, má upravenou mapu a bůhvíco tam ještě bylo nastaveno, tak prostě se nějaké nesmyslné hodnoty potkaly v ŘJ a výsledek byl, že to psalo chybu ŘJ. Tak jestli si mysleli, že je KO...? Netuším. Otázkou je, jak dlouho to bude fungovat...bez dalších investic.
 
OK, ať Ti to dobře dopadne. Ale stejně nechápu - sw se nahrává jedině přes nějaký kabel (rozhraní). Pokud by dělali něco na "HW" - to potom ano. Ale to už by asi byli lepší jak pánové z Hirošimy :). Každopádně to bylo asi proto, aby ji odnesli někomu k PC domů a ten to upraví. Tak potom napiš, jak se to chová a jak dlouho to bude bez chyb. Jen pro info. Dnes už to sice moc lidí asi nedělá, spíš na dojetí auta. Navíc tento model také pomalu mizí....
 
Já jsem zastánce toho že se to má udělat na autě kde člověk vidí co to dělá a může případně hned upravit a ne to tam nestrelit naslepo a doufat
 
Back
Top