• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Navýšení výkonu u Mazdy 2

VanThomass

člen KLANu
44
Zdravím všechny, již 1,5 roku jsem spokojeným majitelem Mazdy 2, každopádně pokud bych měl najít jedno negativum, je to výkon, bohužel jsem tenkrát bral skladovku a ta měla "pouze" 75 koní. Už delší dobu řeším navýšení výkonu na 90 případně 115, ve kterých se také nabízela, nynější po faceliftu má již bez rozdílu 90 koní. Přímo autorizovaní prodejci to prý bohužel nedělají a bylo mi řečeno, že bych mohl přijít o záruku. Každopádně poptával jsem tedy firmy, které se specializují na úpravu výkonu a dostal jsem nabídku, že zvýšení na 90 nebo 115 není problém, prý by se pouze "odemkla" řídící jednotka a dokonce umí tuším i 127 nebo tak nějak podobně, kam bych ale za prodávaný výkon nešel. Zajímá mě váš názor, zda byste do toho šli, zda je to opravdu tak "jednoduché" atd. Moc díky všem za postřehy.
 
Ty firmy si to představují jak Hurvínek válku. P5 motory se liší kompresí, ne všechny mají 14:1 a 4-2-1 svody. Vlastně jen určitá série 66 kW, která má 14:1 jde až na 96 kW stock (kalibrace z MX-5) stejně jako 85 kW verze. Motory P5V s kompresí 13:1 a 4-1 svody jdou továrně na 81 kW (JDM kalibrace Mazda2).
 
Díky za reakci, mně to přišlo také docela zvláštní, ale do poptávky se vyplňovala přesně výroba, typ motoru atd., tak jsem bral, že nepíšou úplně nesmysly. Jinými slovy tedy podle Tebe, lze z 55 kW na 85 kW, jedná se o Mazdu 2 před posledním faceliftem.
 
Díky za reakci, mně to přišlo také docela zvláštní, ale do poptávky se vyplňovala přesně výroba, typ motoru atd., tak jsem bral, že nepíšou úplně nesmysly. Jinými slovy tedy podle Tebe, lze z 55 kW na 85 kW, jedná se o Mazdu 2 před posledním faceliftem.
Špatně jsi to pochopil. Máš kompresi 13:1 a svody 4-1, kalibrace s maximálním dostupným výkonem pro tento motor je z japonského Demia 81 kW.
Moje zkušenosti s "firmami", co ani nevědí, s čím mají čest, jsou tady https://www.mazdaklan.cz/threads/autochip-cz-profesionalni-chiptuning.4301/
 
Abych to ještě upřesnil, toto jsou možnosti stock úprav ECE Mazda2 DJ:
motor P5V, svody 4-1, výkon 55 kW > 66 kW (ECE M2) a 81 kW (JDM M2/Demio)
motor P5V, svody 4-1, výkon 66 kW > 81 kW (JDM M2/Demio)
motor P5, svody 4-2-1, výkon 66 kW > 85 kW (ECE M2) a 96 kW (ECE MX-5)
motor P5, svody 4-2-1, výkon 85 kW > 96 kW (ECE MX-5)
 
Špatně jsi to pochopil. Máš kompresi 13:1 a svody 4-1, kalibrace s maximálním dostupným výkonem pro tento motor je z japonského Demia 81 kW.
Moje zkušenosti s "firmami", co ani nevědí, s čím mají čest, jsou tady https://www.mazdaklan.cz/threads/autochip-cz-profesionalni-chiptuning.4301/

Já se v těchto technických věcech zatím moc nevyznám, proto se raději ptám :) Našel jsem starý ceník pro 2019 a tam píšou kompresní poměr 12,0:1 a s 66 a 85 kW 14,0:1. Na zkušenosti mrknu, každopádně ty osobně, šel bys do toho a co bys mi případně doporučil za úpravu?
 
Nejlepší na tvůj motor je vzít JDM základ a upravit mírně VVT (nechat Miller cyklus, ale odstranit EGR ve vysoké zátěži).
 
Jasně, takže by se dosáhlo na těch 81 kW, to zní fajn. A nějaké doporučení na koho se obrátit? Jsem kousek od Plzně.
 
No když nikoho nenajdeš, můžeš si něco přečíst tady. :)
 
Back
Top