• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nemožné se stane skutečností? Mazda opravdu zvažuje vývoj nástupce RX-8 s rotačním motorem

Jestli tohle Mazda dotáhne do konce, to bude bomba! Ale vraťme se teď na začátek této myšlenky, která byla poprvé vyřčena začátkem tohoto týdne na společné tiskové konferenci značek Toyota, Subaru a Mazda. Všechny tři automobilky mají společný cíl – zachránit spalovací motor i přes přísné emisní normy. Na konferenci představila Toyota nové řadové čtyřválce, Subaru zase hybridní boxer nové generace a Mazda….prototyp dvourotorového rotačního motoru!

Za ta léta už Mazdu známe ohledně poskytování informací a i v tomto případě neudělala výjimku – neřekla žádné podrobnosti, jak jinak. Ovšem zástupci Mazdy pronesli, že by se tento motor mohl objevit jednoho dne v nějakém výkonném modelu. Jak je známo už od konceptu Iconic SP, rotační motor by zastával funkci generátoru než jako pohon kol. V prodávané MX-30 e-Skyactiv R-EV je jednorotorový rotační motor umístěn napříč, kdežto u potenciálního nástupce RX-8 by dvourotorový rotační motor byl dán podélně.

mazda-two-rotor-engine-1024x576.jpg
Prototyp dvourotorového rotačního motoru

Na zmíněné konferenci bylo oznámeno následující: „Tato koncepční pohonná jednotka je vybavena dvěma podélně uloženými rotačními motory pro výrobu energie, které umožňují větší dodávku energie. Jednotka má také vylepšit vibrace a emise pomocí zvýšení zdvihového objemu. Uvažuje se také o jejím použití ve sportovních autech.“ Sečteno, podtrženo – mnoho let očekávaný pokračovatel rodu RX je zpátky na stole!

Po letech různých fám a spekulací to vypadá, že by se v portfoliu Mazdy mohl znovu objevit model RX, neboť dle slov zástupců z konference je jasně řečeno, že by se tato koncepční jednotka mohla ukázat v nějakém sporťáku. Ale pozor – není to potvrzené do výroby, pouze Mazda oficiálně řekla, že nad tím uvažuje! Jen pro připomenutí, během letošního února vznikl v automobilce speciální tým 36 inženýrů, který má pracovat na vývoji rotačních motorů a také na atraktivních autech, co vzruší zákazníky. Posledním rotačním modelem v nabídce byla Mazda RX-8 Spirit R pro domácí trh, a to se psal rok 2012.

mazda_rx-8_spirit_r-1024x768.jpg
Prozatím poslední model s rotačním motorem – Mazda RX-8 Spirit R pro japonské zákazníky

Upřímně, tahle zpráva mi udělala radost a jsem zvědav, co se dozvíme v následujících týdnech a zároveň mě zajímá, zda nedávno představený koncept Iconic SP je předlohou nové generace MX-5 anebo právě zvažovaný model s rotačním motorem. Už na podzim loňského roku se Mazda nechala slyšet, že tuto studii, byť je větší než oblíbený roadster, dokáže zmenšit v sériové podobě na úroveň MX-5. A navíc, po internetu začíná kolovat informace, že by případný sportovní model s rotačním motorem mohl nést jméno Cosmo (možná Cosmo Sport) jako začátek nové éry.

Zdroj: motor1.com

Pokračujte ve čtení...
 
Tak Cosmo jsme tu už měli. Kdyby to byla kára podobné elegance, tak se máme na co těšit už jen kvůli tomu...
Loni jsem si ho mohl zevrubně prohlédnout i v interiéru a je to podle mě druhá největší perla mezi japonskými automobily všech dob, tak snad to posvátné jméno neposkvrní.

_BSC6305.jpg
 
Back
Top