• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Netěsnící výstup turba u motoru 1.6 (Y6)

skolaeast

nový člen
3
Ahoj,
potřebuji vyřešit únik tlaku z turba, kde nějaký mechanik nedotáhl řádně šroub příruby, ke kterému je popravdě mizerný přístup...
Jde mi o přírubu viz. foto.
Na fotce je již lehce očištěno, ale nejen, že je zde viditelná mezera, ale vše bylo pořádně očouzené...

IMG_20230919_181813.jpg IMG_20230919_181746.jpg


Jde mi o nalezení odpovídajícího těsnění (např. číslo dílu, pod kterým lze těsnění koupit), u kterého si nejsem jistý a zda nemáte nějaký typ na adekvátní klíč, k povolení levého šroubu, který je zapuštěný a je k němu přístup takový, že žádný bit z goly ani TORX šroubovák se do něj nedají dát kvůli plastům. Stačí krátký klíč Torx 30, který má cca 20 mm?

IMG_20230919_174300.jpg

Mimo jiné, když se k němu někdo v minulosti pokoušel dostat, dal mu zabrat... Dá se tento šroub také někde koupit? Abych nenarazil při opětovné montáži na to, že nejsem schopen jej dotáhnout...
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj. Těsnění je tam gumovej kroužek na tý trubce co je zapuštěná v turbu (viz obrázek).
První věc tam vidím chybu v tom druhým šroubu. Ten totiž nemá jít do turba, ale skrz turbo do závitu v tý plastový trubce - prostě ho máš obráceně.
Ten zapuštěnej Torx funguje jako kolíček za který se zahákne ta plastová trubka a nemusíš ho vůbec povolovat aby jsi tu trubku vyndal. Stačí tu trubku na tom Torxu pootočit, aby koukala celá směrem nahoru ke kapotě a tím jí vyháknout. Potom ten Torx lehce zašroubuj a znovu zahákni hadici a bude to sedět líp.

MAZDA-3-1-6-CD-TRUBKA-VZDUCHOVE-VAZY-Y60313240E-Katalogove-cislo-dilu-Y603-13-240E.jpeg
 
Poslední úprava:
Díky moc za informace, ráno to rozeberu a zjistím, proč to nějakej matlal předemnou takto otočil :) a do fóra přidám info a průběhu opravy.
Mimo jiné, auto není tak úplně moje, ale známého... Nic méně, měnili jsme před rokem olej za originál Mazda 5W-30, který jsme nalili cca do 2/3 měrky (cca 4l) a nyní je nad max... Nikdo tam nic nedolejval, auto najelo cca 2 tis. km (voda nemizí, žádná emulze na víčku není). Kolik a jakého oleje je vhodné nalévat?
Vím, že např. u VW 1.9 TDi se nedoporučuje více jak půlka, protože ten žene olej do sání, platí to i zde u Mazdy? Po sundání airboxu mi příjde, že je v potrubí více oleje než je běžné...
 
Tak jo, super... Tohle bychom měli, opravdu to vypadá, že to nyní drží :D.
IMG_20230922_153022.jpg

Po nastartování jsme si ale s majitelem všimli, že se z motoru po cca 5 minutách volnoběhu začalo ozývat cvakání a při přiložení ruky na každý ze vstřikovačů je cítit klepání v rytmu cvakání na 4. resp. pravém válci... Jde o vadu vstřikovače nebo očekávat něco horšího? Vůz jede velmi dobře a nesvítí žádná závada... avšak auto nebylo na diagnostice.
 
Poslední úprava:
Back
Top