A je to! V březnu loňského roku jsem informoval o tom, že si Mazda dala ochrannou známku na označení 6e. Hybrid? Elektrika? Nová generace 6? Znělo to logicky, ale v srpnu téhož roku bylo už jasno, že to bude jinak – v Číně představená Mazda EZ-6 se má stát globálním modelem. Pak to do sebe zapadlo a tím pádem nová Mazda 6e bude evropskou EZ-6.
A skutečně se tak stalo, což dokazuje i premiéra Mazdy 6e na právě probíhajícím bruselském autosalonu. Nová Mazda 6e je opravdu evropskou variací čínské EZ-6, která je však prý navržena dle požadavků evropských zákazníků a po zahájení prodejů se pustí do konkurenčního boje s Teslou Model 3. Vzejde z něho jako vítěz?
Představená novinka, která se pyšní rozměry 4921 mm na délku, 1890 mm na šířku a 1485 mm na výšku, nabízí vkusný design Kodo v karoserii liftback, což je výhoda oproti zmíněné Tesle, a v přední části má i LED mřížku chladiče, která během nabíjení indikuje stav baterie. Krom toho zaujme i bezrámovými dveřmi s integrovanými klikami, nízkou linií střechy, aktivním zadním spoilerem a pochopitelně ještě pohonem zadních kol. Slibuje to jízdní zážitek?
Na evropské půdě se bude Mazda 6e nabízet ve dvou verzích. První z nich bude disponovat baterií o kapacitě 68,8 kWh, dojezdem 479 km (dle WLTP) a elektromotorem o výkonu 258 koní. Při 200 kW DC nabíjení se baterie nabije z 10 na 80% za 22 minut a dojezd na 235 km má za 15 minut. Druhou verzí je Long Range neboli baterie o kapacitě 80 kWh, dojezdu 552 km (dle WLTP) a elektromotoru s 245 koňmi. K dosažení z 10 na 80% kapacity však potřebuje 45 minut.
Kombinovaná spotřeba u slabší baterie bude 16,6 kWh/100 km, zatímco u silnější 16,5 kWh/100 km. Obě varianty disponují točivým momentem 320 Nm, maximální rychlostí 175 km/h a zrychlením na stovku 7,6 sekundy u slabší, resp. 7,8 sekundy u silnější verze. Jen pro srovnání – Tesla Model 3 s 50 kWh baterií má zrychlení za 5,8 sekundy.
Mazda 6e se bude prodávat ve dvou výbavách. První je Takumi, která nabídne interiér z umělé kůže v teplé béžové nebo černé barvě, kdežto druhá Takumi Plus bude mít prémiovou kůži Tan Nappa a Suede společně s elektronickou střešní clonou. Jak už to bývá u Mazd, i u modelu 6e je kokpit zaměřen na řidiče. Před ním vyčnívá 10,2palcový displej přístrojového štítu společně s head-up displejem, který promítá údaje z navigace nebo rychlost. Většina funkcí vozu je však ovládána přes středový 14,6palcový dotykový displej infotainmentu, kde nechybí ani pokročilé ovládání pomocí hlasu či gest. Nezapomnělo se ani na kvalitní zvukovou aparaturu, proto kabina Mazdy 6e má audiosystém SonyPRO se 14 reproduktory.
Bezpečnost je prioritou i u představeného elektromobilu, proto Mazda 6e má celkem devět airbagů, pokročilý asistenční systém pro řízení s autonomním nouzovým brzděním, varováním před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznáváním dopravních značek, atd. Krom toho je zde nový monitorovací systém obsazenosti ve vozidle, který využívá interní kameru k detekci dětí na zadních sedadlech a zároveň promítá obraz na středový displej. Proto při opuštění vozu bez dětí se spustí varovný signál, aby děti nezůstaly bez dozoru v autě.
Nová Mazda 6e má dle slov automobilky spojovat japonské řemeslné zpracování, promyšlený design a samozřejmě špičkové technologie. Novinka dorazí do evropských showroomů během léta roku 2025. Německá média odhadují startovací cenu Mazdy 6e zhruba na 45 000 euro (cca 1,13 milionu korun).
Osobně jsem zvědav, jak bude Mazda 6e přijata u evropské klientely a zároveň mě překvapuje, že se nebude prodávat na starém kontinentu i s tím plug-in hybridem, který má dojezd přes 1000 km. Inu, asi opět rozhodly emisní tabulky…
Zdroj: Mazda
Pokračujte ve čtení...
A skutečně se tak stalo, což dokazuje i premiéra Mazdy 6e na právě probíhajícím bruselském autosalonu. Nová Mazda 6e je opravdu evropskou variací čínské EZ-6, která je však prý navržena dle požadavků evropských zákazníků a po zahájení prodejů se pustí do konkurenčního boje s Teslou Model 3. Vzejde z něho jako vítěz?
Sportovní šmrnc?
Představená novinka, která se pyšní rozměry 4921 mm na délku, 1890 mm na šířku a 1485 mm na výšku, nabízí vkusný design Kodo v karoserii liftback, což je výhoda oproti zmíněné Tesle, a v přední části má i LED mřížku chladiče, která během nabíjení indikuje stav baterie. Krom toho zaujme i bezrámovými dveřmi s integrovanými klikami, nízkou linií střechy, aktivním zadním spoilerem a pochopitelně ještě pohonem zadních kol. Slibuje to jízdní zážitek?
Technika dostačující?
Na evropské půdě se bude Mazda 6e nabízet ve dvou verzích. První z nich bude disponovat baterií o kapacitě 68,8 kWh, dojezdem 479 km (dle WLTP) a elektromotorem o výkonu 258 koní. Při 200 kW DC nabíjení se baterie nabije z 10 na 80% za 22 minut a dojezd na 235 km má za 15 minut. Druhou verzí je Long Range neboli baterie o kapacitě 80 kWh, dojezdu 552 km (dle WLTP) a elektromotoru s 245 koňmi. K dosažení z 10 na 80% kapacity však potřebuje 45 minut.
Kombinovaná spotřeba u slabší baterie bude 16,6 kWh/100 km, zatímco u silnější 16,5 kWh/100 km. Obě varianty disponují točivým momentem 320 Nm, maximální rychlostí 175 km/h a zrychlením na stovku 7,6 sekundy u slabší, resp. 7,8 sekundy u silnější verze. Jen pro srovnání – Tesla Model 3 s 50 kWh baterií má zrychlení za 5,8 sekundy.
Dvě výbavy, moderní kabina
Mazda 6e se bude prodávat ve dvou výbavách. První je Takumi, která nabídne interiér z umělé kůže v teplé béžové nebo černé barvě, kdežto druhá Takumi Plus bude mít prémiovou kůži Tan Nappa a Suede společně s elektronickou střešní clonou. Jak už to bývá u Mazd, i u modelu 6e je kokpit zaměřen na řidiče. Před ním vyčnívá 10,2palcový displej přístrojového štítu společně s head-up displejem, který promítá údaje z navigace nebo rychlost. Většina funkcí vozu je však ovládána přes středový 14,6palcový dotykový displej infotainmentu, kde nechybí ani pokročilé ovládání pomocí hlasu či gest. Nezapomnělo se ani na kvalitní zvukovou aparaturu, proto kabina Mazdy 6e má audiosystém SonyPRO se 14 reproduktory.
V hlavní roli bezpečnost
Bezpečnost je prioritou i u představeného elektromobilu, proto Mazda 6e má celkem devět airbagů, pokročilý asistenční systém pro řízení s autonomním nouzovým brzděním, varováním před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznáváním dopravních značek, atd. Krom toho je zde nový monitorovací systém obsazenosti ve vozidle, který využívá interní kameru k detekci dětí na zadních sedadlech a zároveň promítá obraz na středový displej. Proto při opuštění vozu bez dětí se spustí varovný signál, aby děti nezůstaly bez dozoru v autě.
Nová Mazda 6e má dle slov automobilky spojovat japonské řemeslné zpracování, promyšlený design a samozřejmě špičkové technologie. Novinka dorazí do evropských showroomů během léta roku 2025. Německá média odhadují startovací cenu Mazdy 6e zhruba na 45 000 euro (cca 1,13 milionu korun).
Osobně jsem zvědav, jak bude Mazda 6e přijata u evropské klientely a zároveň mě překvapuje, že se nebude prodávat na starém kontinentu i s tím plug-in hybridem, který má dojezd přes 1000 km. Inu, asi opět rozhodly emisní tabulky…
Zdroj: Mazda
Pokračujte ve čtení...