Ahoj. Mám Mazdu 3 BK 1.4 ZJ najeto 230.000. Nedávno mi přestal pálit první válec, mechanik mi vyměnil nefunkční cívku, pár dní bez problému a pak nanovo. Změřili jsme tlaky a první válec je téměř na nule. Verze jsou KO pístní kroužky nebo podpálený ventil, nicméně na tom už nesejde, GO motoru při zbývající hodnotě auta neplánuji, spíš jsem uvažoval sehnat jiný motor a dojezdit to (kastle je bez koroze, komplet nové brzdy, ...). Než ale motor seženu, potřebuju jezdit a nerad bych zbytečně odrovnal katalyzátor popř. zůstal někde u krajnice kvůli zadřenému motoru - v tuto chvíli zřejmě dochází k ředění oleje benzinem. Jako nejsnazší řešení mne napadlo na tom prvním válci odpojit vstřik. Poradil byste mi někdo jak na to, popř. nemáte zkušenost, zda to zkousne řídící jednotka a nehodí třeba auto do nouzáku? Eventuelně nějaké jiné řešení (kromě "nejezdit")?
Moc díky za nápady a rady!
Moc díky za nápady a rady!