Ahoj, u vozu CX 5 2.2 D 129 kW, automat, 4x4, 4/2016, naj. 123.000 km. rozsvítila se žlutá kontrolka motorového systému, ve značkovém servisu diagnostikovali zanesené sání, které vyčistili. Po ujetí cca 600 km (motor pracoval v celém rozsahu otáček naprosto normálně jako před čištěním), a pak se rozsvítila znovu kontrolka motorového systému a motor po několika km spadl do nouzového režimu (provozní kapaliny v pořádku, stále pod kontrolou). Následoval přesun do Mazda servisu, zjistili a vyměnili čidlo výfukového potrubí. Po výměně čidla začal motor pracovat bez své kultivovanosti na kterou jsem byl zvyklý. Okamžitě se zvýšila spotřeba na 10 a více l/100km (doposud spotřeba prům. 7,3 l/100 km. Každopádně motor je hlučnější, stalo se i 1x zakouření teplého motoru z výfuku, jeví se jak nastavení zcela jiné motorové mapy. V servisu jsem byl ujištěn, že k chybě při natažení nového softwaru nemohlo dojít, i za předpokladu možných změn aktualizací. V současné době zkoumají auto v mazdě, přenastavili vstřikovače, které prý mohou být načaté nebo načaté turbo. To by ovšem podle mě nevykazovalo změnu chodu motoru z hodiny na hodinu. Dodávám, že tankování pouze u Eurooil + zimní aditiva. Jaký je Váš pohled na tuto situaci. Díky za odpověď.