• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Podklouznutí předních kol

lkuokdaesra

nový člen
2
Ahoj Mazďáci,

mám Mazdu 6, konkrétní model - Mazda 6 GJ, 2.5 SKYACTIV-G i-ELOOP automat, do provozu 10/2016, koupeno 11/2021 - dovoz z Německa.

Vše bylo absolutně v pořádku - bez chyby (drobnosti typu motor v zrcátku neřeším) až do zimy 2023/2024. "Letos" v zimě bylo několik nepříjemných dní, kdy to klouzalo, nicméně i tak jsem měl pocit, že se moje Mazda chová zvláštně, že možná někdy to klouzne více než by mělo. Nejsem si jist, jestli to je faktické uklouznutí kol (předních kol) nebo je to problém někde po cestě, který se poté projeví ve volantu jako klouznutí. Zimní kola jsem měl třetí zimu (pneu DOT 2020), značka Hankook (225/55 R17), obecně této značce moc nevěřím, nicméně byly "zdarma k autu", tak jsem je chtěl dojezdit a nyní (léto 2024) vyměnit za Michelin.

Bohužel zvláštní pocit a občasné "uklouznutí" pozoruji i na letních (Michelin Pilot Sport 5 225/45 R19, koupené 3/2023), což bych nepřičítal pneumatikám - dle testů top pro běžné ježdění. Navíc jezdím celkem pomalu, dálnice do 130, mimo města / vesnice do 100, ale spíše 80-90. Další věc, co jsem vypozoroval je chvění volantu od kol na dálnici - bohužel se neděje vždy při stejné rychlosti - někdy 90, někdy 110, někdy 120, spíš mi to přijde náhodné. Co se týká vyvážení kol a geometrie, tak vždy nechám dělat oboje při přehození kompletů
Dotazem je, zdali má někdo podobnout zkušenost a tip co by mohl být problém, případně co se dá otestovat? Nechci na to pustit servis s přístupem začneme vše měnit a zanedlouho to bude 100.000 a problém nevyřešen


Vůbec nejsem mechanik, jen občas něco zaslechnu a měl jsem několik aut, tak mě napadlo
- špatné vyvážení nebo geometrie - servis zkazil nebo nedělají kvalitní práci
- tyčky stabilizátorů
- přední tlumiče
- problém s posilovačem řízení - možná se děje, když se mění otáčení volantu vůči kolům (můj předpoklad je, že řídí elektronika na základě rychlosti)
- samozřejmě je i možnost, že je to můj pocit, zatím nikdo jiný nepotvrdil, ale jelikož se neděje pravidelně, tak se těžko simuluje. Nedávno jsem měl půjčenou od kamaráda jeho Mazda 3 (2017) a tam jsem za +- 100km nic nepozoroval

Moc díky za vaše tipy :)
 
Zkus to tady trochu pročíst. Ty rezonance v určitých rychlostech jsou většinou známkou "rozváženého" kola, spíš na přední nápravě.
Jasně, že i zbytek podvozku - zejména vůle, ale třeba i kvalita tlumičů, mohou být faktorem.

To uklouznutí mi zní zvláštně. Spíš si říkám, jestli to zase není někde nějaká vůle, která se projeví při přenosu váhy na daný kolo v zatáčce. Jsou lidi, kteří jsou citlivější na vnímání těhle věcí. Znám to z vlastní zkušenosti. Je to i o tom, jak kdo sedí a jak drží volant ;) Takže se to někdy i nedá mechanikovi (když není taky citlivej) předat a vysvětlit.
 
Back
Top