• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Potvrzeno! Mazda EZ-6 se stane globálním modelem, dočká se i Evropa

S příchodem letošního jara proběhla na pekingském autosalonu premiéra elektrického modelu Mazda EZ-6, o kterém se mluvilo jako o nástupci Mazdy 6 na čínském trhu. Ovšem dnes je vše jinak, neboť podniky Mazda a Changan Mazda podepsaly dohodu o spolupráci v oblasti exportu elektrických vozidel, která zároveň určila Changan Mazda jako exkluzivní čínskou výzkumnou a vývojovou základnu a také jako výrobní základnu pro globální trh. A to znamená jediné – Mazda EZ-6 se stane globálním modelem!

Dokonce nedávno Mazda předvedla v Hirošimě čínským uživatelům proces vývoje prvního elektrického sedanu EZ-6 a v minulém měsíci sjely už první kusy z výrobní linky v Changan Mazda. Na podzim letošního roku by se měla Mazda EZ-6 dostat na čínský, ale také evropský trh. Je to překvapení pro řadu z nás a možná dojde na nedávné spekulace, že EZ-6 je nástupcem dosluhující Mazdy 6.


Forma řízení se sice mění, ale Mazda zúročila své rozsáhlé odborné zkušenosti v oblasti dynamického ladění výkonu z éry benzinových vozidel a zapracovala tak na zvýšení potěšení z jízdy u Mazdy EZ-6. To má dokonce převyšovat i tradiční Jinba-Ittai, které měla Mazda 6. A pro zajímavost, nový elektromobil EZ-6 si proklepli už také odborníci z evropského výzkumného a vývojového centra Mazdy na testovacím okruhu značky Changan.

Bližší informace o EZ-6, včetně nabízených specifikací, si můžete přečíst v našem starším článku.

Zdroj: kyodonewsprwire.jp

mazda_ez-6_60-1024x683.jpg
mazda_ez-6_47-1024x413.jpg
mazda_ez-6_28-1024x570.jpg
mazda_ez-6_66-1024x576.jpg
mazda_ez-6_74-1024x683.jpg
mazda_ez-6_3-1024x576.jpg
mazda_ez-6_5-1024x555.jpg
mazda_ez-6_6-1024x907.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
No jo no, dřív to byla Mazda 626GE/Kia Clarus, pak třeba M3BK/Ford Focus/Volvo S40 a teď to bude Mazda EZ-6/čína Deepal SL03.
Tak snad to bude funkčnější auto než třeba ty šmejdy co produkuje SAIC pod starou značkou MG.
 
Tak to je dobrá zpráva. Počkám si až co betatesteři a pokud to bude ok, tak to jako dvouletou ojetinu s minimálním nájezdem koupím za polovinu pořizovací ceny😀
 
Jó, čím větší obrazovka, tím větší "luxus". To myslí jako vážně? Nenapadá mě, co bych si na takové obrazovce měl promítat. Nespletli si inženýři z Japonska (nebo spíše s Číny) auto s kinosálem? Z poctivých aut se podle mě stává fraška na baterky. Samé cetky a tretky. :D
 
Niekedy boli auta o motoroch, podvozkoch dnes je to o velkosti displeya. Ja som normalne rad ze to ide do eu. Konecne normalne auto a nie nejake SUV.
 
Baterie typu LiFePO4? Bud to bude tezke jaxvine, nebo bude mit tragicky nizkej dojezd. Tento typ baterie ma sice taky nake vyhody (treba nehori), ale ma sotva polovicni energetickou hustotu ve srovnani Li-Ion. Taky maji nizsi rychlost nabijeni, a vice straci kapacitu za nizkych teplot...
 
LiFePO4 je ale taky lithium-iontová baterie. Já myslím, že je třeba si uvědomit, že baterie procházejí velmi intenzivním vývojem a spousta informací srovnávající různé technologie článků je třeba 15 let starých, což může být velmi zavádějící. Tento typ baterií má velký potenciál i přes ty některé (z počátku velké) fyzikální nevýhody. Jak se můžeš dočíst např. zde: https://www.catl.com/en/news/6239.html daří se je velice dobře optimalizovat...
 
Back
Top