• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Přepadová nádobka - funkčnost

DominikLukas

nový člen
Zprávy
4
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak funguje přepadová nádobka na Mazde 6, GJ 2015 2.5l automat. Zajímá mně, jestli to funguje jako např. u Škodovky, že když je chladící kapalina mezi min a max, tak je to v pořádku, nebo pokud je tato nádobka prázdná, jestli je toto problém. Mechanik mi tvrdí, že u Mazdy nevadí, když je tato nádobka prázdná, jelikož to prý funguje jenom jako nějaké "odstavné" místo pro přebytečnou chladící kapalinu a říká, že hlavně ať je kapalina pod plechovým víčkem.

Řeším to, jelikož mám neustály problém s mizící chladící kapalinou neznámo kam. Pod vozidlem se nenachází žádný flek, olej vypadá čistě, není zde emulze a tlaky v motoru jsou v pořádku.

Děkuji moc za radu.
 
Mechanik je expert. Keď je v nadobke už sotva vidieť chladiacu zmes treba ju doliať.

Expanzná nádoba je od slova expandovať čiže po zohriatí môže byť po max.ale pri studenom motore NESMIE byť nádobka suchá.

Keď chýba iba malé množstvo stačí doliať destilkou.





IMG_0206.jpeg
 
Poslední úprava:
Důležitý je co je v samotném chladiči (pod kovovým víčkem), to je alfa omega.
Když bude za studena v expanzní nádobě (malá průhledná plastová) aspoň něco, tak je to OK, ale samozřejmě je lepší když je to mezi ryskami. Problém by nastal, kdyby u plně ohřátého motoru byla expanzní nádoba suchá. Potom by to při chladnutí tahalo do chladiče vzduch.
A jinak ne, není to oběhová nádobka jako třeba u Škodovky. Je to přetlakový systém s expanzní nádobou.
 
Back
Top