• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Problem s DPF

Mori

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
45
Dobry den. Mam problem s DPF. I kdyz se mi tomu nechce moc verit,ale je to tak. Auto ma 291tisic. Celou dobu jezdilo dalky,dalnice a ted posledni pul roku znalo jen cesty do prace 35km.
V patek jsem mel cestu do Prahy (120km) na dalnici jsem ji protahl pac jsem nestihal
Pote cestou z Prahy jsem jel max 120km/h. V puli cesty kontrolka DPF a auto prestalo tahnout. Myslel jsem,ze to neudelalo regeneraci,tak jsem to zkousel roztahnout na 3k otacek a jel takto asi 30km. No a na to konto se mi rozsvitila dalsi kontrolka zluta “vrtulnik” ci nevim jak to nazvat.
Vyfuk je naprosto cistej.
v oleji je urcite nafta pac podle merky tam mam hoodne pres max.

otazka co s tim? Jsem objednan az 27.9 do Mazdy,ale rad bych to mel co nejdrive vyresene. Muze mi tu nekdo poradit. Mam to dat nekam jinam do servisu? Nebo nemuzete mi doporucit nekde neco v LB kraji? Dam to klidne i do Prahy. Auto potrebuji kazdy den. A mometalne nejspis pujdu do pujcovny. Diky moc.
 
no, chce to načíst... moc nechápu, že jezdíš s olejem "hoodne pres max" chce to vyměnit. Možná si na něj taky najel moc regenerací, ale nevím jestli to padne do nouzáku jen kvůli tomuhle, mě to nepadlo, ale vyměnil jsem hned skoro když mi to takhle ujelo jednou..
 
Dobry den. Mam problem s DPF. I kdyz se mi tomu nechce moc verit,ale je to tak. Auto ma 291tisic. Celou dobu jezdilo dalky,dalnice a ted posledni pul roku znalo jen cesty do prace 35km.
V patek jsem mel cestu do Prahy (120km) na dalnici jsem ji protahl pac jsem nestihal
Pote cestou z Prahy jsem jel max 120km/h. V puli cesty kontrolka DPF a auto prestalo tahnout. Myslel jsem,ze to neudelalo regeneraci,tak jsem to zkousel roztahnout na 3k otacek a jel takto asi 30km. No a na to konto se mi rozsvitila dalsi kontrolka zluta “vrtulnik” ci nevim jak to nazvat.
Vyfuk je naprosto cistej.
v oleji je urcite nafta pac podle merky tam mam hoodne pres max.

otazka co s tim? Jsem objednan az 27.9 do Mazdy,ale rad bych to mel co nejdrive vyresene. Muze mi tu nekdo poradit. Mam to dat nekam jinam do servisu? Nebo nemuzete mi doporucit nekde neco v LB kraji? Dam to klidne i do Prahy. Auto potrebuji kazdy den. A mometalne nejspis pujdu do pujcovny. Diky moc.
Otázka je co je "hoodne pres max". Pokud by to bylo mezi MAX a X, ihned bych už auto odstavoval, tolik nafty v oleji nemůže dělat motoru dobrotu - rozhodně bych auto odstavil než bych zajel na diagnostiku.

no, chce to načíst... moc nechápu, že jezdíš s olejem "hoodne pres max" chce to vyměnit. Možná si na něj taky najel moc regenerací, ale nevím jestli to padne do nouzáku jen kvůli tomuhle, mě to nepadlo, ale vyměnil jsem hned skoro když mi to takhle ujelo jednou..
Mně už to padlo taky tahle do nouzáku. Příliš časté regenerace, nejdříve se rozsvítila kontrolka DPF a o pět kilometrů dál už začala blikat, v ten moment auto padlo do nouzáku. Ale kontrolka motoru nesvítila, pouze blikalo právě DPF, ale je možný že GH to má trochu jinak.

U mě to byl upadlej podtlak z DPF do čidla diferenciálních tlaků.
 
Rekl bych, ze DPF se ve tvem pripade blizi ke konci planovane zivotnosti. Opakovanou regeneraci se filtracni material castecne odtavuje (resp. opaluje, dle pouziteho materialu a konstrukce), az se filtr dostane do stavu ze nefiltruje. A zadne cisteni uz nepomuze. DPF by mel vydrzet celou planovanou zivotnost auta, coz je kolem 300k km u "beznych" aut. Na me predchozi M6 sem s DPF nikdy nemel zadne potize, presto mi mechanik pri posledni kontrole (~280k km) rekl ze filtr je zralej na vymenu, a moc dlouho uz nevydrzi...

Co s tim delat? To je na zvazeni, dle toho jake mas s autem plany. Pokud s nim chces jeste dlouho jezdit, nejlepsi je asi vymena (nakej levnejsi z druhovyroby, protoze original je drahej). Ja sem se uz tehdy ohlizel po novem aute, takze sem do toho neinvestoval. Mechanik mi DPF profoukl a rekl, ze nakejch 5 nebo 10 tisic km jeste vydrzi, ale abych pry dlouho nepremyslel...
 
Back
Top