Po osmi letech došlo na baterii. Už minulou zimu to nebyla žádná sláva a tak jsem se rozhodl to neodkládat a vyměnit jí hned.
Stejná Yuasa jako originál byla daleko a až za deset pracovních dní, tak jsem ve své zbrklosti zvolil BANNER RUNNING BULL
EFB 12V 65AH, která byla k mání hned. Ještě jsem se podíval na automobilovedily24.cz jestli se váže na KE/GH; a už nevím, snad kellynku a tím jsem sám sebe utvrdil ve špatném postupu.
Uváděné rozměry byly plus-minus stejné a tak jsem pro ní zajel. Pak jsem měl čtrnáct dní dovolenou a po ní si jedno odpoledne říkám - jdu to vyměnit. Ale ouha, patka má širší základnu o 2-3mm (musí se trochu bojovat s vložením do podtácku), výška nehraje moc roli (Banner je nižší) ale zásadní věc je osa plus a mínus vývodu. Je víc "utopená" dovnitř od vnějších hran. Mínus jde vytočit do strany a upevnit takřka bez problémů. Musí se teda umě odřezat obal z dutinkového PET. Stejně tak se musí postupovat u plusového spoje. Tam je ale nutné o dost více ořezat obal kolem baterky (v místě pod svorkou) a natočit svorku více po směru hodinových ručiček. Je to na desetinu milimetru přesné. Zásadní věcí je, že už se nedá zpátky vrátit černá "zaklapávací krytka" šroubových spojů (poslední obrázek).
Z toho plyne moje skromná rada: Nahrazujte originál baterku stejným typem.
Stejná Yuasa jako originál byla daleko a až za deset pracovních dní, tak jsem ve své zbrklosti zvolil BANNER RUNNING BULL
EFB 12V 65AH, která byla k mání hned. Ještě jsem se podíval na automobilovedily24.cz jestli se váže na KE/GH; a už nevím, snad kellynku a tím jsem sám sebe utvrdil ve špatném postupu.
Uváděné rozměry byly plus-minus stejné a tak jsem pro ní zajel. Pak jsem měl čtrnáct dní dovolenou a po ní si jedno odpoledne říkám - jdu to vyměnit. Ale ouha, patka má širší základnu o 2-3mm (musí se trochu bojovat s vložením do podtácku), výška nehraje moc roli (Banner je nižší) ale zásadní věc je osa plus a mínus vývodu. Je víc "utopená" dovnitř od vnějších hran. Mínus jde vytočit do strany a upevnit takřka bez problémů. Musí se teda umě odřezat obal z dutinkového PET. Stejně tak se musí postupovat u plusového spoje. Tam je ale nutné o dost více ořezat obal kolem baterky (v místě pod svorkou) a natočit svorku více po směru hodinových ručiček. Je to na desetinu milimetru přesné. Zásadní věcí je, že už se nedá zpátky vrátit černá "zaklapávací krytka" šroubových spojů (poslední obrázek).
Z toho plyne moje skromná rada: Nahrazujte originál baterku stejným typem.