• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problém se startováním

Dreadurn

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
138
Ahoj, prosím o vaše vzácné rady. Nejde mi nastartovat auto. Při poslední jízdě v noci při použití blinkrů problikáválo osvětlení palubní desky. Druhý den již nešlo nastartovat auto. Zkoušel jsem odpojit a připojit baterku a nic víc mě nenapadá. Všechno jinak funguje. Startér jakoby škytne a to je tak všechno. Přidávám i video, kdyby někoho něco napadlo. Díky


Jen pro jistotu jsem vyndal baterii a zkusim nabít do zítra a proměřit proudy.
 
Skontrolovať či sú utiahnuté svorky na baterke, skontrolovať ukostrenie mínus pólu o karoseriu a tiež by mal byť ešte další kostriaci kábel karoseria -> motor.
Premerať baterku, ak má okolo 12V tak už je nič moc, dobrá baterka po vypnutí motora aj na druhý den musí mať 12,2-12,3V, ak je zánovná tak aj 12,5V.
Dalej sa dá skontrolovať bateria vizuálne, nemala by mať nafúknuté boky, mierne nevadí = 1mm, ale nemalo by to byť nafúknuté tak že to je vypuknuté 3-4mm.

Neviem aká Mazda, ale ja baterku nikdy nedobíjam, nemám ani nebíjačku a vydrží 6-7 rokov. Kupujem vždy silnejšiu ako predpisuje výrobca.
Do môjho japonca predpisuje výrobca 52Ah a ja mám už druhú 64Ah 640A (väčšia nevojde).
Mierne predimenzovaná bateria menej trpí pri štartovaní, pretože nedochádza k takému vybitiu pri štartovaní a tým menej kolíše jej napätie.
 
Tak pánové byla to doopravdy baterka. Nešla nabít, při odpojení z nabíječky neměla vůbec hodnoty. Jel jsem tady za pánem, pořídil novou a už zase vrčí. Děkuji :)

Jen pro zajímavost, měl jsem exide 640 a vydržela necelé 4 roky, než se rozsypala a to jsem ji před zimou a po zimě vždy nabíjel.
 
Odporúčam skontrolovať dobíjanie, či dobíja tak ako má 14,4V.
Ak je problém zničíš ďalšiu baterku, teda kontrola len pre istotu.

Batériu si myslel asi Exide 64Ah 640A , presne takú mám už druhú, auto mám 13 rokov, ale je to v Subaru, kamoš kúpil GH 2.5i, ale aká tam je netuším.
 
Poslední úprava:
Nechal jsem si to rovnou přeměřit a se zapnutými světli a klimou tam lítalo kolem 14 - 14,2.

Přesně tu jsem myslel. Ale tak slyším, že někomu vydrží 4 někomu 7 někomu 2. Asi je to i náhoda a styl jakým se jezdí a jak se o ni stará.

Pokud někdo víte kolik má baterie při volnoběhu dávat V dejte vědět, to by mě zajímalo :)
 
Pokud někdo víte kolik má baterie při volnoběhu dávat V dejte vědět, to by mě zajímalo :)
Kup si měřák do zapalovače v auto kelly a uvidíš hned jak na tom je baterka. Při prvním startu má třeba 12,3V při dalším už 12,5V a za jízdy až 14,7V.......
 
Môžu sa stať dve veci pri probléme s dobíjaním:
1. nebude to dobíjať a bude to ukazovať len tolko kolko má bateria = 12V a bude to klesať
2. bude to problém s regulátorom a na baterku pôjde 16-17V, čím viac rpm tým viac voltov, kludne aj 19-20V

Mne tá prvá Exide umrela po 6-7 rokoch tiež len tak z hodiny na hodinu. Jazdím takmer denno denne, žiaden problém so štartom. Prišiel som do obchodu a ked som odchádzal tak už to točilo ledva ledva, normálne som prišiel domov, zhasol a skúsil naštartovať a zasa ledva ledva, vybehol som pre merák, zhasol motor aby som zmeral bateriu a už mala len 11,5V a už som nenatočil. Na druhý den som kúpil takú istú.
 
Taky jsem měl Exide Premium 64Ah/640A a po 3 letech auto už hůř začínalo startovat. Dal jsem ji tátovi do auta (má 1.8) , ten měl baterku už úplně mrtvou ať ji dojezdí (najezd má 4tkm ročně a je zvyklej baterii dobíjet). Až mu doslouží tak koupíme Čepek Endurance jak jsem bral do Mazdy.
 
Mne tiež presne teraz odišla po 4 rokoch exide 640ea. Nešetril som ju, často krátke trasy 5-10 minút, aj 5-6 štartov za deň, nikdy som ju nedobijal a v zime každé ráno vyhrievanie sedačky atď. Napätie mala v kľude 12,4V,v aute všetko fungovalo, svetlá nepohasli áni pri zlom rozjazde do kopca, ale v servise mi tvrdili že mala 10 percent pôvodnej kapacity, tak som kúpil novú. Myslel som, že buď je tam nejaký paraziticky odber (ešte som nemeral ) alebo má gh nejaký nezmyselny manazment dobijania, kde keď ja polovicu času stojím na mieste v kolone, tak to nedobije tak ako pri 150kmh na diaľnici.
 
Tak me umrela baterka po 2.5letech u noveho auta. Uz od koupe nesla nabit na vic nez 12,8. Po roce 12,4. Pred zimou 12,2V. Cekal jsem ze se vzda v zime... nevzdala. O to vic me to prekvapilo za tepleho pocasi. Zhroutila se pres noc na 5.7V. Koupil jsem Vartu EFB, jedina co byla v Praze k odberu ihned 😀 a vesla se do auta. Pri vymene jsem zjistil ze by se vesla i rozmerove vetsi, ale rano jsem rychle zmeril puvodni baterku a v praci shanel novou.
 
12,8 je málo? Na kolik bys jí chtěl nabít? Mně po nabití ukazuje s tíhou 12,5 a startuje v pohodě.
 
Chlapci, stojím rovněž před otázkou, zda je na čase vyměnit altík. Exide mi umřela po 5 letech, z toho se poslední dva roky vyloženě trápila v zimním období. V létě napětí těch 12,5V. Před smrtí měla 12,2V tak jsem teď měnil za Banner. Jenže zjištěno, že napětí na baterii opět padá na 12,5V. Odběr v klidu je kolem 15mA. Na altíku je po startu 13,95V a po 5 minutách konstatně 13,65V (větrák+parkovačky). S xenonama to jde někde na 13,6V. I Ford od mamky (motorcraft jak motorcraft:)) dává 14,4V...Tak nevím.
 
Mě za jízdy taky ukazuje napětí kolem 14,6 V, po jízdě tak 12,5V a druhej den 12,3, po jízdě se to zvedne. Baterie asi 2 roky stará. Měřák napětí v zásuvce.
 
Back
Top