• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Ranní start v -3

Petr N

člen KLANu
56
Zdravím vás, minulý týden v pátek ráno, když bylo -3 jsem chtěl nastartovat. Auto sice nastartovalo, ale bylo to jako by mi chtěl vyskočit motor z auta. Takové jakoby až rány a strašně haprovali otáčky spíš směrem k nule než do vyšších. Na sešlapnutí plyn. pedálu auto nereagovalalo. Takže jsem radši otočil klíčkem a zhasl motor. Po chvilce jsem to opakoval a vypadalo to stejně akorát s tím rozdílem že po třetím sešlapnutí plyn pedálu to nakonec "chytlo" a otáčky se uklidnily a i motor opět vrčel jako kotě. Toto samé se stalo i v sobotu ráno. Další dny už nemrzlo takže to bylo v pohodě jako by se nic nedělo. Zkontroloval jsem zhavici svíčky a ty jsou ok. Nevíte někdo co by to mohlo zapříčinit? Mazda 6 gh mzr-cd 2.0
Díky za odpověď Petr
 
Palivový filtr měněný kdy naposledy? Jaká nafta se tankuje?
 
No palivak už tam bude určitě přes rok. A ta nafta no.... tankoval jsem naposledy tady u nás na místní benzince plnou nádrž. Každopádně je to obyčejná ňáká nafta. Ale v neděli jsem dotankoval půlku nádrže zase do plna a dal aditiva. Filtr budu měnit dneska. Tak uvidíme při dalších mrazech jak se to bude chovat. Mám trošku podezření možná i na vstrik. Ale když jsem volal do autorizovaného servisu jestli mi přes diagnostiku zjistí jestli není nějakej vstrik nevazne nebo není nějak poškozený, tak mi pán odpověděl, že to tak nefunguje a že je musí vyndat a poslat na měřící stolici. Tak nevím no.
 
Tipuju zhavice. Mozna nektere uz nefunguji, tak ti to naskocilo na 3 valce. Jede to pak strasne nepravidelne, s velkymi vibracema.

Delala to i moje stara GG/diesel: naskocila sice i pri -25, ale dokud se nezahrala, zvukem a vibracema se podobala na hodne starej traktor. To uz startovala jenom na dva valce...
 
Žhavící svíčky jsem proměřil a všechny fungujou. Teda pokud se bavíme o tom stejným. Sundal jsem spojovací lištu a každou jsem zkontroloval propojením baterie a svíčky pomocí zkoušečky.
 
Mereni vodivosti zkouseckou sice muze ukazat ze zhavici svicka funguje, jenze pokud je ten stift uvnitr valce zkracenej (opalil se, ulomil, ohnul, atd), to co z nej zbejva nemusi stacit na zahrati smesi. Dulezita je nejen teplota, ale taky plocha ktorou teplo prochazi...

Obecne, u tebou popisovaneho problemu je zjevne, ze nekterej valec nechytne, respektive ne napoprve, nebo az pozdeji. To muze byt bud nedostatkem paliva (vstriky?, necistoty nebo parafin v nafte?), nedostatkem vzduchu (ucpane sani?), nebo nedostatecnym zahratim smesi (komprese? zhavici svicky?). Tohle bych vse zkontroloval nejdriv, az pak premyslel nad nakymi exotickymi duvody...
 
přesně jak říká kolega, auto po startu nejede na všechny válce. občas se mi to stane při startování, když klíčkem jen tak brnknu a nenechám motor pořádně protočit, celý auto se pak třepe jak kdyby do motoru mlátil někdo palicí. po vypnutí a normálním nastartování je všechno ok. můj tip jsou taky žhaviče a vstřiky na druhém místě
 
Mereni vodivosti zkouseckou sice muze ukazat ze zhavici svicka funguje, jenze pokud je ten stift uvnitr valce zkracenej (opalil se, ulomil, ohnul, atd), to co z nej zbejva nemusi stacit na zahrati smesi. Dulezita je nejen teplota, ale taky plocha ktorou teplo prochazi...

Obecne, u tebou popisovaneho problemu je zjevne, ze nekterej valec nechytne, respektive ne napoprve, nebo az pozdeji. To muze byt bud nedostatkem paliva (vstriky?, necistoty nebo parafin v nafte?), nedostatkem vzduchu (ucpane sani?), nebo nedostatecnym zahratim smesi (komprese? zhavici svicky?). Tohle bych vse zkontroloval nejdriv, az pak premyslel nad nakymi exotickymi duvody...
A dá se nějak zjistit ten špatný vstřik? Teda krom sundat a poslat na měření?
 
Back
Top