Ahojte, rád bych požádal místní zkušené mazdaře o radu a názor (vlastně nekolik).
Auto: r.v. 2010 (po faceliftu), 2.0 114kw, A/T, benzin, najeto 160k km, hatchback
Před nějakou dobou mi začalo vepředu u kol během zatáčení vrzat (a volant "drhnout"), hlavně při nižších rychlostech. Když auto delší dobu stálo, tak to přestalo, pak ale znovu vždy začalo (typicky cesta do práce OK, cesta z práce vrzání), plus se to dlouhodobě zhoršovalo. Myslím, že splňuju všechny příznaky tohoto vlákna. Dal jsem to ke konzultaci do neautorizovaného servisu a zjistili mi ještě pár dalších problémů, včetně brzdiče. Dopředu mě upozorňovali, že ramena na mazdy jsou drahé, teď poslali 2 nabídky:
kvalitní varianta :
- levé spodní rameno SWAG 8200 kč
- pravé spodní rameno SWAG 7820 kč
-levé horní rameno Optimal 2500 kč
-pravé horní rameno Optimal 2500 kč
-práce 3h/650 kč 1950 kč
-seřízení geometrie 700 kč
levnější varianta :
-leve spodní rameno 4680 kč
-pravé spodní rameno 4680 kč
-levé horní rameno 1500 kč
-pravé horní rameno 1500 kč
-práce 3h/650 kč 1950 kč
-seřízení geometrie 700 kč
zadní brzdič :
zadní brzdič Brembo 4400 kč
práce 1h/ 650 kč 650 kč
Moje dotazy:
- jsou to solidní nabídky? Je mi jasné, že díly půjdou nakoupit levněji, ale beru to tak, že autoservis potřebuje taky vydělat spíš jestli to není úplně mimo, nebo jestli nemám lepší s tímhle jet do autorizáku?
- auto chci prodat. Jakou byste zvolili strategii, opravit a prodat (dráž), nebo neopravovat, prodat levněji a nechat případného zájemce, ať opraví podle svého uvážení? Chci být při prodeji maximálně transparentní, takže všechny neduhy zmíním, ale bojím se, že i když bych to nabízel levněji (třeba o cenu opravy), tak to stejně spoustu lidí odradí. Na druhou stranu, pokud by si ty věci někdo dokázal opravit sám nebo přes známého, vyplatí se mu auto koupit neopravené.
- v souvislosti s předcházejícím bodem -> jak nejlépe prodat? Individuální inzerát (tady, sauto,..), nebo přes nějaký prověřený autosalon?
- jak byste odhadovali cenu? Tahle verze se bohužel aktuálně nikde neprodává, našel jsem podobné šestky v automatu v rozmezí 170-200k czk, ale všechno je to před FL verze, jedno navíc import z US, není jasný stav. Moje auto je nebourané (měnila se jen část nad pravým předním kolem, protože když bylo auto nové, odřel jsem ho při parkování o dodávku na benzince ), bez investic, ale kromě výše zmíněného mi v servise říkali, že je zespoda koroze (bylo zmíněno i ve zprávě z STK).
Díky moc!
Auto: r.v. 2010 (po faceliftu), 2.0 114kw, A/T, benzin, najeto 160k km, hatchback
Před nějakou dobou mi začalo vepředu u kol během zatáčení vrzat (a volant "drhnout"), hlavně při nižších rychlostech. Když auto delší dobu stálo, tak to přestalo, pak ale znovu vždy začalo (typicky cesta do práce OK, cesta z práce vrzání), plus se to dlouhodobě zhoršovalo. Myslím, že splňuju všechny příznaky tohoto vlákna. Dal jsem to ke konzultaci do neautorizovaného servisu a zjistili mi ještě pár dalších problémů, včetně brzdiče. Dopředu mě upozorňovali, že ramena na mazdy jsou drahé, teď poslali 2 nabídky:
kvalitní varianta :
- levé spodní rameno SWAG 8200 kč
- pravé spodní rameno SWAG 7820 kč
-levé horní rameno Optimal 2500 kč
-pravé horní rameno Optimal 2500 kč
-práce 3h/650 kč 1950 kč
-seřízení geometrie 700 kč
levnější varianta :
-leve spodní rameno 4680 kč
-pravé spodní rameno 4680 kč
-levé horní rameno 1500 kč
-pravé horní rameno 1500 kč
-práce 3h/650 kč 1950 kč
-seřízení geometrie 700 kč
zadní brzdič :
zadní brzdič Brembo 4400 kč
práce 1h/ 650 kč 650 kč
Moje dotazy:
- jsou to solidní nabídky? Je mi jasné, že díly půjdou nakoupit levněji, ale beru to tak, že autoservis potřebuje taky vydělat spíš jestli to není úplně mimo, nebo jestli nemám lepší s tímhle jet do autorizáku?
- auto chci prodat. Jakou byste zvolili strategii, opravit a prodat (dráž), nebo neopravovat, prodat levněji a nechat případného zájemce, ať opraví podle svého uvážení? Chci být při prodeji maximálně transparentní, takže všechny neduhy zmíním, ale bojím se, že i když bych to nabízel levněji (třeba o cenu opravy), tak to stejně spoustu lidí odradí. Na druhou stranu, pokud by si ty věci někdo dokázal opravit sám nebo přes známého, vyplatí se mu auto koupit neopravené.
- v souvislosti s předcházejícím bodem -> jak nejlépe prodat? Individuální inzerát (tady, sauto,..), nebo přes nějaký prověřený autosalon?
- jak byste odhadovali cenu? Tahle verze se bohužel aktuálně nikde neprodává, našel jsem podobné šestky v automatu v rozmezí 170-200k czk, ale všechno je to před FL verze, jedno navíc import z US, není jasný stav. Moje auto je nebourané (měnila se jen část nad pravým předním kolem, protože když bylo auto nové, odřel jsem ho při parkování o dodávku na benzince ), bez investic, ale kromě výše zmíněného mi v servise říkali, že je zespoda koroze (bylo zmíněno i ve zprávě z STK).
Díky moc!