• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Samovolné vybití autobaterie

Babinsky

nový člen
4
Ahoj všem,

před cca rokem jsem pořídil CX-5 2013 121kw benzín. Na základě hlášky z palubovky proběhla po nějakém čase výměna baterie. (původní byla mazda exide, v servisním výkazu výměna nikdy neproběhla, takže byla v autě 10let!

Nahradil jsem ji za úplně totožnou (svépomocí) před montáží řádně nabil. Cca 3 měsíce bez problémů, nikdy jsem nepocítil že by klesl výkon. No a najednou se nedalo ani dostat do auta. Po připojení na nabíječku 8V.. Baterii jsem reklamoval, servisní středisko ji shledalo jako OK.

Vrátil jsem tedy zpět starou (je nad hrobem), nabil, měsíc jezdil 2x 300km a po delší odstávce je to tu zase

Je třeba nějaký servisní zásah při výměně, nebo je možné provést normálně doma? Případně nějaké přenastavení v řídící jednotce?

Budu rád za každou radu/postřeh.

Díky
Jakub
 
Ahoj.Tohle vypadá spíš už na umírající alternátor. Zkus změřit kolik dává když je auto úplně studený a pak když se plně ohřeje.
Případně ještě před nějakou panikou s altíkem zkus změřit jestli tam není nějaký nadměrný odběr po uzamčení/uspání auta.
 
Ahoj, díky za odpověď.

Proměřím odběr po uspání auta a napíšu.. Už když jsem baterii měnil, přišlo mi že enormě jiskří svorky...

Sháním něco na proměření nabíjení altíku. Dá se to sfouknout s multimetrem, nebo pořídit třeba něco takového?

 
Nabíječka Ti bude maximálně dokola nabíjet vybitou baterku. Parazitní proudy z baterie zjistíš DC klešťovým Ametrem i bez jejího rozpojení, což je výhoda. Dá se pořídit přibližně za cenu té nabíječky.
Jde to i s tím multimetrem. Ovšem pak už musíš rozpojit obvod a ten multimetr tam vložit.
 
Seženu a vyzkouším, díky za tip. Dnes se vráti baterie z reklamace.. Kolik cca A, by mělo auto brát ve stavu uzamčeného auta?
 
Ahoj, změřil jsem:

1) Dobíjení (cca14V) takže OK
2) hodnotu odběru proudu, rozpojená baterie a Ampérmetr mezi bat a kabelem.
V tomto stavu ukazuje hodnotu 0.8A což je evidentně hodně..
Tak a co teď, má smysl postupně vytahovat a zandávat pojistky a sledovat kdy se hodnota zmenší? Následně určit okruh odběru?
 
Hodnoty by měly být - po uzavření všech dveří a vypnutém zapalování:
1) měření po 10 minutách až 2,5 hodinách po vypnutí auta (částečné uspání auta) - 40-65mA
2) měření po více než 2,5 hodinách po vypnutí auta (úplné uspání auta) - 25-45mA
bliknutí kontrolky imobilizéru může tyhle hodnoty na vteřinu zvýšit a pak zase snížit.

Pokud tohle neodpovídá, tak asi nejjednodužší je vytahovat pojistky (nejdřív bych začal pojistkama v kabině u nohy řidiče a až posléze v motorovym prostoru).
 
Před časerm jsem řešil podobnou záhadu u nové baterie, sice "noname", kterou do staré ochcávky kupoval jiný příbuzný. Baterie byla po necelém týdnu úplně vybitá. Tak jsem ji nabil, pak po cca 2 dnech proměřil, a měla asi 12,4 V. Nic moc. Tak zas dobýt. po třech dnech zase k.o. Kolega mi půjčil lepšího C-teca kde je režim "recond". Nechal jsem ji aby prošla celým procesem, trvalo to půl dne, ale od té doby už víc jak půl roku drží napětí a nevybíjí se.Přijde mi, že někde ty baterky leží dlouho někde v různých skladech bez povšimnutí a potom je třeba je pořádně dobít kvalitní nabíječkou.
 
Přesně tak.Pokud kupujete novou baterii,tak by mněla mít při prodeji min. 12,6 V.V prodejnách je nedobíjí a pokud koupíte takovou baterii co už začíná sulfatovat,tak už i po dobíjení nemá takovou životnost jakou by mněla mít.O prodeji takových baterii je hodně videi na You Tube.Prodejci jsou samozřejmně rádi když jste za 3 roky nebo i dříve u nich v prodejně a kupujete další baterii.To jsou hlavní duvody+ hodně elektroniky v dnešních moderních autech které mají odběr i u stojícího vozu,proto baterie vydrží jen několik let.Já mám na Mazdě CX-30 přidělaný odpojovač - polu a pokaždé jak dojedu domu,tak zamknu vuz a baterii odpojím.Za 14 dní stání mi dokázalalo napětí klesnout až na 11,5V a jen tak tak nastartovalo.takže jsem musel neustále připojovat nabíječku. Teď mám klid a stojí to jen malou chvíli času navíc .
 
Poslední úprava:
Také jsem uvažoval o podobném řešení s odpínáním acu, ale nechci riskovat ztrátu záruky. Zatím to řeším občasným odpojením mínus svorky a nabíjením externí nabíječkou. Po záruce do toho asi půjdu.
Mimochodem, ten Tvůj odpínač asi musí být přístupný zvenčí a měl by zvládat startovací proudy, protože jestli jsem to dobře pochopil, tak první start je z 12V baterie a až následně i-stop používá vysokonapěťovou 24V. Je to pravda?
 
Posílám foto mého zapojení.odpojovač je již z výroby na jednom konci válec na který se jen navlékne kontakt bez jakýchkoliv uprav.Takže se dá celek lehce vyjmout a zapojit na baterii.Parkuji většinou doma v přístřešku na zahradě,tak nechávám kapotu pootevřenou.Pokud parkuji mimo domov,tak vuz zamknu ,otočím kolečkem a baterii vypnu,zaklapnu kapotu a po příchodu k autu jednoduše vyndám z ovladače malý kliček kterým manualně v klice odemknu vuz. co se týče odběru v klidovém stavu,tak si myslím že největší odběr má alarm,ale nevím pod jakou je pojistkou,v příručce to nikde není . .Stop start zásadně hned po nastartování vypínám

IMG_20231021_150118941.jpg
 
Back
Top