• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Skyactiv-G špatný teplý start

vojtavojta

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
258
Poslední dobou mí hůř startuje auto, budu rád za každou Vaší radu.
Mám M3 G165 2016 najeto cca 95.000 Km.
Při teplém startu točí startér déle ( je slyšet prodleva - řekl bych že startuje na 2x ), dokonce se v průběhu startu zobrazí červená kontrolka dobíjení. Start nedoprovází žádný kovový zvuk. Paradoxně studený motor startuje rychle ( bez prodlevy ), domnívám se že akumulátor je OK.
Díly motoru jsou původní včeně svíček + start/stop trvale vypnutý.
Nechce se mi věřit že by po 4,5 letech byly vymáčkané ložiska ve stárteru. ( BMW standartně při 100.000 km )

Napadá Výs čím by to mohlo být?
 
Poslední úprava:
Tak svíčky bych už dávno vyměnil. Já měním každých 30 tisíc. Může být špatné vyhodnocení směsi nebo vadná zapalovací cívka nebo čerpadlo... Tady je toho hodně. Řešil jsem to na ceedovi a byl to map senzor.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Poslední dobou mí hůř startuje auto, budu rád za každou Vaší radu.
Mám M3 G165 2016 najeto cca 95.000 Km.
Při teplém startu točí startér déle ( je slyšet prodleva - řekl bych že startuje na 2x ), dokonce se v průběhu startu zobrazí červená kontrolka dobíjení. Start nedoprovází žádný kovový zvuk. Paradoxně studený motor startuje rychle ( bez prodlevy ), domnívám se že akumulátor je OK.
Díly motoru jsou původní včeně svíček + start/stop trvale vypnutý.
Nechce se mi věřit že by po 4,5 letech byly vymáčkané ložiska ve stárteru. ( BMW standartně při 100.000 km )

Napadá Výs čím by to mohlo být?
Zkontrolujte svorky u baterie a ukostření ke karoserii.U startéru dotáhnout obě matice a hlavně konektor.Ty startéry nevypadají moc robustně na to,že jsou stavěny na Start stop.Já už jsem ho také měnil při 140 000km,bývalý majitel aktivně start stop používal.Při studeném motoru prostě startér točil pomalu.Ale nezhoršovalo se to.Naštěstí v Polsku jsou jich mraky za pár korun.Kdo start stop vypíná,tomu startétr vydrží navěky.Na starém startéru byla dost velká osová vůle.Svíčky měnit po 30 000 km je zbytečnost,jsou iridiové a vydrží nejmín 100 000km.Dokonce jsem měl na dílně Mazdu GH,která měla původní svíčky při 200 000 km a v pohodě.Jen nešly povolit.Případná výměna startéru je v pohodě,za půl hodky bylo hotovo.
 
Aha. Já mám mazdu krátce. To jsem nevěděl že tam dávají od výroby tyhle dražší iridiove. To je fajn vědět Tu častější výměnu jsem prováděl na Kia voze.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Miro, pokud si dobře pamatuju Mazda tvrdila že u stop-start nepoužívá startér, tzn nemělo by docházet k velkému opotřebení vlivem častého startu. Ale kdo ví kde je pravda. Osová vůle byla způsobena rozpadem ložisek? Startér jsi repasoval sám ?



Zkontrolujte svorky u baterie a ukostření ke karoserii.U startéru dotáhnout obě matice a hlavně konektor.Ty startéry nevypadají moc robustně na to,že jsou stavěny na Start stop.Já už jsem ho také měnil při 140 000km,bývalý majitel aktivně start stop používal.Při studeném motoru prostě startér točil pomalu.Ale nezhoršovalo se to.Naštěstí v Polsku jsou jich mraky za pár korun.Kdo start stop vypíná,tomu startétr vydrží navěky.Na starém startéru byla dost velká osová vůle.Svíčky měnit po 30 000 km je zbytečnost,jsou iridiové a vydrží nejmín 100 000km.Dokonce jsem měl na dílně Mazdu GH,která měla původní svíčky při 200 000 km a v pohodě.Jen nešly povolit.Případná výměna startéru je v pohodě,za půl hodky bylo hotovo.
 
Já jsem nerepasoval,ale za 50 zl. koupil z Polska jiný z roku 2015.Bylo to z bouračky,měla najeto přes 60 000km.U tohoto startéru nebyla vůle skoro žádná.Při přímém srovnání-propastný rozdíl.Jinak je to obyčejný startér bez reduktoru.Chtěl jsem mrknout,jaká má ložiska,ale jeden ze dvou svorníku nejde povolit,ukroutil bych ho.V zimě se na něho zaměřím.
 
Aha. Já mám mazdu krátce. To jsem nevěděl že tam dávají od výroby tyhle dražší iridiove. To je fajn vědět Tu častější výměnu jsem prováděl na Kia voze.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Svíčky podle manuálu se mají měnit po 120tkm, takže po 30 je to blbost, to je tak pro obyč a ne pro iridium. Na staré 323f ba jsem měl iridiové tuším NGK a měli tenkrát vydržet 80tkm, Densa dokonce 100tkm, když měly najeto ty moje NGK přes 120tkm pořád tam byly a žádný problém, šly i s autem do šrotu.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Napadá Vás čím by to mohlo být?
akumulátor - nabit
startér - jako nový, kontrolován a žádný problém
svíčky - elektrody a odpor v toleranci

svíčka
20201028_180918.jpg

karbon na pístu:
201028_181138.jpg
 
@vojtavojta zkus ty svíčky trochu zklepnout, tak na 0,7 až 0,8 mm. Sice to nejspíš nepomůže... Jo, jinak i ty hroty už můžou být klidně špatný. Vizuálně taková svíčka jak máš ty, velice lehoučce jsem se jí dotkl kartáčem, že ji očistím, a hrot upadl. Byla 3 roky v provozu. U tebe bych to viděl na špatný přísun paliva při startu, když je motor již ohřátý. Na to ti bude muset dát odpověď někdo fundovaný, nějaký automechanik. Jako třeba @Max6 .
 
Svíčky podle manuálu se mají měnit po 120tkm, takže po 30 je to blbost, to je tak pro obyč a ne pro iridium. Na staré 323f ba jsem měl iridiové tuším NGK a měli tenkrát vydržet 80tkm, Densa dokonce 100tkm, když měly najeto ty moje NGK přes 120tkm pořád tam byly a žádný problém, šly i s autem do šrotu.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
No já teď koukal prvně na svíčky (čistě pro kontrolu, pač auto jede, jak má)a při nějakých 45 000km je elektroda krásně čistá, ale ta porcelánová sukně je lehce zabarvená do hněda nad závitem(díval jsem se pouze na dvě ze čtyř). Mechanik mi říkal, že by jej kvůli tomu zabarvení raději vyměnil, že to propalování není dobré. Tak nevím.
 
Na GH je třeba předepsáno 100tkm, já je měním každou 4, výměnu oleje tj 32-40tkm a je to trochu znát. Zajímavý ale je že všichni co tvrdí že není potřeba ty svíčky měnit dřív než po 100tkm, tenkrát ty moje "zaběhnutý" po 30tkm nechtěli i když jsem je nabízel za hodně slušnou cenu... Pokrytci :D
Znamej je na GH teď vyměnil na mou radu po 80tkm i když tvrdil že mu motir běží dobře. Pak koukal jak to líp startuje a jak motor utichl. Na předchozím autě kde byly klasický niklový svíčky jsem je místo po 60, měnil po16 a taky to bylo znát. Názor ať si udělá každej sám, co tvrdím mam ozkoušeno
 
Já je nakonec preventivně vyměnil teď ve 46 000km. Auto nevykazovalo žádné potíže ale řekl bych, že teď je start i pomalá jízda za studena taková úplně sametově plynulá. Ale furt ve mě asi bubla nějaký placebo pocit, že s těmi originálnimi to jelo malinko lépe za plynem, ale to se mi opravdu může pouze zdát. To si člověk nějako nastaví v hlavě a pak se toho pocitu není schopen zbavit 3a05fff6bd92d76c971676eab67c2672.jpg9ee3c69f85a290225e520b9341dfd7c2.jpg00f6aff06d3ad1268e80180d3711d65b.jpg

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Čaute, skúsim obnoviť tému, privtrem sa však s dvojkou DJ, G90 2016. Problém je, že horšie štartuje keď je už zahriaty motor. Príklad, valím hodku, zastanem na 30 min. Pri ďalšom teplom štarte len točí, ale chytí len po pár pretočeniach. Počuť nejaké 3-4 pokusy kedy už to tak-tak ide chytiť ale nič. Zatiaľ však vždy naštartovalo. Studený start je ako sa vraví na brnk, úplne bez problémov. Baterka tam je ročná.
 
Pokud se motor točí tak to baterkou není. Spíš tam nejde palivo a nebo to nepálí jak má
 
Tak mi to nejak aj vychádza, lenže neviem od čoho sa ďalej odpichnúť, známy mi to aj pichol k diag ale nič sme nezistili. Samozrejme že hlbšie sme neskúmali, ako napr. live dáta pri jazde a pod., išlo čisto len o check chybových hlásení. Nič, chytiť to chytá, len horšie. O nejaký mesiac idem do servisu na predné brzdy a celkový generálny check pred STK, tak to dám pozrieť chlapovi.
 
Jestli to jde do autorizaku, koukni pak jestli vyměnili ty správne brzdy.
 

Podobná vlákna

Back
Top