• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín SKYACTIV-X

shr3k

správce
Člen týmu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
6 515
SKYACTIV-X next-generation engine

Technological innovations

  • SKYACTIV-X is the world’s first commercial gasoline engine to use compression ignition, in which the fuel-air mixture ignites spontaneously when compressed by the piston
  • A proprietary combustion method called Spark Controlled Compression Ignition overcomes two issues that had impeded commercialization of compression ignition gasoline engines: maximizing the zone in which compression ignition is possible and achieving a seamless transition between compression ignition and spark ignition.
Features
  • This new proprietary combustion engine combines the advantages of gasoline and diesel engines to achieve outstanding environmental performance, power and acceleration performance.
  • Compression ignition and a supercharger fitted to improve fuel economy together deliver unprecedented engine response and increase torque 10 - 30 percent over the current SKYACTIV-G gasoline engine.(3)
  • Compression ignition makes possible a super lean burn(4) that improves engine efficiency up to 20 - 30 percent over the current SKYACTIV-G, and from 35 - 45 percent over Mazda’s 2008 gasoline engine of the same displacement. SKYACTIV-X even equals or exceeds the latest SKYACTIV-D diesel engine in fuel efficiency.
  • With high efficiency across a wide range of rpms and engine loads, the engine allows much more latitude in the selection of gear ratios, providing both superior fuel economy and driving performance.
Moving forward Mazda hopes to help create a future in which people, the earth and society can coexist with cars, to enrich people’s lives through a car ownership experience that celebrates driving, and to become a brand with which customers feel a strong emotional connection.

3) Engine is still under development and figures are subject to change.
4) A condition in which the ratio of gasoline to air is reduced to a level that would not ignite in a spark-ignition engine.
 
Takže se bude přeplňovat kompresorem...
 
Pěkné. Škoda, že to určitě bude ještě pár let trvat, než vychytají u něčeho takhle nového všechny mouchy... Ani Mazdě nevěřím, že by dokázala postavit kompletně novou generaci motorů s novou technologií bez much :).
 
Může, nebo je ochotný, mi tady někdo krátce popsat v čem tkví výhody a nevýhody kompresoru? Jak oproti čisté atmosféře, tak oproti použití turba? Díky.
 
Mechanický kompresor má výhodu, že je vázán přímo na otáčky motoru, takže má (i když ne ideálně) lineární průběh - čím více se motor točí, tím více vzduchu kompresor dodává. Na druhou stranu pohon kompresoru spotřebovává nějaká procenta z výkonu motoru. Turbodmychadlo (spojení turbíny a kompresoru) funguje jako tepelný stroj, využívá zbytkové tepelné energie a expanze výfukových plynů, ale proti kompresoru je závislé na jejich objemu, který není závislý jenom na otáčkách motoru a má značnou setrvačnost. Klade však minimální odpor. Obojí má za cíl jediné, dopravit do malého válce větší objem směsi aby její zažehnutí/nebo vznícení vykonalo více práce.
 
Hm, chápu. Předpokládám, že obojí zvyšuje riziko poruchy s tím, že turbo má to riziko asi vyšší, protože je složitější? Nebo jsou nějaké další neduhy kompresoru, kromě toho, že bere trochu výkonu (který ale pak navýší?). Nějaký náročnější servis? Jakou to má životnost?
 
Nemas zac ;) Jako hlavni minus u kompresoru vidim asi vyssi cenu oproti turbu pokud se posere...A potom ze s kompresorem(supercharged) udelas mensi vykon nez s turbem(turbocharged).Jako plus pro kompresor je urcite uz vyse zmineny linearni prubeh krivky vykonu a tociveho momentu a neexistujici turbolag.
 
No jo, ale po čem by si koukal. Protože atmo motory asi i mazda pomalu odpíská. Honda má turba, Toyota má turba, Hyundai/Kia má turba, Evropa mají všichni turba. Nebo ještě ti zbyde nějaká ta amerika (ale ta už vlastně má také turba).
 
Toyota má turba
Toyota psala ze se bude vracet k atmo motorum...Ale to je fuk , nevidim vubec zadny problem v preplnovani od dvoulitru nahoru. MPSky mely/maji turba naprosto bezproblemove. Takze verim ze nam chlapci z Japonska nabidnou kvalitni techniku bez potizi. Pro rypaly radsi napisu benzinovou techniku :D
 
Toyota psala ze se bude vracet k atmo motorum...Ale to je fuk , nevidim vubec zadny problem v preplnovani od dvoulitru nahoru. MPSky mely/maji turba naprosto bezproblemove. Takze verim ze nam chlapci z Japonska nabidnou kvalitni techniku bez potizi. Pro rypaly radsi napisu benzinovou techniku :D
Přesně tak, ty dnešní turbítka v malých motorech mají úplně jinou charakteristiku, než už starších aut s vyšším objemem.
 
Podle prvních dojmů to na moc velkou revoluci nevypadá. :meh: Asi to bude úspornější, výkonnější, možná i tišší, ale ve finále to nebude tak velký odskok od stávajících Skyactiv jednotek. Těch 30% je spíše zbožné přání. Ale fandím tomu, že někdo zkouší nový přístup.
Jako uprimne si myslim ze hodne usporne uz je to i ted kdyz chces ;) Takze pokud to bude vykonejsi a bude to efektivneji spalovat benzin tak budu spokojeny...
 

Podobná vlákna

Back
Top