• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Smazání chyby P242F

Jakub96

nový člen
7
Zdravím,
Mám chybu p242f, motor v nouzáku, dpf plný. Problém nastává v tom, že mi nejde spustit manuální regenerace, v které brání ta chyba. Jakmile chybu smažu, regenerace lze upustit, ale po pár vteřinách zase chyba naskočí a regenerace se přeruší. Nešlo mi ani obnovit hodnoty dpf. To taky končilo neúspěchem. Má někdo radu, jak tu regen zpustit?
Gy 105 kw

Screenshot_2022-12-27-10-10-35-176_com.astech.forscanlite.jpg
 
Bez úpravy ŘJ to spustit nepůjde, viz. tabulka.
If any of the below DTCs are stored in the PCM, manual regeneration will be blocked by the PCM. Carry out the appropriate inspection procedure for the stored DTCs before commencing manual regeneration:
P0045, P0093, P0097, P0098, P0101, P0102, P0103, P0106, P0107, P0108, P0112, P0113, P0117, P0118, P0131, P0132, P0151, P0152, P0154, P0191, P0192, P0193, P0201, P0202, P0203, P0204, P0299, P0301, P0302, P0303, P0304, P0337, P0406, P0500, P0545, P0546, P0548, P0549, P0605, P0606, P0628, P0629, P1378, P1379, P1589, P1675, P1676, P2002, P2032, P2033, P2146, P2147, P2148, P2149, P2228, P2229, P2454, P2455, P2456, P2621, P2622, P242F*, P253F.
*:For P242F, manual regeneration will only be blocked if an excessive amount of soot is in the diesel particulate filter.
am6zzw00011766.png
 
Bez úpravy ŘJ to spustit nepůjde, viz. tabulka.
If any of the below DTCs are stored in the PCM, manual regeneration will be blocked by the PCM. Carry out the appropriate inspection procedure for the stored DTCs before commencing manual regeneration:
P0045, P0093, P0097, P0098, P0101, P0102, P0103, P0106, P0107, P0108, P0112, P0113, P0117, P0118, P0131, P0132, P0151, P0152, P0154, P0191, P0192, P0193, P0201, P0202, P0203, P0204, P0299, P0301, P0302, P0303, P0304, P0337, P0406, P0500, P0545, P0546, P0548, P0549, P0605, P0606, P0628, P0629, P1378, P1379, P1589, P1675, P1676, P2002, P2032, P2033, P2146, P2147, P2148, P2149, P2228, P2229, P2454, P2455, P2456, P2621, P2622, P242F*, P253F.
*:For P242F, manual regeneration will only be blocked if an excessive amount of soot is in the diesel particulate filter.
Zobrazit přílohu 43827
V čem spočívá ta úprava?
 
Moje know-how, po vypálení se vrátí zpět neupravená kalibrace.
Chápu.
Přijde mi zvláštní, že podle některých videí na YouTube se stejným problémem lze ta regenerace spustit buď diagnostikou, nebo kabelem v pojistkovcea v mém případě vůbec
 
Akumulované množství je moc vysoké, tzn. 170% a víc, stačí se zamyslet nad tou tabulkou, co jsem sem vložil. Alternativní možnost je, upravit hodnoty z tlakoměrů a tím i vypočtený diferenciální tlak pomocí nějakých potenciometrů, případně odporů. Bohužel neznám jejich hodnoty. Zkusil bych nasimulovat něco v polovině napěťového rozsahu, viz. přiložené PDF.
 

Přílohy

  • EXHAUST GAS PRESSURE SENSOR INSPECTION [MZR-CD (RF TURBO)].pdf
    21,6 KB · Zobrazení: 27
  • EXHAUST GAS PRESSURE SENSOR_EXHAUST GAS PRESSURE CORRECTION TEMPERATURE SENSOR.pdf
    82,1 KB · Zobrazení: 22
Poslední úprava:
Akumulované množství je moc vysoké, tzn. 170% a víc, stačí se zamyslet nad tou tabulkou, co jsem sem vložil. Alternativní možnost je, upravit hodnoty z tlakoměrů a tím i vypočtený diferenciální tlak pomocí nějakých potenciometrů, případně odporů. Bohužel neznám jejich hodnoty. Zkusil bych nasimulovat něco v polovině napěťového rozsahu, viz. přiložené PDF.

Screenshot_2022-12-28-09-08-19-600_com.astech.forscanlite.jpg Screenshot_2022-12-28-09-28-08-373_com.astech.forscanlite.jpg
 
Poslední úprava:
No, 17,89 g/L. Je třeba lehce snížit napětí na tom prostředním pinu, zkus tam zapojit do obvodu diodu (sériově), případně potenciometr (nevím zkusil bych tak 20 Ohmů a přidával odpor od nuly).
 

Přílohy

  • EXHAUST GAS PRESSURE SENSOR CONSTRUCTIONOPERATION [MZR-CD (RF TURBO)].pdf
    48,5 KB · Zobrazení: 15
Poslední úprava:
No, 17,89 g/L. Je třeba lehce snížit napětí na tom prostředním pinu, zkus tam zapojit do obvodu diodu (sériově), případně potenciometr (nevím zkusil bych tak 20 Ohmů a přidával odpor od nuly).
Paráda. Rozumím, vyzkouším ?
Btw, předpokládám, že s egrem taky nebude něco v pořádku, když se jeho poloha ani napětí nemění
 
No, to určitě visí trochu otevřený, proto ti to kouří do filtru...
 
Back
Top