• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

KJay

člen KLANu
65
Ahoj. Omlouvám se že se tak hloupě ptám, ale zajímalo by mne jak se na nové M2 (manuál) správně při přeřazování chovat ke spojce. Přesedlávám z jiné atmosféry ( fiesta 98 ;) a zkusil jsem si M2 (g90) a mám z ní tyto dojmy: jednak netáhne na dvojku při nízkých otáčkách: na to mi prodejce řekl, že to může být tím, že jde o nový vůz, co se zajezdí a tah motoru se zlepší. Mám tomu věřit? A hlavně, při řazení mi spojka jednou zasmrděla. V čem byl problém? Těžko říct, stalo se to při jízdě jednou, buď to bylo mezi 1 a 2 nebo mezi 2 a 3, neměl jsem chuť zkoušet při jakém sešlapu se to stane znovu. Je nějaká situace, o které z vlastní zkušenosti víte, že se v ní špatné řazení takto projeví? Co tak pátrám na netu, tak je to nedošlápnutí pedálu. Hm. Takže asi šlo jen o nezvyk, neupravený posed nebo něco podobného. Pokud vím, je tam nějaká chytrystika při řazení nahoru (či dolů?). Byl jsem trochu hozen do vody, tím si vysvětluju, že se v nízké rychlosti jedno zařazení nepovedlo. Dá se něco napsat i o této chytrystice? A o řazení všeobecně - při jakých otáčkách to dávat u Mazdy nahoru, dolů. Držet pedál spojky lehce namáčklý po odšlápnutí, když se neví co přinese další sekunda.. nebo vždycky pouštět. dík
 
Poslední úprava:
Čau. To, že g90 netáhne moc dobře na dvojku je dáno dnešní dobou, respektive převodem.(stejně jako když pětka netáhne ve 120-ti do kopce. Spojka mi zasmrádá, třeba když jedu na Červenohorské sedlo a je volná silnice. Jinak řazení je OK. Jde malinko ztuha a přes zuby mezi 1-2, když je motor ještě studený a venku okolo nuly a méně. Ale po 10ti, 15ti minutách už OK. O chytristice nic nevím. Jen vím o tom, že ti to auto nenechá chcípnout když jedeš do mírného kopce v takřka volnoběžných otáčkách. Takže teď parkuji do průjezdu vždy jako profík. Jako je to takové potěšující, ale zároveň vím, že to není dobré; hlavně ne pro někoho, kdo se chce učit řídit a pochopit, jak řazení a spojka fungují.
Jinak řazení - záleží na situaci. Nahoru řadím mezi 2.400 a 6.500 otáček a dolů mezi 1.600 a 4.500 otáček za minutu. Tak nějak podle citu. Nějaké zvláštní kousky se spojkou neprovádím. :joy:
 
Po 3tis - z jedničky na dvojku jde zařadit rychlost o trošku snáz než dřív. Drhnutí je slyšet a cítit pořád, ale ne tolik. V Táboře si to zkusili a řekli mi, že je řazení je ok. Řekl bych že to chce obrousit :). Motor má na dvojku při prudším zrychlování dost hrubý zvuk, možná tam vstupuje do hry ten Mild hybrid (je to G115M manuál). Trojka je skvělá, čtyřka není špatná, pětka ujde. Dvojka to vytáhne na devadesátku, trojka asi na 130 nebo víc. Zjistil jsem že je auto jako stvořené pro radost z jízdy na trojku, s občasným podřazením na dvojku. Nejsem rychlejší než ty různé oktávky nebo bavoráci, ale i když si držím normální rychlost auta, můžu si s trojkou hrát aniž bych byl rychlejší než provoz. Je to jako symfonie - místo nudy škádlení motoru. Samozřejmě to není dvojlitr ani třílitr, ale tah tam je, a zvuk motoru je příjemný. Hlavně auto sedí a nelítá tolik v poryvech větru a při řazení rychlostí jako stará fiesta. Volant je tuhý a drží stopu, odolává zatáčení. Auto naznačuje že bude umět svižné rozjezdy z semaforů, jen mi to ještě nedovolilo - až tak v 5tis. Když dojíždím pár set kilometrovou štreku, tak se a řadí velmi příjemně - motor je zahřátý, rychlosti tam padají lehce. V zatáčkách je to lehký nadprůměr. Dobré a tuhé zespodu. Na zatáčky jsou prej i lepší auta, ale nemůžu si stěžovat.. Jak to popsat.. třeba jindy. Po vypnutí start stop vlastně nevím zda Mild hybrid pomáhá: prej by měl napájet elektroniku a pomáhat v rozjezdech ale nevím, možná funguje (a mění to jak zní motor - trošku nepřirozeně a hrubě ale možná se pletu). Nicméně obrazovka s rekuperací ukazuje že systém funguje. Dlouhodobá spotřeba je 6L. Méně měst a více okresek/dálnic. tož tak
 
Poslední úprava:
Back
Top