• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Spor s autoservisem

kapitanteplak

nový člen
29
Ahoj, řeším poměrně zapeklitý problém se servisem, kde jsem si nechala opravit svoje staré bmw.

Momentálně se mi dostalo nových informací a přemýšlím jak s nimi naložit. Pokud má někdo zkušenost, nebo třeba právní vzdělání, tak budu ráda za názor.

Popíšu celou situaci:
BMW e87 118i z roku 2006 180 000km, až do mé koupě servisováno vždy a prokazatelně v autorizovaném servisu.
Po roce a půl se mi zvýšila spotřeba z průměrných 8l / 100 na nějakých 12-13l. Já hloupá idiotka jsem auto dala do nedalekého servisu, kde jsem dosud prováděla jen výměnu oleje a pneu. Do servisu jezdí hodně bmw a jeden z techniků má pěknou e46.

Následoval výčet závad: vadný valvetronic, vytahané rozvody a vybouchané silentbloky. Domluvili jsme se tedy na realizaci opravy. Samozřejmě servis nevydal žádné potvrzení, žádnou objednávku ani předávací protokol. Auto bylo 4 !!! týdny v servisu na zvedáku a po několika urgencích přišli s tím, že se jim to zkomplikovalo, že rozvody byly prasklé a museli celý motor rozebrat a vyndat vsechny popadané kusy. S tím mi sundali i olejovou vanu. Měnili nějaké těsnění pod vanou a u klikové hřídele. Po 5ti týdnech mi auto vrátili opravené. Dále se začalo projevovat nehorázné lupání při plném rejdu. To jsem jim také říkala a úspěšně problém odignorovali.

Hned po převzetí auto strašně chrčelo a spotřeba neklesla. Na dotazy mi řekli, že to potrvá pár týdnů až spotřeba opadne. Za pár dní jsem vezla auto do servisu zpět kvůli tomu chrčení, týpek strčil ruku do motoru, chvíli se hrabal a zapojil hadičku, kterou evidentně opomněli zapojit předtím.
Po 100km spotřeba pořád neklesla, celkem jsme jim to auto vraceli 3x a musel se do toho vložit přítel. Pokaždé tvrdili, že je to v pořádku a že už by to mělo být ok.

Nebudu to protahovat, spotřeba po posledním zásahu kdy shledali, že byla špatně načasovaná třetí vačka a tak ji načasovali, neklesla, naopak ještě stoupla. To už mi došla trpělivost a po konzultacích s přítelovými známými jsem auto odvezla na diagnostiku do specializovaného bmw servisu, který je v Praze vyhlášený. Ujali se nás přítelovi kamarádi, auto mi rozebrali a přišel výčet závad.

Motor zasraný od oleje, diagnostika naznačila velkou spotřebu jak oleje tak benzínu. Poslechově hned určili, že se jedná o problém s píšťalou. Podívali se pod kola kvůli tomu lupání a hned viděli vyteklý tlumič.

Následovalo odevzdání auta na servis a po rozebrání mi volali, že jen co otevřeli víko od motoru, tak na ně vypadl šroubovák a kleště!!!!, že tam nebylo spousta věcí dotažených, domontovaných, nebyla zapojená ani měrka oleje. Největší problém byl v tom lupání, které je prý v řízení. Říkala jsem, že ale když jsem to auto odevzdávala prvnímu servisu, tak to vůbec žádné problémy ani zvuky nedělalo a tak mi odpověděli, že toho se obávali, že to řízení je v takovém stavu, že to vypadá, že mi to moje vymontovali a dali mi tam nějaké staré. Že prý tohle běžně odchází až kolem 250 000 km a postupně, ne takhle ze dne na den a není možnost jak by to mohlo takhle začít lupat, když do toho ani neměli zasahovat. Dále, že tedy vyměnili píšťalu a spotřeba okamžitě klesla a že mimo jiné vyměnili těsnění pod vanou, které bylo úplně rozpadlé, ale já na faktuře mám, že ho měl původní servis vyměnit za 1000 kč.

Z mého pohledu tedy:
1. servis špatně diagnostikoval závadu, vyměnil valvetronic, který vůbec vadný nebyl, neprovedl dohodnuté výměny těsnění a "ukradl" mi původní díl řízení a vyměnil za poškozený a zanechal v motoru nářadí, které mohlo způsobit totálku. Nutno podotknout, že tento servis věděl, že chci vůz rychle prodat. Oprava řízení by vyšla na dalších 8-10 tisíc.

Mám v tom už desítky tisíc korun, auto celkově 4 měsíce nepojízdné, nemůžu se ho zbavit a momentálně mi ještě klesla prodejní cena tou závadou řízení.

Jediné co mám v ruce je faktura a vyjádření od druhého servisu, které mi prý tedy napíšou jako čestné prohlášení.

Přemýšlím, jak z toho servisu vytřískat alespoň větší část peněz zpět za zcela zjevný podvod.

Vím, že jsem blbá a měla jsem od začátku chtít veškerou dokumentaci a pohlídat si to. Spíš bych ráda vědela, co s tím teď zmůžu jestli vůbec něco lze. :(

Koupila jsem si mazdu, jinak bych 4 měsíce jezdila mhd a teď se toho auta potřebuju prostě zbavit.

Nějaký nápad? ČOI, trestní oznámení, předžalobní výzva od právníka? Má to smysl?
 
Ta pravost řízení nejde zjistit u BMW podle sériového čísla dílu? Jinak to vypadá na pěknou story s typickými "zlatými" ručičkami - měníme, měníme, dokud to nebude fungovat. Diagnostika počká. :) Pokud je to nějaký živnostník nebo malé s.r.o., můžeš zkusit "výchovnou" žalobu, ale počítej s možností bankrotu/likvidace. Takže loterie, co se týče návratnosti investice. Možná by bylo lepší na základě prokazatelných faktů vylepšit mediální obraz (Černé ovce?) a obecně pověst.
 
Nejsem si zcela jistý, jestli jsem to pochopil správně, ale Ty nemáš žádné papíry z prvního servisu? Žádný doklad o provedené opravě a seznam vyměněných dílů? Pokud ne, tak doporučuji dát si panáka a brát to jako životní lekci. Hoď to za hlavu a nic nezkoušej, tohle nemáš šanci vyhrát. Snad jedině pokud máš známého právníka, který by byl ochoten napsat jim "výstražný" dopis v naději, že se zaleknou a přistoupí na nějaké vyrovnání. Jenže takový servis je většinou dobře informovaný a v těchhle záležitostech kovaný.

Pokud máš doklad o provedené opravě z prvního servisu, tak ze zákona se i na servisní opravy vztahuje záruka. Záruka jak na servisní práce, tak na jednotlivé díly a je jedno, jestli použili nové nebo repasované. U repasovaných je záruka jen kratší.
 
mam fakturu, kde je seznam vymenenych dilu. Do rizeni se nijak zasahovat nemelo, na to prisel az ten druhy servis, ze to neni v poradku a ze s tim museli delat nejakou neplechu.

Cekame na papir z druheho servisu a pak asi pozadame firemniho pravnika o radu. Ta medializace me taky napadla, mam dokonce znameho v seznam zpravach.
 
Co se rozumí pojmem "píšťala"?

A kdeže přesně to byl ten šroubovák a kleště?

Jinak pěkná práce :confused:
 
mam fakturu, kde je seznam vymenenych dilu. Do rizeni se nijak zasahovat nemelo, na to prisel az ten druhy servis, ze to neni v poradku a ze s tim museli delat nejakou neplechu.

Cekame na papir z druheho servisu a pak asi pozadame firemniho pravnika o radu. Ta medializace me taky napadla, mam dokonce znameho v seznam zpravach.
Ahoj, jak píše @Krabat, hoďte to za hlavu. Můžete sice zkusit ČOIku i právníka, ale ve Vaší kauze bude problém dokazování. V každém případě běh na dlouhou trať, další výdaje a starosti. Záruku sice máte ze zákona, ale jak budete prokazovat, co jste si vlastně objednala? Napadají mě další otázky, např. proč řešíte spotřebu, když chcete auto prodat. Ale to je teď už jedno...
A mimochodem, když už jste si řekla o rady, nemohla byste nám prozradit jméno a sídlo té první opravny?
 
Poslední úprava:
Back
Top