• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Stav podvozku, koroze

BURE84

nový člen
7
Chci se zeptat jestli je to už moc zrezle nebo běžné...Cena je lákavá servis pravidelný.

IMG-20210608-WA0010.jpg IMG-20210609-WA0024.jpg IMG-20210609-WA0025.jpg IMG-20210609-WA0026.jpg IMG-20210609-WA0029.jpg IMG-20210609-WA0028.jpg IMG-20210609-WA0033.jpg IMG-20210609-WA0016.jpg IMG-20210609-WA0015.jpg IMG-20210609-WA0018.jpg
 
Běžné.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Rez aby to nebylo moc shnilý na prahách/nosníkách (shnilý rameno vyměníš - nosníky na podlaze ale ne).
Brzdy jestli jsou aspoň provozuschopný (obzvlášť zadní třmeny).
Spotřeba oleje.
Průsaky oleje (motor - hlavně víko ventilů ; převodovka - hlavně gufero u setrvačníku)
U 2.5 jestli není první/malý katalizátor na svodech v háji.
Uhnilý příruby tlumičů vejfuku.
Tepelný štíty nad kocovejma vejfukama a pod rezervou jestli pořád drží na nýtech.
Bluetooth jestli funguje.
Bose/reproduktory jestli hrajou všechny.
Blikající kontrolka airbagů (jestli se nezobrazí při hýbání s oběma předníma sedačkama)
Nivelace xenonů na přední i zadní nápravě pokud má auto xenony (jde hlavně o ty tyčky)
Posilovač řízení při točení volantem na místě funguje na oboje strany stejnou silou.
Vylomený nebo jinak poškozený čep stabilizační tyčky na zadním stabilizátoru (většinou se vylomí čep z futra na straně ramena)
Zahnilý excentrický šrouby zadních spodních ramen (jestli jde nastavit geometrie zadní nápravy)
Bouchání/klepání/vzrání obzvlášť od přední nápravy (spodní rameno a horní uložení)...

Prostě klasika obhlídka neznámý ojetiny před koupí.
 
Poslední úprava:
Rez aby to nebylo moc shnilý na prahách/nosníkách (shnilý rameno vyměníš - nosníky na podlaze ale ne).
Brzdy jestli jsou aspoň provozuschopný (obzvlášť zadní třmeny).
Spotřeba oleje.
Průsaky oleje (motor - hlavně víko ventilů ; převodovka - hlavně gufero u setrvačníku)
U 2.5 jestli není první/malý katalizátor na svodech v háji.
Uhnilý příruby tlumičů vejfuku.
Tepelný štíty nad kocovejma vejfukama a pod rezervou jestli pořád drží na nýtech.
Bluetooth jestli funguje.
Bose/reproduktory jestli hrajou všechny.
Blikající kontrolka airbagů (jestli se nezobrazí při hýbání s oběma předníma sedačkama)
Nivelace xenonů na přední i zadní nápravě pokud má auto xenony (jde hlavně o ty tyčky)
Posilovač řízení při točení volantem na místě funguje na oboje strany stejnou silou.
Vylomený nebo jinak poškozený čep stabilizační tyčky na zadním stabilizátoru (většinou se vylomí čep z futra na straně ramena)
Zahnilý excentrický šrouby zadních spodních ramen (jestli jde nastavit geometrie zadní nápravy)
Bouchání/klepání/vzrání obzvlášť od přední nápravy (spodní rameno a horní uložení)...

Prostě klasika obhlídka neznámý ojetiny před koupí.
Z fotek jde něco poznat?
 
Z fotek jde něco poznat?

Příruba pravého tlumiče výfuku je jednou nohou v hrobě. Ta levá chodí okolo hřbitova.
S excentrama na zadních ramenech dlouho nikdo nehýbal.
Nápravnice jsou trochu víc orezlý,ale to nemá vliv na nic.
Ty malý kousky karoserie co jsou vidět na fotkách nejeví známky něčeho drastickýho (dle věku), ale to by chtělo zkontrolovat pořádně (sudant i ty kryty podlahy atd...), protože z tý jedný fotky kde je vidět asi tak 20cm spoje podlahy/prahu u zadního kola tak tam rez evidentně je.
Tlumiče budou evidentě hodně starý (dle fotky zadních tlumičů) nebo měněný před louhou dobou nebo měněný nedávno za nějaký nekvalitní/laciný.

Víc z týhle věštecký koule o pár nedetailních fotkách fakt nedostanu. Není detailní fotka brzd, není fotka motoru, není detailní fotka spár karoserie, není fotka svárů na nosníkách/karoserii, není fotka motoru/převodovky zespodu, atd... atd..
Jen narovinu říkám: Jestli je to dotažený z říše,tak bych při obhlídce byl asi tak o 1500% víc obezřetnější a opatrnější. Nejenom němci za hranice na východ vyvezou/chtějí se zbavit hlavně špatných aut. Kvalitní auta zůstávají na prodej ve svym státě.
 
Příruba pravého tlumiče výfuku je jednou nohou v hrobě. Ta levá chodí okolo hřbitova.
S excentrama na zadních ramenech dlouho nikdo nehýbal.
Nápravnice jsou trochu víc orezlý,ale to nemá vliv na nic.
Ty malý kousky karoserie co jsou vidět na fotkách nejeví známky něčeho drastickýho (dle věku), ale to by chtělo zkontrolovat pořádně (sudant i ty kryty podlahy atd...), protože z tý jedný fotky kde je vidět asi tak 20cm spoje podlahy/prahu u zadního kola tak tam rez evidentně je.
Tlumiče budou evidentě hodně starý (dle fotky zadních tlumičů) nebo měněný před louhou dobou nebo měněný nedávno za nějaký nekvalitní/laciný.

Víc z týhle věštecký koule o pár nedetailních fotkách fakt nedostanu. Není detailní fotka brzd, není fotka motoru, není detailní fotka spár karoserie, není fotka svárů na nosníkách/karoserii, není fotka motoru/převodovky zespodu, atd... atd..
Jen narovinu říkám: Jestli je to dotažený z říše,tak bych při obhlídce byl asi tak o 1500% víc obezřetnější a opatrnější. Nejenom němci za hranice na východ vyvezou/chtějí se zbavit hlavně špatných aut. Kvalitní auta zůstávají na prodej ve svym státě.
Mám ještě více fotek,ale zde můžu dát jen 10...Opravdu moc děkuji za objektivní a hlavně odborné informace jste vážně borec :)).Cena je pouze 130000 auto je z Rakouska vím, že se prodávají kolem 170000 cca
 
Jako za 130000 asi fajn,ale je tam dost předzvěstí že to bude shnilý a neudržovaný. Záleží taky co jsi schopný do toho následně investovat, protože tohle povoz typu "sednu a jezdim" nebude. Možná "sednu a dojezdim".
Já za sebe bych raději připlatil a koupil něco co už jen z těhle pár fotek vypadá líp.
Pokud je to dotažený a tady za to někdo chce 130000,tak reálná hodnota je tak +/-100000 což není zrovna Adidas
 
Poslední úprava:
Já myslím, že to odpovídá. No ten podvozek bych ošetřil před zimou, povyměňoval opotřebované díly (v aftermarketu za pakatel i kvalitní) a bude to OK. Tady je vidět, že někdo prostě jen sedl a jezdil a neřešil. ;)
 
Jako za 130000 asi fajn,ale je tam dost předzvěstí že to bude shnilý a neudržovaný. Záleží taky co jsi schopný do toho následně investovat, protože tohle povoz typu "sednu a jezdim" nebude. Možná "sednu a dojezdim".
Já za sebe bych raději připlatil a koupil něco co už jen z těhle pár fotek vypadá líp.
Pokud je to dotažený a tady za to někdo chce 130000,tak reálná hodnota je tak +/-100000 což není zrovna Adidas
Má to pravidelnou vedenou servisní knížku,nechal jsem si vin prověřit v Mazdě.
 
@BURE84 Pravidelně vedená servisní knížka pro mě jako mechanika nic neznamená. Pro mě je důležitý to co předemnou stojí. Těhle "full service" dovezených i vnitro aut mi dílnu jezdí za rok dost. Kdyby se o to někdo (ať v autorizáku nebo kdekoliv) staral,tak na mě ve fotce z motoru nebude svítit ten shnilej šroub co kostří baterii ke karoserii, zakalená brzdová kapalina + další věci co tam vidím. Pokud to bylo pravidelně servisovaný po těch 20000km (olej) ,tak bych se taky zajímal o to žraní a průsaky oleje. Ze zkušenosti můžu jen doporučit,že tyhle auta vyžadovali servis nejpozději po 15000km a čim byly starší tak se ten interval krátil i pod 10000km. Třeba zadní třmeny to chce u GHček rozebrat a namazat ideálně 1x za rok a vyměnit těsnící manžetky plovoucích čepů ideálně 1x za 2 roky. U 2.5 zapomenout na to že svíčky vydží cca 90000km, ale měnit je naféra po 60000km kvůli katalizátoru. atd... atd... Jak jsem psal,tohle jsou fotky skoro o ničem a i tak na nich je vidět dost věcí.
Jsou to samozřejmě tvoje peníze,ale já už jsem z toho "koupit vrak jen proto že je levnej" dávno vyrost, protože se to nikdy nevyplatí.

@shr3k Tohle nesmíš ošetřit. Tohle musíš všechno zbrousit a zbrousit a zbrousit a až si vyplácáš X leštících kotoučů na brusce a udřeš ruce na šmirglu (případně někde na venkovní zdviži to rozstřílet pískovačkou s hrubym médiem),tak teprve potom to musíš zastříkat stabilizátorem rzi a až úplně nakonec se dá bavit o nějakym ošetření podvozku. Pokud by tohle nějakej čuník jen tak přestříknul ochranym pevnym nástřikem tak se z toho stane typická bazarová oko-leštěnka. Na pohled to bude vypadat naprosto hodobóžo všechno černý nastříkaný a pak za 4 roky tam vyhnije díra do podlahy protože tím uzavřením se tam udělají naprosto ideální podmínky aby ta rez kvetla ještě rychleji než když je takhle otevřená.
@BURE84 Pokud nemáš možnost si s tím tak cca 14 dní hrát a každej den brousit a brousit a sundavat nápravnice,nárazníky a zase brousit a brousit tu karoserii nebo pokud nemáš dost peněz pro někoho kdo to udělá (což asi ne protože jinak by jsis vybral jiný auto), tak doporučuju koupit jen ochraný exteriérový lehký vosk, před zimou jen tím voskem nastříkat všechno co jde a navíc voskem do dutin vystříkat dutiny/nosníky.
 
Poslední úprava:
Tak extremne zasrany motorovy priestor od prachu/spiny napoveda, ze predchodzi majitel mal nejaku udrzbu pekne na haku.
 
@Kuko116 já se třeba o mechanickou a technickou stránku starám nadstandardně ale cistotu motoru mám na háku. Z několika důvodů :
- zaprášení nemá vliv na kondici
- nemám už čas abych takovou prkotinu řešil
- když vznikne někde únik některé z kapalin je to aspoň pěkně vidět odkud

@BURE84
- ta koroze nevypadá zle, spíš nechat zkontrolovat puky na nápravách asi to budou mít za sebou

- Výfuk bude na výměnu

- kouknout jestli není vyfuk vevnitř extra zalepenej černotou (olej) měl by být našedlej a suchej.

- olejová měrka by na sobě neměla mit šupiny karbonu

-pokud potahne posilovač citelně na jednu stranu nebo půjde hůř otáčet na jednu stranu tak nebrat

- ideálně si s sebou vzít mechanika i s diagnostikou
 
Ahoj kluci,
chtěl bych se zeptat na váš názor ohledně výměny zadní nápravy. Podle vyjádření servisu je docela zkorodovaná a geometrie na ní by byl asi problém udělat. Jenom čistě akademicky se chci zeptat, jestli má její výměna ekonomický smysl. Případně jestli netušíte, kolik by výměna včetně práce stála. Auto je jinak skvělé a rád bych mu život prodloužil na několik dalších let.
GH 2.0i, kombi, najeto 260 000 r.v. 2008
Zkusím ještě dodat fotky spodku
díky
 
Ja teda motorovy prostor udrzuji v cistote. Patri to tak nejak k memu vnimani celkove pece o vuz. Minimalne hadrem po umyti auta preliznu kryt motoru, vrchni cast svetel, celo, apod. Jsem schopen identifikovat, co tam chodi za navstevy (kuna...), vcas zpozorovat uniky kapalin (coz u za. sraneho prostoru IMHO naopak nejde)... v neposledni rade z toho mam dobry pocit a nejde na me zvraceni, kdyz jdu napr.dolit ostrikovace.
 
Back
Top