• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Strata vákua v saní 2.0 kod P2187

mendez

nový člen
19
Čuate. Na GH 2.0 LF17 mi vyskočila chyba motora kod P2187 ktorá odkazuje na stratu vakua v saní a netesnosť.Najazd je 230 tis km.
Začal som vyčistením škrtiacej klapky. 250 km bol kľud a vybehlo to znova. Voľnobeh drží stabilne. Z chodu motora mám pocit , že ide takým hrubších chodom , pomalšie ide do otáčok a nieje taky pružný. Ani výkonovo to podla mna nieje OK. V aute mam aj LPG s primazávaním ventilov Valvecare ,ktore je napojené pri vstrekovačoch. Pozeral som aj všetky hadice a su OK. Este su tam solenoidy ale to neviem ako otestovať.
Ešte rozmyslam zhodiť komplet sanie a pretesniť, ale do toho sa zatial nechcem púšťať.
Čo by to mohlo este byť, pripadne čo sa zvykne riešiť na saní?
Vďaka za každý tip.

Screenshot_2024-04-18-16-51-10-214_com.ovz.carscanner.jpg
 
Lepší než Carscanner (je moc obecnej) je pro Mazdu Forscan - ten napíše přesnější kód a problém.
 
diky za tip. Už to mám stiahnuté. Keď chyba znova vyskočí tak to diagnostikujem cez Forscan a dám vedieť.
 
Nemáš za klapkou truchu propálený sání u EGR výdechu? I když to by neudrželo asi volnoběh. Korekce paliva dlouhodobá +20%je taky divná, má to prostě moc vzduchu nebo málo paliva
 
MAP ukazuje 34kPa na volnobeh. To nevyzerá že by prisávalo falošný vzduch.
Skôr váha vzduchu ukazuje len 1,86 g/s. Tam by malo byť na volnobeh 2,2-2,3 g/s.
Skúsil by so inú váhu vzduchu alebo vyčistiť.
 
Není přicpanej filtr nějakým bordelem?
 
Filter je K&N a je vyčisteny. Dnes znova rozoberem skrtiacu klapku a pozriem aj MAF. Ten som necistil. Spravím diagnostiku,ako sa zmenia hodnoty.
 
MAF som vyčistil, prekontoloval som aj saci box. Po 70 km na voľnobehu na semafore znova vyhodilo chybu. Po vymazaní trvá dlhší cas kym to vyhodí, vetsinou na voľnobehu.
Keď mi kontroloval vôle ventilov tak boli všetky v tolerancii

Screenshot_2024-05-23-16-05-30-946_com.astech.forscanlite.jpg
 
Ja mám ten istý motor a na váhe mám pri volnobehu 2,37. Ty máš len 1,78. RJ dá len tolko paliva kolko nameria MAF vzduchu. Preto je chudobná zmes. Keď si čistil váhu vyčistil si aj ten pliešok vo vnútri, alebo len tú hnedú slzičku? Hadica medzi filterboxom a klapkou nie je prasknutá?
Screenshot_2024-05-27-15-27-04-485_com.miui.videoplayer.jpg
 
Čistil som slzu ktorá bola zaprášena,aj pliesok vo vnútri. Hadicu som viac krat pozeral a nenasiel som dieru.
Hodnoty na tvojom screenshot e si cez ktoru kolónku v diagnostike zvolil?
 
Tak už len inú váhu skúsiť. Diag robím cez forscan lite, kde si v tabuľke navolím PID ktoré potrebujem. Tu je návod:
 
Back
Top