• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tlumiče KONI Special-Active

JMark

nový člen
Ověřený uživatel MazdaKlanu
8
Před 14 dny jsem si tyto nechal namontovat. Jsou to konkrétně: KONI Special-Active kódy: 8745-1346R a 8745-1346L

A tak se podělím o mojí zkušenost s nimi. Koneckonců to třeba někomu pomůže ušetřit peníze nebo starosti.

Už při jízdě na geometrii se mi chod předních kol na nerovnostech zdál velmi divný. Jízda pod plynem Husákovým tichem směrem k Hiltonu, kde je příčný hrb, přivodí do předku auta takovou ránu s citelným odskokem, že to vypadá jakoby tam tlumiče byly jen pro ozdobu. Podobně se auto chová při brzdění z kopce, když povrchem je "roleta od autobusů". Přední náprava odskakuje a auto pomalu po tečně míří ven ze zatáčky. Myslel jsem si, že je chyba v hmotnosti kol, tak jsem nandal zimní 17" které jsou o něco lehčí. Žádná změna se nekonala. Tak jsem jako poslední věc namontoval 17" plecháče od známého z CX-5 (2014). Znovu jsem nechal překontrolovat geometrii. A k žádnému odhalení nedošlo. Zajímavé je, že ta vada není jen na jedné straně, ale je naprosto symetricky. Jako kdyby tyto tlumiče byly na jiný typ. Ale nenapadá mě na jaký. Veškeré armatury (úchyt brzdové hadičky, vedení a přichycení kabelu ABS, atd.) jsou bezchybně na svém místě.

Měl jsem za to, že Koni bude kvalitou a sladěním s CX-5 někde jinde. Vypadá to ale, že až na kvalitní červenou barvu, je tlumič Special active o parník horší než běžná "konfekce".
Takhle mě čeká koupit si letos dálší pár tlumičů na předek a doufat, že polské Kayaby budou alespoň něco dělat, když se Holanďani s Koni rozhodli prodávat "iluze".


20240811_122851.jpg
 
Podle popisu chování to spíš vypadá, že je auto na ně příliš lehké.
 
Back
Top