Mam M6 GH 2.0 MZR-CD 103 kW, motor RF7J, vybava TE+, r.v. 2008, ted najeto 178 000 km
Ahoj,
ptal jsem se uz na jinych forech, zeptam se i tady, hlavne kvuli otazce c.5...
Par tydnu jsem resil problem s
P0101 - Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance
a
P0104 - Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent
O vikendu jsem konecne trochu pokrocil.
Chtel jsem potvrdit ci vyvratit, zda je na vine te DTC P0104 (a nekdy i P0101) chybny MAF senzor, chtel jsem to zjistit jeho prohozenim mezi identickymi auty, svolil k tomu jeden znamy. Prohodili jsme MAF senzory mezi auty a tesne po prohozeni jeste pred jizdou jsem pres forscan provedl "Reset MAF senzor adaptation". Pak jsme jeli testovaci jizdu, ale ani v jednom se zadny DCT neobjevil. Takze nemel tento pokus zadnou vypovidajici hodnotu.
Pak jsme chteli prozkoumat netesnosti saciho systemu, uz pri zbezne kontrole pri pridani otacek na 3000 bylo slyset znatelne syceni, pochazelo od intercooleru. Pri jeho prohlidce jsme objevili na spodnim lemu netesnost, trochu jsme ji klestema zmensili a nanesli nejaky kyt, provedeno jako docasne reseni, objednam novy intercooler. Mel jsem radost, ze jsem konecne objevil tu pricinu mych DTC problemu.
Radost vsak netrvala moc dlouho. Pri ceste domu asi tak po 50 km od nalezu te netesnosti se pri jizde na dalnici pri tachometrove rychlosti 140 km/h (skutecna kolem 130), 6. rychlostni stupen, tempomat, stabilni otacky, rozblikala kontrolka DPF, rozsvitila se kontrolka motoru a motor sel do nouzoveho rezimu! OBD II WIFI jsem mel v akci, nastartoval jsem forscan a nacetl tyto DTC:
Code: P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration
Code: P2463 - Diesel Particulate Filter - Soot Accumulation
Code: P242F - Diesel Particulate Filter Restriction - Ash Accumulation
Po dalsich 20 km jsme zastavili, zkusil jsem pres forscan "DPF Static Regeneration", ta se nechtela spustit, tak jsem jeste vymazal DTC a provedl "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", pak se "DPF Static Regeneration" rozbehla, ale po cca 5 minutach se zastavila na 7% s hlaskou: "The static regeneration has failed".
A ten ukazatel PM_ACC – PM Accumulation Amount se snad uplne zblaznil, pri nasledne jizde po te neuspesne vynucene regeneraci mi ukazoval PM_ACC – PM Accumulation Amount az 1000% (slovy tisic)! Zaroven dosahoval DP_DPF - Exhaust Gas Differential Pressure (kPa) az ke 40. Pritom normalne jsem mel jeste pred 14 dny treba pri PM_GEN = 4 g a PM_ACC = 25% a DP_DPF za jizdy do 7 kPa...
Pred garazi jsem jeste pak udelal forscanem servisni proceduru "DPF Assessment", po ni to ukazuje PM_GEN = 0.01 g/l a PM_ACC = 111%, hruza...
Hledal jsem na webu a skutecne jsem na na forscan foru nasel, ze pri "P242F - Diesel Particulate Filter Restriction - Ash Accumulation" nelze regeneraci udelat.
Pise to vyvojar forscanu:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=968&p=3462&hilit=P242F#p3462
A je to i v servisnim manualu:
http://i.imgur.com/S1XRaw4.jpg
Jinak tankuju MOL, pridavam VIF. V breznu jsem byl na emisich, hodnota kourivosti dovolena = 0,52, namerena 0,14.
Takze se mi v hlave honi spoustu otazek:
1. Co ted s DPF filtrem? Renovace? Ktera metoda? Cleantaxx, HeatAir? Koupe noveho? Co ten novy levny JMJ za 9400 Kc a jeho kvalita?
2. Neni podezrele, ze se DPF rozblikala 50 km po (docasnem) zakytovani te netesnosti? Muze to mit nejakou spojitost? Nebo na to mohl mit vliv i ten "Reset MAF senzor adaptation"? Kazdopadne jsem pak v livedata pozoroval vetsi aktivitu EGRu, casteji a vic se oteviral, aspon podle tech udaju v diagnostice...
3. Proc se ta DPF kontrolka rozsvitila zrovna (na dalnici) v podminkach pro idealni automatickou regeneraci? A jeste k tomu cca po 100 km od posledni uspesne regenerace, kde chvili po ni z live data vyplyva PM_ACC – PM Accumulation Amount (g/l) = -51% a PM_REG - PM Generation Amount (g/l) = 0,5 ...
4. Jezdil jsem s tim obcasnym objevenim DTC p0104 (a nekdy i p0101) skoro 3000 km (za tu dobu probehlo 11 aut. regeneraci), zrejme tedy mohlo dochazet k ne uplne idealnimu spalovani, i kdyz jsem ztratu vykonu nepozoroval, mohlo toto mit vliv na ten aktualni DPF problem?
5. Pred tou pripadnou renovaci DPF filtru to chce vymenit ten intercooler a hlavne by to chtelo zjistit, co ten pruser s DPF vlastne zpusobilo, DPF pry neodejde jen tak...
Kdo by mi umel provest takovou kontrolu vseho dotceneho? Zda vse pracuje korektne? MAF, EGR, turbo, vstriky, lambda, DPF senzory... Doporucite nekoho takoveho? Idealne v Praze ci pobliz, nebo vlastne kdekoliv... Klidne treba pres PM...
Nenapadaji vas nejake odpovedi? Diky!
Ahoj,
ptal jsem se uz na jinych forech, zeptam se i tady, hlavne kvuli otazce c.5...
Par tydnu jsem resil problem s
P0101 - Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance
a
P0104 - Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent
O vikendu jsem konecne trochu pokrocil.
Chtel jsem potvrdit ci vyvratit, zda je na vine te DTC P0104 (a nekdy i P0101) chybny MAF senzor, chtel jsem to zjistit jeho prohozenim mezi identickymi auty, svolil k tomu jeden znamy. Prohodili jsme MAF senzory mezi auty a tesne po prohozeni jeste pred jizdou jsem pres forscan provedl "Reset MAF senzor adaptation". Pak jsme jeli testovaci jizdu, ale ani v jednom se zadny DCT neobjevil. Takze nemel tento pokus zadnou vypovidajici hodnotu.
Pak jsme chteli prozkoumat netesnosti saciho systemu, uz pri zbezne kontrole pri pridani otacek na 3000 bylo slyset znatelne syceni, pochazelo od intercooleru. Pri jeho prohlidce jsme objevili na spodnim lemu netesnost, trochu jsme ji klestema zmensili a nanesli nejaky kyt, provedeno jako docasne reseni, objednam novy intercooler. Mel jsem radost, ze jsem konecne objevil tu pricinu mych DTC problemu.
Radost vsak netrvala moc dlouho. Pri ceste domu asi tak po 50 km od nalezu te netesnosti se pri jizde na dalnici pri tachometrove rychlosti 140 km/h (skutecna kolem 130), 6. rychlostni stupen, tempomat, stabilni otacky, rozblikala kontrolka DPF, rozsvitila se kontrolka motoru a motor sel do nouzoveho rezimu! OBD II WIFI jsem mel v akci, nastartoval jsem forscan a nacetl tyto DTC:
Code: P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration
Code: P2463 - Diesel Particulate Filter - Soot Accumulation
Code: P242F - Diesel Particulate Filter Restriction - Ash Accumulation
Po dalsich 20 km jsme zastavili, zkusil jsem pres forscan "DPF Static Regeneration", ta se nechtela spustit, tak jsem jeste vymazal DTC a provedl "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", pak se "DPF Static Regeneration" rozbehla, ale po cca 5 minutach se zastavila na 7% s hlaskou: "The static regeneration has failed".
A ten ukazatel PM_ACC – PM Accumulation Amount se snad uplne zblaznil, pri nasledne jizde po te neuspesne vynucene regeneraci mi ukazoval PM_ACC – PM Accumulation Amount az 1000% (slovy tisic)! Zaroven dosahoval DP_DPF - Exhaust Gas Differential Pressure (kPa) az ke 40. Pritom normalne jsem mel jeste pred 14 dny treba pri PM_GEN = 4 g a PM_ACC = 25% a DP_DPF za jizdy do 7 kPa...
Pred garazi jsem jeste pak udelal forscanem servisni proceduru "DPF Assessment", po ni to ukazuje PM_GEN = 0.01 g/l a PM_ACC = 111%, hruza...
Hledal jsem na webu a skutecne jsem na na forscan foru nasel, ze pri "P242F - Diesel Particulate Filter Restriction - Ash Accumulation" nelze regeneraci udelat.
Pise to vyvojar forscanu:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=968&p=3462&hilit=P242F#p3462
A je to i v servisnim manualu:
http://i.imgur.com/S1XRaw4.jpg
Jinak tankuju MOL, pridavam VIF. V breznu jsem byl na emisich, hodnota kourivosti dovolena = 0,52, namerena 0,14.
Takze se mi v hlave honi spoustu otazek:
1. Co ted s DPF filtrem? Renovace? Ktera metoda? Cleantaxx, HeatAir? Koupe noveho? Co ten novy levny JMJ za 9400 Kc a jeho kvalita?
2. Neni podezrele, ze se DPF rozblikala 50 km po (docasnem) zakytovani te netesnosti? Muze to mit nejakou spojitost? Nebo na to mohl mit vliv i ten "Reset MAF senzor adaptation"? Kazdopadne jsem pak v livedata pozoroval vetsi aktivitu EGRu, casteji a vic se oteviral, aspon podle tech udaju v diagnostice...
3. Proc se ta DPF kontrolka rozsvitila zrovna (na dalnici) v podminkach pro idealni automatickou regeneraci? A jeste k tomu cca po 100 km od posledni uspesne regenerace, kde chvili po ni z live data vyplyva PM_ACC – PM Accumulation Amount (g/l) = -51% a PM_REG - PM Generation Amount (g/l) = 0,5 ...
4. Jezdil jsem s tim obcasnym objevenim DTC p0104 (a nekdy i p0101) skoro 3000 km (za tu dobu probehlo 11 aut. regeneraci), zrejme tedy mohlo dochazet k ne uplne idealnimu spalovani, i kdyz jsem ztratu vykonu nepozoroval, mohlo toto mit vliv na ten aktualni DPF problem?
5. Pred tou pripadnou renovaci DPF filtru to chce vymenit ten intercooler a hlavne by to chtelo zjistit, co ten pruser s DPF vlastne zpusobilo, DPF pry neodejde jen tak...
Kdo by mi umel provest takovou kontrolu vseho dotceneho? Zda vse pracuje korektne? MAF, EGR, turbo, vstriky, lambda, DPF senzory... Doporucite nekoho takoveho? Idealne v Praze ci pobliz, nebo vlastne kdekoliv... Klidne treba pres PM...
Nenapadaji vas nejake odpovedi? Diky!