• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Uloženie kapacity baterie

MatoB

nový člen
5
Ako mám na CX-60 uložiť kapacitu batérie ? Napríklad , ráno mám nabité na 90% , idem po dialnici 60km do iného mesta kde chcem jazdniť na elektriku . Auto však v NORMAL móde najprv vybije celú kapacitu batérie a až potom prejde na spalovací motor . Prídem do druhého mesta s prázdnou batériou . Chcel by som si proste pred jazdou nastaviť že môže vybiť batériu do 50% a potom nech mi nechá kapacitu batérie ktoré by som vyčerpal v meste prepnutím na EV režim . Dá sa to vôbec urobiť , zatiaľ som na to neprišiel . Ďakujem za odpovede .
 
Mas na to tlacidlo vedla riadiacej paky. Stlacis....auto sa Ta opyta, kolko chces ulozit. Nastavis a ides.
 
Mas na to tlacidlo vedla riadiacej paky. Stlacis....auto sa Ta opyta, kolko chces ulozit. Nastavis a ides.
Ďakujem pekne za odpoved. Toto tlačítko poznám , ale to je na to aby som si dobil batériu z motora.
Neviem aké skúsenosti máš Ty ale ja keď som to skúšal tak som mal batériu na 90% a cieľovú hodnotu
na nabitie batérie z motora na 50%. Išiel po diaľnici a mal som zapnuté to tlačítko o ktorom hovoríš.
Po hodnotu 50% išlo auto v normál móde na baterku. Potom sa auto preplo na motor čo je super.
Ale následne tá spotreba paliva bola veľmi veľká , na ukazovateli bola stalé na MAX. Isto nebola taká
ako keď idem na benzín bez baterky.
Mne sa to javí tak ako keby auto stále nabíjalo baterku na 51 až 52% Potom išlo na batériu aj motor do
50% a zase nabíjalo a tak stále dookola.
Akú máš Ty s týmto skúsenosť ?
 
Ja chodim dialnice stale so zapnutim tlacidlom. Nabijem si na 90% a pomaly si minam ako uznam za vhodne. Spotrebu mam cca 7,5 -8 L. Ta vysoka spotreba cca 13L je vtedy ked si auto dobija baterku. Ked mu zadas nech drzi napr 70% tak si realne drzi asi 72. Takze tie 2% si zvykne niekedy dobit. Chodim s nabitou batou z dvoch zasadnych dovodov.
1. Mam stale plny vykon
2. Ked idem napr do Prahy na vikend tak auto tam nestoji s vymlatenou batou na 0,0
Takze tlacidlo funguje vyborne, ale nepouzivam ho na nabijanie po ceste iba na udrziavanie kapacity.
Staci takto?😉
 
Ja chodim dialnice stale so zapnutim tlacidlom. Nabijem si na 90% a pomaly si minam ako uznam za vhodne. Spotrebu mam cca 7,5 -8 L. Ta vysoka spotreba cca 13L je vtedy ked si auto dobija baterku. Ked mu zadas nech drzi napr 70% tak si realne drzi asi 72. Takze tie 2% si zvykne niekedy dobit. Chodim s nabitou batou z dvoch zasadnych dovodov.
1. Mam stale plny vykon
2. Ked idem napr do Prahy na vikend tak auto tam nestoji s vymlatenou batou na 0,0
Takze tlacidlo funguje vyborne, ale nepouzivam ho na nabijanie po ceste iba na udrziavanie kapacity.
Staci takto?😉
Ano Jurik. Stačí. Máš pravdu. Ja mám auto asi 2 týždne tak sa ešte len učím niektoré veci. Včera som to skúšal na ceste asi 50 km . A funguje to aké popisuješ. Tiež si nechcem vybiť batériu cestou po dialnici a radšej ju miniem v meste na semaforoch a rozjazdách.
Včera mi však prestala fungovať mobilná aplikácia MyMazda. Neviem si napríklad skontrolovať stav batérie pri nabíjaní ani zavrieť auto na diaľku a pod..
Aplikáciu som si na komplet odinštaloval a znovu nainštaloval ale nepomohlo.
Máš aj s týmto nejaké skúsenosti ?
Ďakujem za odpoved.
 
Ahoj , sranda , tak teraz som to vyskúšal a už to funguje . Zapol som si klimatizáciu na dialku je to to OK . Aj stav betárie sa aktualizoval . Tak asi mali naozaj nejaký "globálnejší" výpadok . Ďakujem za rýchlu odpoveď. Maj sa .
 
Já právě když jedu po dálnici, tak si přepnu na SPORT a to jede na benzín a trochu si bere z baterie a ta se ti nevybijí, jen trochu a tím ti vydrží do toho druhého města. Jo a pokud necháš ten SPORT trvale, tak ti neumožní vybití baterie pod tuším 30% a sám to dobíjí a nemusíš se starat a jak přijedeš do města, tak přepneš na NORMAL nebo EV a je to. Navíc mám odzkoušené, že i když je baterie na 0%, tak to dokáže na těch semaforech jet na ELEKTRO, protože to vždy něco narekuperuje, ale musíš jet podle předpisů, tzn. do cca 55km a pomalý rozjezd, jak přidáš tak to ten EV ukončí a jede na motor. Já to tlačítko nepoužívám na dobíjení, pač to hodně žere benzínu a dává to motoru zabrat, protože ten motor je tak sotva pro to auto a ne aby ještě sloužil i pro nabíjení.
 
Já právě když jedu po dálnici, tak si přepnu na SPORT a to jede na benzín a trochu si bere z baterie a ta se ti nevybijí, jen trochu a tím ti vydrží do toho druhého města. Jo a pokud necháš ten SPORT trvale, tak ti neumožní vybití baterie pod tuším 30% a sám to dobíjí a nemusíš se starat a jak přijedeš do města, tak přepneš na NORMAL nebo EV a je to. Navíc mám odzkoušené, že i když je baterie na 0%, tak to dokáže na těch semaforech jet na ELEKTRO, protože to vždy něco narekuperuje, ale musíš jet podle předpisů, tzn. do cca 55km a pomalý rozjezd, jak přidáš tak to ten EV ukončí a jede na motor. Já to tlačítko nepoužívám na dobíjení, pač to hodně žere benzínu a dává to motoru zabrat, protože ten motor je tak sotva pro to auto a ne aby ještě sloužil i pro nabíjení.
Ahoj , no ja po dvoch mesiacoch používania auta som zistil že pre mňa je najlepší tento set-up. Ráno začínam s batériou 90% , idem po dialnici cca 30km a batériu si chcem nechať na mesto do ktorého sa dostanem po 30km . Mne sa osvedčilo to že si zapnem NORMAL režim a rovnako stlačim tlačitko na dobíjanie batérie a tam si nastavím hranicu 80%. Funguje to tak že keď kapacita batérie klesne na úroveň 80% automaticky sa auto prepne na benzín a EV režim vôbec nepoužíva , rovnako ani nedobíja batériu lebo je na hranici 80% . Spotreba v režime NORMAL je o niečo nižšia ako v SPORT režime lebo nedrží motor zbytočne vo vysokých otáčkach čo na dialnici nie je vôbec potrebné . Keď prídem do mesta vypnem "nabíjanie batérie" , tým sa automaticky zapne EV režim a už po meste chodím na elektriku . Tak riešim management batérie ja .
 
Hm, takže tím že zapneš to tlačítko nabíjení na 80% třeba a dáš normál, tak tím donutíš auto, aby jelo furt na benzín a nebralo z baterky. To jsme chtěl a bez toho tlačítka to nejde, furt připínal EV, tak jsem začal jezdit na SPORT a ten má vyšší spotřebu. No tak hned zítra tu fintu s tím tlačítkem zkusím. Myslel jsem že jak dobije z motoru na tu nastavenou mez, takže zase to bude pouštět na EV. Díky
 
Back
Top