To je tak, když se nemůžete dočkat výroby přímo od Mazdy. Japonský tuner RE Amemiya představil na tokijském autosalonu sériovou podobu konceptu Iconic SP podle svého gusta, kterou postavil na základech RX-7 (FD) a pod kapotou se nachází motor 20B. Samozřejmě Mazda potvrdila sériovou výrobu skvostného konceptu Iconic SP, ale RE Amemiya nechtěl čekat.
Matsukiyo Toki 3 Rotor NA-7, jak se custom model jmenuje, má zakázkovou karoserii inspirující se Iconicem SP a některé prvky jsou i z deset let starého prototypu RX-Vision, ale například střecha je původní, čili z RX-7 (FD). Přední maska je téměř totožná s danou studií a vzduch směřuje k odvětrávané kapotě. Krom toho jsou se studií identické i vytažené přední blatníky a celkové proporce v poměru nápravy a palubní desky. Přední světla jsou z MX-5 (ND), ale část z nich je zakrytá a tvar je tak zaoblenější. Za zmínku stojí ještě sada litých kol Enkei se zlatým odstínem.
V zadní části bylo zachováno charakteristické zadní sklo z RX-7, ale záď je pojata samozřejmě moderně. Kulaté lampy jsou aplikovány pod integrovaný zadní spoiler navazující na boční průduchy. Masivní dizufor má dvojité výfukové potrubí a celé auto je zahaleno do karbonu. Matsukiyo Toki disponuje rozměry 4389 mm na délku a 1925 na šířku (ve srovnání s RX-7 je o 104 mm delší a 165 mm širší). Podvozek byl snížen a obě nápravy dostaly modernizované brzdy. A teď to nejpodstatnější – pod kapotou se ukrývá upravený třírotorový rotační motor 20B s výkonem zhruba 350 koní. Ke zmíněnému Wankelu byla připojena šestistupňová manuální převodovka z Mazdy RX-8.
Tuner RE Amemiya slaví letos 50. výročí od založení, takže speciálně postavená RX-7 je hezkým dárkem. Zakladatel Isami Amemiya, známý více pod Ame-san, pronesl: „Pamatujete si na koncept Iconic SP, který Mazda představila na Mobility Show 2023? Šlo o úžasný kousek, ale nic nenasvědčovalo sériové výrobě tenkrát. Tak jsme si řekli, proč si jeden nevyrobit sami?
Matsukiyo Toki 3 Rotor NA-7 získal navíc hlavní cenu v tuningové divizi Tokyo International Custom Car Contest 2025.
Zdroj: carscoops.com
Pokračujte ve čtení...
Matsukiyo Toki 3 Rotor NA-7, jak se custom model jmenuje, má zakázkovou karoserii inspirující se Iconicem SP a některé prvky jsou i z deset let starého prototypu RX-Vision, ale například střecha je původní, čili z RX-7 (FD). Přední maska je téměř totožná s danou studií a vzduch směřuje k odvětrávané kapotě. Krom toho jsou se studií identické i vytažené přední blatníky a celkové proporce v poměru nápravy a palubní desky. Přední světla jsou z MX-5 (ND), ale část z nich je zakrytá a tvar je tak zaoblenější. Za zmínku stojí ještě sada litých kol Enkei se zlatým odstínem.
V zadní části bylo zachováno charakteristické zadní sklo z RX-7, ale záď je pojata samozřejmě moderně. Kulaté lampy jsou aplikovány pod integrovaný zadní spoiler navazující na boční průduchy. Masivní dizufor má dvojité výfukové potrubí a celé auto je zahaleno do karbonu. Matsukiyo Toki disponuje rozměry 4389 mm na délku a 1925 na šířku (ve srovnání s RX-7 je o 104 mm delší a 165 mm širší). Podvozek byl snížen a obě nápravy dostaly modernizované brzdy. A teď to nejpodstatnější – pod kapotou se ukrývá upravený třírotorový rotační motor 20B s výkonem zhruba 350 koní. Ke zmíněnému Wankelu byla připojena šestistupňová manuální převodovka z Mazdy RX-8.
Tuner RE Amemiya slaví letos 50. výročí od založení, takže speciálně postavená RX-7 je hezkým dárkem. Zakladatel Isami Amemiya, známý více pod Ame-san, pronesl: „Pamatujete si na koncept Iconic SP, který Mazda představila na Mobility Show 2023? Šlo o úžasný kousek, ale nic nenasvědčovalo sériové výrobě tenkrát. Tak jsme si řekli, proč si jeden nevyrobit sami?
Matsukiyo Toki 3 Rotor NA-7 získal navíc hlavní cenu v tuningové divizi Tokyo International Custom Car Contest 2025.
Zdroj: carscoops.com
Pokračujte ve čtení...