• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Volant se nevrací do středové polohy

Trevor

nový člen
4
Zdravím,

prosím o radu/nápad/řešení

mám CX30 FWD 150G rv2021 a už 4 měsíce pozoruji, že se mi volant nevrací přesně do středové polohy.

Modelová situace: na rovné silnici zatočím o 30 stupňů pustím volant a volant se vrátí do pozice cca 10 stup. a auto pokračuje v zatáčení odtud musím srovnávat na střed.

Dělá to na obě dvě strany podobně ( na levou trochu horší)
Při vyšších rychlostech stále musím milimetrově korigovat, pokud držím volant přesně ve středové poloze auto jede rovně, při lehkém vychýlení zase koriguji.

Dříve auto jelo jako po kolejích a volant se vracel "jak na pružině" , momentálně mám pocit, že auto naháním mezi čárami.

V autorizovaném servisu nic nenašli (na projížďce jsme nebyli), byl jsem na 3D geometrii a tam bylo vše v pořádku a ani prohození a vyvážení kol nepomohlo.


Je to normální jev (po 20tisíc km) ?

Auto je ještě v záruce a rád bych to znovu řešil v autorizovaném servise.
 
Ahoj, pokud máš pocit že musíš auto pořád jemně korigovat, tak bych zkusil zajet někam jinam na geometrii, ale hlavně bych si nechal zkontrolovat vůli v čepech (obzvlášť v čepech řízení). Tahle jemná vůle se dá kolikrát poznat jen tím, že se čep vyndá z těhlice a zahýbe se s ním rukou. 20000km je ale ultra málo na to aby se čepy vymleli, ale stát se může všechno. Přesně kvůli těmhle jemným korekcím jsem si měnil teď čepy řízení na svým autě, ale to má najeto 170000km a 12 let na krku, přitom při běžným testu (bez vyndání čepů) bylo vše v pohodě. Jak jsem čepy vyndal a zahýbal s nima rukou, tak v některých polohách byla drobounká vůle.

Jako první a nejlevnější variantu než začneš objíždět servisy celý Evropy bych zkusil dát jiný kola - jestli máš zimní tak úplně ideál a zkusit jestli problém je i s nima.
Vždycky je nejlepší začít od tý nejjednodušší a nejlevnější varianty.
 
Max6 -> díky za nápad a radu

geometrie byla měřená jak v autorizovaném servisu tak v servisu kde se na to specializují...předpokládám, že tam problém nebude.
Ty zimáky zkusím taky, ale na kola to taky nevypadá. (včera sem to řešil v pneuservisu)

Nejvíc mě trápí ten volant co se automaticky nevrací přesně na střed a předpokládám, že ta nutnost korekce při vyšších rychlostech s tím souvisí.
Čepy jsou zatím první kandidát. ( pak ještě zbývají tlumiče a jejich vrchní uložení, ale to mi bylo také vyvráceno)

Nikde jsem nic o tomto problému u tohoto auta nenašel.

Lehce doufám, že se tady objeví někdo kdo se s tím setkal a úspěšně vyřešil. Takhle to vypadá na zákopovou válku s autorizákem pokud chci udržet záruku.
Pokud někoho dostanu na projížďku předpokládám, že mi bude tvrzeno, že to je normální chování vozu.
 
Problém s volantem mám taky. Bohužel je to nahodilé a má to souvislost s nižší venkovní teplotou. Problém s nevracením jsem ale zaznamenal pouze v levotočivé zatáčce, druhá strana je OK. Současně s tím začne něco lehce povrzávat v tunelu volantu, je to zvuk připomínající drhnutí něčeho gumového. Většinou, když problém nastane, mám pocit, že volantu musím pomoci do původní polohy trošku větší silou, jak kdyby jsem se pral se servem nebo nějakým asistentem (vypnutí asistentů nepomáhá)... V servisu mi řekli, že jak to začne dělat, mám přijet, jenže když se auto ohřeje, tak problém vymizí a jak známo určitě moc iniciativy v hledání problému nevyvinou...
Co se týče neustálé jemné korekce při vyšších rychlostech, tak zrovna dnes jsem si říkal, že už mě to fakt štve. Kolama to asi není, dělá to jak na zimních (16"), tak na letních (18").
Vím, jen sem si postěžoval a s žádnou radou nepřišel, ale třeba to někoho popostrčí správným směrem :)
 
Max6 -> díky za nápad a radu

geometrie byla měřená jak v autorizovaném servisu tak v servisu kde se na to specializují...předpokládám, že tam problém nebude.
Ty zimáky zkusím taky, ale na kola to taky nevypadá. (včera sem to řešil v pneuservisu)

Nejvíc mě trápí ten volant co se automaticky nevrací přesně na střed a předpokládám, že ta nutnost korekce při vyšších rychlostech s tím souvisí.
Čepy jsou zatím první kandidát. ( pak ještě zbývají tlumiče a jejich vrchní uložení, ale to mi bylo také vyvráceno)

Nikde jsem nic o tomto problému u tohoto auta nenašel.

Lehce doufám, že se tady objeví někdo kdo se s tím setkal a úspěšně vyřešil. Takhle to vypadá na zákopovou válku s autorizákem pokud chci udržet záruku.
Pokud někoho dostanu na projížďku předpokládám, že mi bude tvrzeno, že to je normální chování vozu.
Ahoj:) Vyřešil jsi tuto závadu výměnou čepů řízení? Mám totiž stejný problém. Ale jen při jízdě ve vyšší rychlosti a nejvíce je to cítit na dálnici. Jedu rovně a jakmile chci korigovat jen trošku,tak auto pokračuje ve směru a je to na obě strany stejné.
 
Neustala korekcia smeru a navrat do stredovej polohy budu mat 2 rozne priciny.

Navrat volantu do stredu zabezpecuje spravne nastaveny zaklon kolies (nenastavitelne, originalne ramena z vyroby musia mat spravny rozmer, alebo su poskodene ich silentbloky = na zanovnom aute nepravdepodobne, Mazda podvozky su odolne, bez zasahu aj nad 200tisic km).

Priamy smer zabezpecuje jedina nastavitelna hodnota na geometrii pri beznom aute, zbiehavost. Ak je vola v gulovych capoch na tyckach riadenia, auto nepojde rovno bez korekcii. Bezny servis geometrie tu zbiehavost nastavi aj na vadnych tyckach riadenia, aby bola v zelenych cislach, ale len kym auto stoji na mieste, dostanu zaplatene a clovek sa trapi dalej. Alebo ako uz bolo spomenute, pri zatazenej prednej naprave moze nejaka mensia vola nebyt viditelna, pocutelna.

Veci ako poskodena napravnica alebo vecsia vola v riadeni pri zanovnych autach tiez asi neprichadzaju do uvahy.
 
Neustala korekcia smeru a navrat do stredovej polohy budu mat 2 rozne priciny.

Navrat volantu do stredu zabezpecuje spravne nastaveny zaklon kolies (nenastavitelne, originalne ramena z vyroby musia mat spravny rozmer, alebo su poskodene ich silentbloky = na zanovnom aute nepravdepodobne, Mazda podvozky su odolne, bez zasahu aj nad 200tisic km).

Priamy smer zabezpecuje jedina nastavitelna hodnota na geometrii pri beznom aute, zbiehavost. Ak je vola v gulovych capoch na tyckach riadenia, auto nepojde rovno bez korekcii. Bezny servis geometrie tu zbiehavost nastavi aj na vadnych tyckach riadenia, aby bola v zelenych cislach, ale len kym auto stoji na mieste, dostanu zaplatene a clovek sa trapi dalej. Alebo ako uz bolo spomenute, pri zatazenej prednej naprave moze nejaka mensia vola nebyt viditelna, pocutelna.

Veci ako poskodena napravnica alebo vecsia vola v riadeni pri zanovnych autach tiez asi neprichadzaju do uvahy.
Když jedu rovně např na dálnici a chci lehce zatočit,opravdu jen pár stupňů,tak volant jde jakoby ztuha nebo jak bych to řekl-zůstane natočený a je to nepříjemné… Ale když zatočím víc,tak se vrátí. Právě při jízdě na dálnici se většinou koriguje jen mírně. Kolik je ideální sbíhavost? 20 minut? Nemůžou to dělat kola-špatné pneu?
 
Když jedu rovně např na dálnici a chci lehce zatočit,opravdu jen pár stupňů,tak volant jde jakoby ztuha nebo jak bych to řekl-zůstane natočený a je to nepříjemné… Ale když zatočím víc,tak se vrátí. Právě při jízdě na dálnici se většinou koriguje jen mírně. Kolik je ideální sbíhavost? 20 minut? Nemůžou to dělat kola-špatné
Zjazdene pneu budu vzdy nasledok nejakej chyby v naprave. Ta zbiehavost je okom nepostrehnutelna. Len som chcel napisat, ak geometria ukazuje cisla v zelenych hodnotach, auto musi ist rovno, cim rychlejsie idem tym mensie korekcie. Ak nejde, tak treba najst problem v naprave. Ja mam 15 rocne auto, po zlej ceste to obcas poskakuje v kolajach doprava dolava alebo podla naklonu cesty, ale na dialnici ked pustim volant na 5-10 sekund tak stale pojdem vo svojom pruhu.
Na GH co mam ja obcas zblbne snimac natocenia volantu pre elektricke servo, vtedy to taha auto do strany a na jeden smer ide tocit tazsie. Netusim ci v skyactive mazdach je stale elektricke alebo naspet hydraulicke servo.
 
Zdravím,

prosím o radu/nápad/řešení

mám CX30 FWD 150G rv2021 a už 4 měsíce pozoruji, že se mi volant nevrací přesně do středové polohy.

Modelová situace: na rovné silnici zatočím o 30 stupňů pustím volant a volant se vrátí do pozice cca 10 stup. a auto pokračuje v zatáčení odtud musím srovnávat na střed.

Dělá to na obě dvě strany podobně ( na levou trochu horší)
Při vyšších rychlostech stále musím milimetrově korigovat, pokud držím volant přesně ve středové poloze auto jede rovně, při lehkém vychýlení zase koriguji.

Dříve auto jelo jako po kolejích a volant se vracel "jak na pružině" , momentálně mám pocit, že auto naháním mezi čárami.

V autorizovaném servisu nic nenašli (na projížďce jsme nebyli), byl jsem na 3D geometrii a tam bylo vše v pořádku a ani prohození a vyvážení kol nepomohlo.


Je to normální jev (po 20tisíc km) ?

Auto je ještě v záruce a rád bych to znovu řešil v autorizovaném servise.
Ahoj, vyřešil si to nějak?
 
Max6 -> díky za nápad a radu

geometrie byla měřená jak v autorizovaném servisu tak v servisu kde se na to specializují...předpokládám, že tam problém nebude.
Ty zimáky zkusím taky, ale na kola to taky nevypadá. (včera sem to řešil v pneuservisu)

Nejvíc mě trápí ten volant co se automaticky nevrací přesně na střed a předpokládám, že ta nutnost korekce při vyšších rychlostech s tím souvisí.
Čepy jsou zatím první kandidát. ( pak ještě zbývají tlumiče a jejich vrchní uložení, ale to mi bylo také vyvráceno)

Nikde jsem nic o tomto problému u tohoto auta nenašel.

Lehce doufám, že se tady objeví někdo kdo se s tím setkal a úspěšně vyřešil. Takhle to vypadá na zákopovou válku s autorizákem pokud chci udržet záruku.
Pokud někoho dostanu na projížďku předpokládám, že mi bude tvrzeno, že to je normální chování vozu.
Ahoj, pohnul si se už nějak?
 
Back
Top