• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Výfukový systém

yyilnik

člen KLANu
Zprávy
62
Řídicí jednotka motoru (ECU) neustále upravuje směs podle lambda sondy, to ano, a při zpomalování (deceleraci) úplně vypíná přívod paliva. Chápu, že u některých aut stačí při deceleraci pustit plyn a motor prská do výfuku sám, zatímco u Mazdy je třeba ve specifických otáčkách plyn přidržet, aby efekt nastal.
Ale to není nic, co by se nedalo naučit a osvojit si...
Dá se ECU upravit tak, aby to fungovalo jako u aut, kde se plyn jen pustí a střelba se děje sama, nebo to nejde?

Hledám výfukové úpravy, i když vím, že některé nejsou legální.
Mám v plánu straight pipe (rezonátor pryč, tlumič pryč, katalyzátor pryč), ale chci zjistit:
Je možné na to dát klapky, aby se dal zvuk regulovat?
Projdu s tím STK a emise, nebo ani klapky nepomůžou?
Kovový katalyzátor s mřížkou – má smysl ho alespoň nechat, pokud chci minimalizovat problémy?
Jaký by byl nejvhodnější setup, pokud nechci pořád přehazovat výfuky?

Odkazy na ukázky výfukových úprav ideál na srazy: https://1url.cz/P1A4T
Mělo by se ve videích jednat o 2.0 g165 a jedna 1.5
https://1url.cz/q1A4V
https://1url.cz/71A4k
https://1url.cz/I1A4s

Dívám se i na svody, měly by být specifické?

Pokud bych řešil , znám DO3RY a DCAR.cz – máte s nimi někdo zkušenost?
 
Rezonator musi ostat, ako pisali americania, ked to das dole tak stratis vykon a samozrejme aby si si nemal drone effekt v interieri.
Aby bol hlucny vyfuk, staci dat prec primarny kat na zvodock, pripadne tam dat zvody bez katu(bud orig 4-2-1 aleb 4-1). Ale pri zvodoch 4-1 stratis vykon v nizkych otackach aj v meste. Sekundarny kat aj rezonator mozu ostat, potom iba straci prerobit koncovy tlmic vyfuku. Odporucam to mat na klapky, nakolko bezne s tym nezvladnes jazdit kvoli silnemu hluku(o dialnici nic nevravim).
Mal som na predoslej M3 BN 2.5L 2018 primarny kat prec, vyfuk borla(potom prerobeny na borla + klapka), takze viem o com hovorim a mam aj videa zo zvukom.
 
Rezonator musi ostat, ako pisali americania, ked to das dole tak stratis vykon a samozrejme aby si si nemal drone effekt v interieri.
Aby bol hlucny vyfuk, staci dat prec primarny kat na zvodock, pripadne tam dat zvody bez katu(bud orig 4-2-1 aleb 4-1). Ale pri zvodoch 4-1 stratis vykon v nizkych otackach aj v meste. Sekundarny kat aj rezonator mozu ostat, potom iba straci prerobit koncovy tlmic vyfuku. Odporucam to mat na klapky, nakolko bezne s tym nezvladnes jazdit kvoli silnemu hluku(o dialnici nic nevravim).
Mal som na predoslej M3 BN 2.5L 2018 primarny kat prec, vyfuk borla(potom prerobeny na borla + klapka), takze viem o com hovorim a mam aj videa zo zvukom.
Super díky za odpověď vidím že s tím máš zkušenosti. M3 2.5 sis dotáhl z USA? Pro nás v Evropě je tohle bohužel nereálné vlastnit.

Přemýšlím právě nad volbou 4-1 nebo 4-2-1. O ztrátě kolika výkonu se bavíme pokud bych šel do 4-1? Chápu že v nízkých otáčkách i v městě něco výkonu ztratím (asi hlavně na 2 převodu), ale zajímá mě jestli je ten rozdíl výrazný. Případně o kolika nárůstu výkonu se bavíme u 4-2-1?

Co se týče zvuku pokud chci dosáhnout podobného efektu jako ve videích budou 4-1 lepší? Máš zkušenost o kolik hlučnější jsou oproti 4-2-1? Možná že 4-1 budou hlasitější o špetku jak 4-2-1, ale o tu ztrátu výkonu to asi nestojí co?

Jestli tě dobře chápu doporučuješ dát pryč primární katalyzátor a jít do svodů bez katu (buď 4-1 nebo 4-2-1). Sekundární kat i rezonátor nechat a upravit koncový tlumič výfuku + klapky. S tímhle setupem bych měl dosáhnout podobného zvuku jako ve videích je to tak?

Pokud použiju klapky pomůžou mi projít emisemi a STK? Máš s tím zkušenost? Kolik cashe plácni si připravit na toto? Kdybys měl čas klidně mi pošli fotky, nebo videa na martik.tomsu@icloud.com. Dík
 
Rezonator musi ostat, ako pisali americania, ked to das dole tak stratis vykon a samozrejme aby si si nemal drone effekt v interieri.
Aby bol hlucny vyfuk, staci dat prec primarny kat na zvodock, pripadne tam dat zvody bez katu(bud orig 4-2-1 aleb 4-1). Ale pri zvodoch 4-1 stratis vykon v nizkych otackach aj v meste. Sekundarny kat aj rezonator mozu ostat, potom iba straci prerobit koncovy tlmic vyfuku. Odporucam to mat na klapky, nakolko bezne s tym nezvladnes jazdit kvoli silnemu hluku(o dialnici nic nevravim).
Mal som na predoslej M3 BN 2.5L 2018 primarny kat prec, vyfuk borla(potom prerobeny na borla + klapka), takze viem o com hovorim a mam aj videa zo zvukom.
Shr3k ještě psal variantu:

Katalyzátor s kovovou mřížkou. (snese pops&bangs levou zadní)

Nebo jedině svody bez katalyzátoru.
 
Back
Top