To, čeho jsem se obával, je tady. Médii se začaly šířit informace o tom, že na domácím trhu bude ukončena výroba současné generace Mazdy 6 (GL). Stane se tak po dvanácti letech, kdy byla produkce třetí generace zahájena. A důvod? Nepřekvapující…
Přesněji Mazda vydala prohlášení, že výroba jejího modelu 6 pro japonský trh skončí v polovině dubna letošního roku. Zabrousíme-li do minulosti, na severoamerickém trhu zmizel model střední třídy již v roce 2021 a naopak ve Velké Británii byl stažen před rokem. Bohužel nebyly zmíněny další podrobnosti k tomuto rozhodnutí.
Vůbec poprvé se Mazda 6, potažmo Atenza na domácím trhu, ukázala v roce 2002 jako nástupce modelu 626. Podle výkonného ředitele Mazdy odpovědného za prodeje na japonském trhu, Kazuyoshiho Toda, ztělesňoval sedan DNA značky a byl velkým symbolem tehdejšího období „zoom-zoom“.
Todo také pronesl: „Po sobě jdoucí modely Atenza a 6 (tři generace) si oblíbilo mnoho zákazníků, proto není divu, že se prodalo v Japonsku 226 437 kusů. Danou pozici místo „šestky“ zastane naše modelová řada CX a my budeme nadále nabízet našim zákazníkům poutavý zážitek z jízdy, který bude v souladu s moderní dobou.“ Ano, důvodem konce Mazdy 6 je i navyšující se popularita SUV…
Mazda se více a více zaměřuje na výrobu SUV, neboť tahle vozidla jsou dominantou v automotive průmyslu, jsou oblíbená mezi kupujícími a pro automobilky generují větší zisk díky prémiovým cenám, které mohou regulovat.
I když výroba končí v polovině dubna 2024, nadále lze nová Mazda 6 samozřejmě objednat než nastane deadline. Bohužel Mazda nemluví o přímém nástupci Mazdy 6, za mě je to velká škoda, ale kolují jakési spekulace o tom, že automobilka vyvíjí velký sedan s pohonem zadních kol, který by měl být postaven na stejné platformě jako CX-60. Ale osobně to nevidím moc nadějně, protože segment D opouští i konkurence a po SUV je větší hlad… kéž bych se však pletl!
Zdroj: carscoops.com
Pokračujte ve čtení...
Přesněji Mazda vydala prohlášení, že výroba jejího modelu 6 pro japonský trh skončí v polovině dubna letošního roku. Zabrousíme-li do minulosti, na severoamerickém trhu zmizel model střední třídy již v roce 2021 a naopak ve Velké Británii byl stažen před rokem. Bohužel nebyly zmíněny další podrobnosti k tomuto rozhodnutí.
Vůbec poprvé se Mazda 6, potažmo Atenza na domácím trhu, ukázala v roce 2002 jako nástupce modelu 626. Podle výkonného ředitele Mazdy odpovědného za prodeje na japonském trhu, Kazuyoshiho Toda, ztělesňoval sedan DNA značky a byl velkým symbolem tehdejšího období „zoom-zoom“.
Todo také pronesl: „Po sobě jdoucí modely Atenza a 6 (tři generace) si oblíbilo mnoho zákazníků, proto není divu, že se prodalo v Japonsku 226 437 kusů. Danou pozici místo „šestky“ zastane naše modelová řada CX a my budeme nadále nabízet našim zákazníkům poutavý zážitek z jízdy, který bude v souladu s moderní dobou.“ Ano, důvodem konce Mazdy 6 je i navyšující se popularita SUV…
Mazda se více a více zaměřuje na výrobu SUV, neboť tahle vozidla jsou dominantou v automotive průmyslu, jsou oblíbená mezi kupujícími a pro automobilky generují větší zisk díky prémiovým cenám, které mohou regulovat.
I když výroba končí v polovině dubna 2024, nadále lze nová Mazda 6 samozřejmě objednat než nastane deadline. Bohužel Mazda nemluví o přímém nástupci Mazdy 6, za mě je to velká škoda, ale kolují jakési spekulace o tom, že automobilka vyvíjí velký sedan s pohonem zadních kol, který by měl být postaven na stejné platformě jako CX-60. Ale osobně to nevidím moc nadějně, protože segment D opouští i konkurence a po SUV je větší hlad… kéž bych se však pletl!
Zdroj: carscoops.com
Pokračujte ve čtení...