• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Vysoká spotreba

arrel

nový člen
Zprávy
3
Čaute, mám vyššie uvedenú mazdu a neviem či je to normálne ale mám fakt že vysokú spotrebu 11,4L/100, 10,8L/100 raz sa mi podarilo to dať na 8,6 L ale dlho to tak neostalo. Pre informáciu aktuálne jazdím viacmenej po meste a zaujímalo by ma či je takto vysoká spotreba v poriadku alebo čo by som mal pozrieť/vymeniť/vyčistiť aby sa spotreba znížila. Auto má najazdených 201 000 km, všetko v perfektnom stave, nič nebúcha, necuká a motor ide svižne. Diagnostika nehlási žiadnu chybu. Viete mi dať nejaké rady? Díky moc✌️
 
Za sebe bych tipoval usazeniny. Takže dukladne mechanické vyčištění by určitě pomohlo to snížit.
Ten nájezd, nafta, automat a jízdy po městě tomu hodně napovídají.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Je to jen tip. Těch příčin může být více ale tohle určitě pomůže v každém případě a tobě se to vyplatí jestliže si auto dále necháváš. Pokud ti to nehlásí chybí a necuka tak těžko říct co dalšího.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Čaute, mám vyššie uvedenú mazdu a neviem či je to normálne ale mám fakt že vysokú spotrebu 11,4L/100, 10,8L/100 raz sa mi podarilo to dať na 8,6 L ale dlho to tak neostalo. Pre informáciu aktuálne jazdím viacmenej po meste a zaujímalo by ma či je takto vysoká spotreba v poriadku alebo čo by som mal pozrieť/vymeniť/vyčistiť aby sa spotreba znížila. Auto má najazdených 201 000 km, všetko v perfektnom stave, nič nebúcha, necuká a motor ide svižne. Diagnostika nehlási žiadnu chybu. Viete mi dať nejaké rady? Díky moc✌️
Ahoj, možná bych se ještě zajímal, jak často regeneruje DPF. S karbonem souhlas. Měnily se podložky pod vstřiky?
 
Ahoj, možná bych se ještě zajímal, jak často regeneruje DPF. S karbonem souhlas. Měnily se podložky pod vstřiky?
Ahoj, Áno chcel by som to zistit ale dočítal som sa že to zistím len tak že vidim aktualnu spotrebu o 2-3 litre vyssiu nez by mala byt (ale kedze ta spotreba je celkom vysoka aj bez toho, neviem ako si to overit) a ešte že vyfukove plyny maju intenzivnejsi zapach. Ale neviem co je na tom pravdy. Máš nejakú radu ako sa to dá zistiť aj iným spôsobom. Vopred ďakujem

Ahoj, možná bych se ještě zajímal, jak často regeneruje DPF. S karbonem souhlas. Měnily se podložky pod vstřiky?
Co sa tyka podloziek pod vstrekni, tie sa nemenily ale nedavno som mal hlasku vehicle system inspection required. Prvé čo mi ktomu naslo boli podpalene podlozky pod vstrekovacmi. Pozeral som hladinu oleja a bola dost vysoka, tak som cast vypustil abt bola v hladina v normale . Po napichnuti na diagnostiku sa chyba vymazala a zatial nenaskocila znova ale nesiel som odvtedy nad 120km/h takze je mozne ze sa moze znova objavit podla toho co som cital. Skusil som napojit este na moju “domacku disgnostiku” a napisalo chybu viz priloha. Chybu som vymazal a zatial nenaskocila ziadna chyba



IMG_7976.jpeg
 
Myslím, že na to jdeš špatně. Olej je zředěný naftou, nestačí jen odpustit. Podložky jsi dal nový? Nepíšeš, jaký máš ročník, tohle vypadá na komplexní problém se Skyactive dieselem (vakuová pumpa, turba, karbon, možná i vačky). Mazda diagnostiku a někoho, kdo se vyzná v těchhle motorech a zjistí skutečný stav a způsob repase. Až bude motor cajk, tak samozřejmě nový olej.
 
Auto má najazdených 201 000 km, všetko v perfektnom stave, nič nebúcha, necuká a motor ide svižne. Diagnostika nehlási žiadnu chybu.

Motor bude nejako fungovať dokým sa mu neupchá sitko, nepolámu krúžky alebo sa neroztrhne olejová retiazka.

Tieto agregáty trpia na radu problémov, ktoré sú tu na fóre bohato rozpísané - treba hladať, ale v skratke najčastejšie problémy:
podložky pod vstrekmi - môžu podfukovať,
vačka a vahadlá - konštrukčný problém,
rozvody - predovšetkým reťaz olejového čerpadla, zrejme je viac namáhaná keďže je spojená s vyvažovačkou,
vstrekovače samotné - po 120k km začnú pomaly degradovať čo zvyšuje dymivosť a skracuje interval regenerácií,
karbonizácia sania a EGR - prevencia je čistenie najneskôr po 100k km,
turbo - upadávajúci nit pretlakového ventilu (konštrukčný problém) prípadne ho zlá kvalita oleja dokončí,
tesnenie pod hlavou - to je už len taká čerešnička na záver.

Kopec ďalších problémov, ktoré sa objavia sú len zvyčajne dôsledkom a nie príčinou, napr.:
keď už naskakuje hláška podtlakovej pumpy, nebodaj je to cítiť pri dobrzďovaní môže naznačovať problém so zbrúsenou výfukovou vačkou (čiastočky obrúseného materiálu sa v oleji správajú ako abrazívum, olejový filter to nemusí zachytiť).
Vysoká spotreba môže byť spojená s častými regeneráciami a tým pádom aj pribúdanie nafty v oleji. A časté regenerácie môžu byť spôsobené vyššie uvedeným problémom, mestským režimom atď..

Treba si položiť otázku či to má význam riešiť alebo to radšej predať, pretože ak sa oprava neurobí dôsledne, ale odstráni sa iba to čo zrovna „horí“ tak zakrátko sa objaví ďalší problém.
 
Poslední úprava:
Back
Top