Auto má najazdených 201 000 km, všetko v perfektnom stave, nič nebúcha, necuká a motor ide svižne. Diagnostika nehlási žiadnu chybu.
Motor bude nejako fungovať dokým sa mu neupchá sitko, nepolámu krúžky alebo sa neroztrhne olejová retiazka.
Tieto agregáty trpia na radu problémov, ktoré sú tu na fóre bohato rozpísané - treba hladať, ale v skratke najčastejšie problémy:
podložky pod vstrekmi - môžu podfukovať,
vačka a vahadlá - konštrukčný problém,
rozvody - predovšetkým reťaz olejového čerpadla, zrejme je viac namáhaná keďže je spojená s vyvažovačkou,
vstrekovače samotné - po 120k km začnú pomaly degradovať čo zvyšuje dymivosť a skracuje interval regenerácií,
karbonizácia sania a EGR - prevencia je čistenie najneskôr po 100k km,
turbo - upadávajúci nit pretlakového ventilu (konštrukčný problém) prípadne ho zlá kvalita oleja dokončí,
tesnenie pod hlavou - to je už len taká čerešnička na záver.
Kopec ďalších problémov, ktoré sa objavia sú len zvyčajne dôsledkom a nie príčinou, napr.:
keď už naskakuje hláška podtlakovej pumpy, nebodaj je to cítiť pri dobrzďovaní môže naznačovať problém so zbrúsenou výfukovou vačkou (čiastočky obrúseného materiálu sa v oleji správajú ako abrazívum, olejový filter to nemusí zachytiť).
Vysoká spotreba môže byť spojená s častými regeneráciami a tým pádom aj pribúdanie nafty v oleji. A časté regenerácie môžu byť spôsobené vyššie uvedeným problémom, mestským režimom atď..
Treba si položiť otázku či to má význam riešiť alebo to radšej predať, pretože ak sa oprava neurobí dôsledne, ale odstráni sa iba to čo zrovna „horí“ tak zakrátko sa objaví ďalší problém.