• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Vysoka teplota motora P111A

kubokubo

nový člen
6
Ahojte,
Nerad otvaram nove vlakno, ale nenasiel som tuto kombinaciu problemu…

Pri jazde sa mi zacalo diat nasledovne: motor akokeby strati vykon 1-2-3 sekundy, a ukazuje, ze mam podradit, potom ide vsetko ako ma, a niekedy sa ta to spoji s blikanim kontrolky vysoka teplotota chladiacej kvapaliny, pricom uz mi doslo aj k uplnemu obmedzeniu vykonu, po restartovani znovu ok. Chybovy kod mi ukazuje
P111A. Mazda CX-5 2,2D 2015, 184k najazdene

Pripajam aj vypis z diagnsotiky, nestretli ste sa s tym niekto?

===PCM DTC P111A:00-2C===
Code: P111A - Engine Coolant Over Temperature Condition - Forced Limited Power

Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Freeze Frame #1:
-DTC: --- - DTC That Caused Required Snapshot Data Storage
-LOAD: 60.78 % - Calculated Load Value
-ECT: 111 °C - Engine coolant temperature
-RPM: 2646 1/min - Engine Revolutions Per Minute
-VSS: 150.0 km/h - Vehicle Speed
-IAT: 31 °C - Intake Air Temperature
-MAF: 16.68 g/s - Mass Air Flow
-TP: 81.96 % - Throttle Position
-ISV_POS: 81.96 % - Intake Shatter Valve Position
-RUNTM: 1048 s - Time Since Engine Start
-FRP: 141490.0 kPa - Fuel Rail Pressure
-FLI: 36.86 % - Fuel Level
-WARM_UPS: 5 - Number Of Warm-ups Since DTCs Cleared
-CLR_DIST: 207.0 km - Distance since diagnostic trouble codes cleared
-BARO: 100.0 kPa - Barometric pressure
-VPWR: 13.49 V - Control Module Voltage
-TP_REL: 82.35 % - Relative Throttle Position
-AAT: 31 °C - Ambient Air Temperature
-IAT: 31 °C - Intake Air Temperature
-APP_D: 40.78 % - Accelerator Pedal Position D
-APP_E: 39.61 % - Accelerator Pedal Position E
-TAC_PCT: 82.35 % - Commanded Throttle Actuator Control
-ISV_DSD: 82.35 % - Intake Shatter Valve Control Desired
-FUEL_TYPE: DSL - Type of fuel currently being utilized by the vehicle
-FRP_ABS: 141490.0 kPa - Fuel Rail Pressure (Absolute)
-APP_REL: 40.78 % - Accelerator Pedal Position Relative
-EOT: 114 °C - Engine Oil Temperature
-ECT2_SUP: Yes - Engine Coolant Temperature Sensor 1 supported
-ECT1_SUP: Yes - Engine Coolant Temperature Sensor 1 supported
-ECT2: 135 °C - Engine Coolant Temperature 2 - Voltage
-ECT1: 111 °C - Engine Coolant Temperature Sensor 1
===END PCM DTC P111A:00-2C===
 

POSSIBLE CAUSE
• Cooling system malfunction
• High engine speed condition continues
• ECT sensor malfunction - nepravdepodobné
• PCM malfunction - nepravdepodobné

Riešenie:

nešliapať tomu na krk, keď auto regeneruje a vonku je +30°C.
ECU ti vlastne zachraňuje motor obmedzením výkonu, tam pri tých teplotách hrozí poškodenie tesnenia pod hlavou nedajbože prehnutie bloku motora.
 
Dakujem, vsimol som si, ze mi v servise zjavne preliali chladiacu kvapalitnu a je vysoko nad FULL ryskou, moze byt problem aj toto? Mam v plane odsat kvapalinu navyse
 
To by vadiť nemalo. Chladiacu v expanzke treba skontrolovať až po úplnom vychladnutí motora. Ideálne na druhý deň a potom by som odčerpával.
 
Ano po uplnom vychladnuti, az rano som to kukal a bolo jej viac. Ide mi o to ci nemozem poskodit motor ked sa mi toto deje…
 
Tak al by to aj dalej niekoho zaujimalo, vyskusal som sadu na testovanie tesnenia pod hlavou valcou a vyslo to “pozitivne”, takze dalsia vymena v rade, uz bola menea vacka, vakuova pumpa, zdvihatka, podlozky, cistene sanie a egr, teraz asi bude treba urobit tesnenie, napada este niekoho co mam dat rovno robit z obvyklych veci co sa seru? Olejova pumpa, retaz a napinaky tejto retaze? Auto ma 184k…

IMG_5453.jpeg
 
Tak al by to aj dalej niekoho zaujimalo, vyskusal som sadu na testovanie tesnenia pod hlavou valcou a vyslo to “pozitivne”, takze dalsia vymena v rade, uz bola menea vacka, vakuova pumpa, zdvihatka, podlozky, cistene sanie a egr, teraz asi bude treba urobit tesnenie, napada este niekoho co mam dat rovno robit z obvyklych veci co sa seru? Olejova pumpa, retaz a napinaky tejto retaze? Auto ma 184k…

Zobrazit přílohu 46763
Až budeš mít hlavu motoru dole, tak nech udělat tlakovou zkoušku. Nebyl by jsi první komu na tomhle motoru praskla hlava.
 
Po dlhej diagnostike mi bolo povedane, ze pravdepodobne chladic egr, ze pusta co2 do chladenie (?) a to robit nema, moja otazke je, moze blikat kontrolka vysokej teploty, aj ked to je “iba” chladic egr?. Inak hadice nie su natlakovane, emulzia nie je v chladiacej kvapaline ani v oleji, mechanikovi sa pri testovacej jazde teplota nedostala na “kriticku” uroven, nestretli ste sa s tym niekto prosim?
 
Zdravím.Včera mi z ničeho nic začala blikat červená kontrolka vysoké teploty chl.kapaliny.Auto nejelo do otáček,a jelo jakoby v nouzáku.Diagnostika ukázala chybu P111A.Teplota kapaliny byla cca 110-120st.Je mi divný že neklesla ani když jsem stál na místě a motor bežel na volnoběh.Dnes ráno jsem zkoušel vyjet,a po ohřátí motoru cca 5km po jizdě se situace opakovala jako včera.Ventilátory beželi naplno,ale motor ne a ne ochladit.Kde hledat cybu?Jelikož žádná závada nesvítí a diagnostika ukazuje jenom tu zmíněnou závadu P111A.Termostat?Děkuji.
 
Ahojte.

Reagujem na toto vlákno dúfajuc že to možno niekomu pomôže a najde tu odpoveď ktorú som ja žiaľ expresne dostal .Cestou z Chorvátska mesiac dozadu sa mi pár krat prehriala voda až na 120+ °C. Výkon žiadny , a expanzná nádobka bublala ako pri varení gulášu .Dostal som uvedenú chybu P111A. Tak poďme ho do servisu. Výsledok ? Tesnenie hlavy KO (lepší prípad myslím). Motor bol vonku tak sa rovno vymenili rozvody , zábrus hlavy , komplet pretesnenie (tesnenia cca 400€) výmena prednych ramien(tiež KO) skontrolovala sa legendárna vačka (stále pôvodná 210 000km aktuálne nabehané a čuduj sa svete v dobrom stave bez pilín). Olej mením každých 9000km tak neviem či to pomohlo alebo nie. Toto všetko ma stálo 2500 €. Samozrejme bez rozvodov a ramien by bola cena iná. No keď už bol motor vonku prečo nie .Tak možno to niekomu pomože že P111a nemusí byť hneď prasknutá hlava ale "LEN" tesnenie :D
 
Back
Top