• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy zadné kotúče

davajtn

nový člen
14
Zravím všetkých.
Viem že ohľadne kotúčov a hlavne zadných je tu dosť popísané na fóre. Aj na iných fórach iných značiek áut.
Takže len pre info cx 30 awd po 52tis km,po 2,5roku vyzerajú opticky hrozne aj po talianskom štýle jazdenia a 80 % jazdenia v meste.
Brzdia síce súmerne a vynikajúco, ale vadí mi to.
Všimol som si že doštičky sú tam zn ATE.
Takže riešim v najbližšej dobe výmenu za zn.ZIMMERMANN aj kotúče aj doštičky.
Keby dakto vedel poradit a uistil ma či sedia rozmery v linkoch s origo.



20240923_142425.jpg
 
tak dnes po dlhšej odmlke,naberaní z nemeckých polských a iných fór poznatky,som dospel k tomu že mazda troška odflákla zadné brzdy.
Ale pozor ako u koho.Zistil som že sa dávali aj čínske aj mexické strmene a niektoré z nich katastrofálne korodujú,a sú na totalku žlto ryšavé.
Vraj nemažú pri montáži ani vodiace čapy...
Tak dnes som sa pustil do rozborky a zistil som že strmeňe sú mexickej výroby.
Po zhodení strmeňa,povolení vodiacich čapov torxom nebol žiadny náznak maziva na nich a púzdierka už chytali koroziu.Ale čapy naštastie chodili a nezadierali sa.Po zhodený brzdový doštičiek zisťujem že v drážke doštičky sa nachádza zapečený bordel prachu z opotrebenia a ten presne zasahuje do kotúča tam kde chytá koroziu.A opačná strana bola taká istá.Premazané vodiace čapy,vodiace plochy...
Trvalo to dačo cez hodinku obe strany a doporučujem každému mierne zdatnému robiť takúto ľahkú údržbu každý rok.
Jedine čo som kúpil 1/2 bit torx T45,na demontáž čapu.

 
Treba, lebo ked to človek nechá na servis tak sa na to kludne vytoto a vymenia len opotrebené kotúče a platničky.
Keby to servis riešil, tak sa nestane aby bol strmen tak hrdzavý vrátane brzdového valčeka, či vodiacich čapov, že to už ani nechce fungovať a je to doslova zakusnuté (to sa týka hlavne áut 10r+)
 
Doplním len info a foto že to je z novej mazdy cx30,a ak dobre vidím sú to strmene z číny.
Je to z nemeckého fóra a reklamacia nebola nikdy uznaná.Odpoveď z mazdy bola,že korózia nemá vplyv na brzdný úcinok...



20240915_153139.jpg

20240915_153019.jpg
 
Vonkajšia korozia nemá vplyv dokedy neprelezie na vodiace čapy a pod prachovku brzdového valčeka, ale asi majú spočítané že to záruku prežije a potom im to už je jedno.
Dnes už žiadna automobilka nevyrába autá kde sa počíta životnosť na 15-20 rokov, ideálne chrliť nové modely / facelifty každú chvílu aby bol problém s druhovýrobou náhradných ND, pretože tiež budú vyrábať ND kratšiu dobu, skrátka nútiť spotrebitelov kupovať častejšie nové
 
Po přečtení příspěvku s rozsáhlou korozí brzd, viz výše, jsem se rozhodl ty brzdiče taky trochu porozebrat, očistit a namazat. Zadní mám čínské :joy:. Koroze na nich není, ale vodící čepy byly suché a kladly mírný odpor při vytažení z pouzder. Po jejich okartáčování a jemném potření silikonou vazelinou vklouzly zpět jak po másle. Mimochodem, čepy nemají na sobě torx jak mexické, ale imbus č.7.
Koroze brzdičů asi není na závadu, ale v případě, že se dostane pod ty gumový futra, tak je smršťuje a čepy se tím zadírají.
Přední brzdiče jsou Mazda. Trochu mě zarazilo že jsou klasické s vodicími čepy a prachovkami, na rozdíl od zadku.
 
Doplním len info a foto že to je z novej mazdy cx30,a ak dobre vidím sú to strmene z číny.
Je to z nemeckého fóra a reklamacia nebola nikdy uznaná.Odpoveď z mazdy bola,že korózia nemá vplyv na brzdný úcinok...



Zobrazit přílohu 53364

Zobrazit přílohu 53365
To je hrůza, na našem CX 30 po 3 letech jsou stále stříbrné. Ty rezavé bych hned očistil a stříknul barvou na brzdy , odstín dle každého vkusu, třeba na Miatě jsem dal červené ;)
 
Back
Top