• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Závada systému i-Stop

wigi

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
63
Ahojte,
dnes ma postretla prva chyba na mazde 3 BM, sedan 2.0L 88kW.
Vypisuje zavada systemu i-stop a zaroven zavadu dobijania akumulatora. Po rozkliku pise, ze by som mal navstivit servis. Pocas jazdy i-stop blika. V stredu mam ist na STK a rad by som to asi mal dovtedy vyriesene. Neviete co to moze byt? Je to len odchadzajucou baterkou? Alebo radsej ist do mazdy?
Tiez som dnes nevedel otvorit auto, nefungovalo dialkove ovladanie, nastastie je tam ten klucik, ale to prisudzujem tiez baterke v ovladaci. Potom po prichode domov do garaze ovladac fungoval, asi mu vadila zima a mozno slaba baterka.

Diky za radu
Matej

677850C2-CF4C-469E-B53F-C388534B7D6C.jpeg
 
Zkusil bych změřit baterku v autě voltmetrem nebo nějakou třeba Lidl nabíječkou s displejem, kolik dává alternátor při běžícím motoru.
 
Diky za radu, bohuzial merace nemam, ani by som nevedel ako ich pouzit. ? Takze to necham asi na servis. Kedze som s tym autom presiel 40km, tak alternator bude v poriadku a pri prasknutom klinovom remeni by vraj ukazovalo cervenu kontrolku motora. To som sa dozvedel od servisu, takze ich napada jedine ta baterka. Je v aute este povodna, cize uz ma 6 rokov. Skusim vymenit a uvidim. Napisem potom vysledok, ak by aj niekomu inemu zasvietilo, aby vedel cim to.
Matej
 
Nejlepší bude, s akumulátorem pořídit i diagnostiku a rovnou sem sázet chyby, případně naměřené hodnoty.
 
sorry chlapi, ja sa do toho nevyznám. Takže keď som pozeral ako sa vymieňa baterka (pod prúdom), tak som sa na to vykašlal a to som si kedysi v honde civic g.VII menil baterku sám. Holt nová doba elektrická :D
Bol som nakoniec v servise v mazde (carstar praha), spravili diagnostiku, vraj už baterka doslúžila že mala nižšie napätie a ak som si správne zapamätal, tak mala cez 2400 cyklov. (alebo 24 000? :D) a to, že sú už hodnoty kedy už môžu nastať problémy. Ja som to bral tak, že tam je od nova čiže už 6 rokov. Pre môj vnútorný pokoj, že nikde neostanem visieť som to nechal vymeniť. Pozeral som do appky mazda, či tam pribudol tento záznam, ale bohužiaľ nie a vo výpise prác je len preporogramovanie pcm a diagnostika. Ukazoval mi technik aj nejaké číselká na tej diagnostike, ale pre mňa to bola raketová veda, takže som tomu nevenoval pozornosť. Evidentne im tam vykazovalo baterku na konci životného cyklu.
Čo sa týka toho i-stop, niekde som čítal, že aj keď ho vypínam, tak to stále môže robiť problémy, pretože kvôli tomu to má iný manažment nabíjania ako bez tohto systému :( Ale chystám sa napísať @shr3k o zvýšenie výkonu a deaktiváciu i-stop nadobro :D
 
sorry chlapi, ja sa do toho nevyznám. Takže keď som pozeral ako sa vymieňa baterka (pod prúdom), tak som sa na to vykašlal a to som si kedysi v honde civic g.VII menil baterku sám. Holt nová doba elektrická :D
Bol som nakoniec v servise v mazde (carstar praha), spravili diagnostiku, vraj už baterka doslúžila že mala nižšie napätie a ak som si správne zapamätal, tak mala cez 2400 cyklov. (alebo 24 000? :D) a to, že sú už hodnoty kedy už môžu nastať problémy. Ja som to bral tak, že tam je od nova čiže už 6 rokov. Pre môj vnútorný pokoj, že nikde neostanem visieť som to nechal vymeniť. Pozeral som do appky mazda, či tam pribudol tento záznam, ale bohužiaľ nie a vo výpise prác je len preporogramovanie pcm a diagnostika. Ukazoval mi technik aj nejaké číselká na tej diagnostike, ale pre mňa to bola raketová veda, takže som tomu nevenoval pozornosť. Evidentne im tam vykazovalo baterku na konci životného cyklu.
Čo sa týka toho i-stop, niekde som čítal, že aj keď ho vypínam, tak to stále môže robiť problémy, pretože kvôli tomu to má iný manažment nabíjania ako bez tohto systému :( Ale chystám sa napísať @shr3k o zvýšenie výkonu a deaktiváciu i-stop nadobro :D

Kolik tě stála nová baterka v autorizovaném servise?
Díky za info
 
Kolik tě stála nová baterka v autorizovaném servise?
Díky za info
V carstar praha ma vymena vysla na 4945 Kc. Fakuru som niekde stratil, ale bola v tom este diagnostika, lebo sme riesili ten blikajuci i-stop. Takze okolo 4000kc samotna baterka si myslim.
 
Originál baterky vyjdou v nákupu (servisu) o 500-700 dráže než Bannery z PEMA: https://www.mazdaklan.cz/threads/nova-autobaterie-aftermarket-ne-original.2922/#post-54485 zrovna tento týden jsme to se servisním technikem ve Zlíně počítali a hledali možné náhrady pro klienty, kteří nechtějí investovat originálních.

Díky za tip Shreku.
Zatím moje více než 6 letá origo baterie drží (ťuk ťuk), ale tohle se zdá jako dobrá varianta do budoucna.
 
Taky musim řešit výměnu, vykazuje mi to stejné závady. V CarStaru mi to dnes nacenili na 3,9K bez práce (po slevách na 6 let starý auto). A už mi tam štelovali za pár stovek SW, ale to nezabralo.
 
Dnes jsem vyměnil Baterii u CX-2 benzín,automat 88kw, za novou(Exide EFB 60ah 520A,protože přestal fungovat i-stop,baterie je aktivována a stejně na infotaimentu nesvítí modře,pouze je modrý motor a klima a nejde i-stop.Navíc se nezobrazuje žádné výstražné upozornění tak už nevím co s tím.Nějaké nápady???
 
Dnes jsem vyměnil Baterii u CX-2 benzín,automat 88kw, za novou(Exide EFB 60ah 520A,protože přestal fungovat i-stop,baterie je aktivována a stejně na infotaimentu nesvítí modře,pouze je modrý motor a klima a nejde i-stop.Navíc se nezobrazuje žádné výstražné upozornění tak už nevím co s tím.Nějaké nápady??
Otevřít šampáňo ?:joy:
 
baterku mam jako prvni opravu po koupi, nafasoval jsem Vartu EFB za 4k, vymena prej s dvojitym bypassem :)
a i-stop to prezil
 
Já ty by-passy při výměně baterií vůbec nechápu... Nic ve zlým, ať si každý dělá co chce, ale výměna baterie v autě není výměna palivových článků v Temelíně a ty následný úkony co jsou potřeba při odpojení baterie a připojení baterie zaberou cca 1-2 minuty (nakódování dojezdu oken, nastavení ekvalizéru rádia, čas - ten už je automaticky přes GPS). Zároveň by mě zajímalo, jak se s by-passem dá udělat přihlášení nový baterie, když přímo automobilka vyžaduje v postupu odpojení starý baterie.

Pokud se v postupu výměny baterie udělá drobná chyba tak to i-stop většinou na pár dní trochu zmate. Pokud se udělá větší chyba v postupu, tak to i-stop umrtví, ale vyhodí to i chybu (rozsvítí se kontrolka i-stopu) a pak je potřeba jen udělat reset přes diagnostiku.
 
Nechápu proč by-pass. Baterku jsem koupil Exide, protože začal svítit i stop občas, aspoň jsem ho tedy nemusel vypínat:) Akorát jsem se bál, že baterka jednou klekne úplně, proto výměna. V zimě nějaký zviře tam udělalo loužicku na baterce a od té doby jsem tam viděl oxidaci.
Nicméně k výměne, udělal jsem bez by-pass, klasicky starou vypojil a vyndal a novou nandal a zapojil. Pak jen nastavil dojezdy oken, pak ještě ekvallizer, ostatní zůstalo zachováno. Takže moc nerozumím, kdo vymyslel tu fámu o by-pass. To není operace srdce :mask:
 

Podobná vlákna

Back
Top