• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zhodnocení stavu vačky, klepání po ohřátí motoru

Mikeman

nový člen
5
Ahoj, jsem tu novým členem, jelikož jsem dostal naprosto geniální nápad pořídit si po německé pomstě z dílny BMW něco spolehlivějšího a kvalitnějšího. Ovšem nebyl bych to já, abych to nějak nepodělal...takže jsem hrdým majitelem Mazdy 6, 2014, 2.2d 110kw.

K problému, po ujetí cca 600km od koupě se začlo ozývat nepravidelné klepání z pod ventilového víka (tipl jsem neotvírající se ventil) na straně rozvodů. Vybaven informacemi o pověstných vačkách jsem shodil ventildekl, ale vačky nejsou v tak hrozném stavu, a při protočení klíčem, se mi zdá že se vše se otvírá jak by mělo. Netuším zda může být mechanismus oněch čtyřech zdvihátek poškozen ještě jinak.

Před otevřením ventildeklu (po mírném ohřátí klepání, avšak ne nijak extrémně hlasité, otáčky stálé, výkon naprosto v pořádku) mám i video, ale zvuk je extrémně zkreslený a zní to daleko hůř.

Má někdo nějaký nápad, nebo radu?
Případně prosím o zhodnocení stavu vačkové hřídele.

IMG20220411202137.jpg IMG20220411202144.jpg
 
Vačka normální stav po 9/2013. Je vidět narušení cementované povrchové vrstvy, nevím kolik má auto najeto, ale já bych dal novou. Ke klepání žádný nápad nemám.
 
Dobrá, vačku dám novou. Auto má najeto 160tis, dovoz z Dánska servisováno v Mazdě, serviska vedena jen co se pravidelné údržby týká. Ještě přikládám video.
 
Nejjednodušší: Sundat řemen, aby se vyloučily zvuky od příslušenství. Vypustit olej a zkontrolovat, jestli v něm není nějaký stříbrný otěr. Pak jedině sundat prsa a zkontrolovat řetěz a napínák.
 
No joo ale takhle opotrebene za 160k? To uz tak po 100k musely byt znatelne zmamky opotrebeni. SR20 i Duratec take nemaji rolny a po 200+ jsem ani u jednoho nemel nejmensi naznak takoveho vymlaceni. I kluci co meli na SR daleko vice najeto, nic takoveho nemeli. To je jak kdyz to nekdo obrousil flexou? Bud nekvalitni material vacky a nebo moc abazivni material vahadel
 
To jsou ty moderní nízkopopelnaté oleje, SR20 i Duratec nemají DPF/OPF.
 
Back
Top