• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Ztráta citlivosti v řízení po projetí výmolu

Slayer.CZ

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
68
Ahoj,

tak po týdnu vlastnictví GJ mě potkala první nemilá věc. Podařilo se mi v Praze, na 19" ALU, vzít velký výmol, že mi hrůzou vstávaly vlasy na hlavě. Přijde mi, že od té doby jsem ztratil citlivost v řízení. Je to najednou takové odtažité, jako koncern. Kolem středu se vyrobila nepěkná vůle, která tam dříve nebyla. Auto už nereaguje tak bezprostředně na každý mm pohyb volantem. Nadto mi teď přijde nějaké víc uhoupané a méně stabilní. Přestalo mě bavit řízení, kvůli kterému jsem si Mazdu kupoval. :( I při cestě po rovném asfaltu trochu cítím, jako by se to hádalo. To by mohla být rozhozená geometrie, ale proč to najednou houpe a nereaguje to kolem středu, to mi hlava nebere... ? Možná nějaký utržený stabilizátor, silentblok, zničené uložení tlumiče? Řešil jstě to někdo?

Tady ve fóru jsem se navíc dočetl, že pokud někdo jezdí celou dobu na 19", tak jsou po 100tis km klidně tlumiče na odpis. Mám najeto 98 a dle toho, že jsem k autu nedostal druhou sadu + jsem ho dostal na zimních 19 a i podle stáří pneu dedukuji, že minulý majitel na nich také jezdil celou dobu. Lze načaté tlumiče, kterým ještě před pár dny subjektivně nic nebylo, dorazit projetím výmolu?

V nejbližší době se stejně chystám do servisu na svojí první prohlídku, tak jsem zvědavý, jestli na něco přijdou? Jinak nikde nic neklepe, ani nemlátí, auto nikam netáhne.

Díky.
 
Může být tlumič mrtvej a nebo mohla vzniknout vůle v čepu řízení. To zjistí servis
 
Viz můj komentář u zkušenosti s autorizovaným servisem. Nenašli nic, co by bylo špatně. Dnes jedu jinam na test vůli nápravy a tlumičů. Zároveň jsem sehnal jiné zimní pneu na předek a zkusím je vyměnit.

Na co vychází nový podvozek, tzn tlumiče, pružiny, uložení, práce? Jaké jsou zkušenosti s druhovýrobou?
 
Tak mám za sebou kontrolu tlumičů, vůlí na podvozku a brzd. Výsledek je začínající vůle na pravém čepu řízení. Tlumiče, brzdy a vše ostatní je v naprostém pořádku.

Za mě můžu doporučit Pneu Novák v Praze. Vše detailně komentovali a přišlo to na 600,-. Za půl hodiny hotovo. ??

Autorizak Carstar (nyní Auto Louda) nezjistil vůbec nic. ??
 
Tak mám za sebou kontrolu tlumičů, vůlí na podvozku a brzd. Výsledek je začínající vůle na pravém čepu řízení. Tlumiče, brzdy a vše ostatní je v naprostém pořádku.

Za mě můžu doporučit Pneu Novák v Praze. Vše detailně komentovali a přišlo to na 600,-. Za půl hodiny hotovo. ??

Autorizak Carstar (nyní Auto Louda) nezjistil vůbec nic. ??
Takže hodinovka 1200,-? Já jen, aby nakonec byla nějaká alternativa ke Carstaru, myslím cenově...
 
Takže hodinovka 1200,-? Já jen, aby nakonec byla nějaká alternativa ke Carstaru, myslím cenově...
Beru to tak, že mi udělali test tlumičů, brzd (vše s protokolem) a ručně, s nějakou pneumatickou věci, prošli obě nápravy. Kolik za to chtějí jinde, netuším. Je to pneuservis, nic víc jsem po nich nechtěl. ?
 
Back
Top