• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Skyactiv-G cvakání na volnoběh

Taky jsem byl mile překvapen. 😉

Tady by mě opravdu zajímalo čím to může být. Osobně, když jsem to slyšel, tak to odhaduji na vůli v pístním čepu nebo v důsledku nižšího tlaku oleje při nízkých otáčkách a nepřesnosti ve výrobě/vadě ve výrobě na vůli v ložiskách ojnic. Fakt jsem zvědavý jestli se dozvíme resumé...
Jj bude se to prý posílat do Japonska na rozborku.
Taky mne to zajímá - ať je to cokoliv na věci to nic nemění, prostě už mám jiný motor ale bylo by fajn to vědět plus k tomu nějaký odborný odhad do jaké míry je to závažné, zda třeba po 100 tisicich hrozí KO nebo je to záležitost 300 tisíc, no a nebo to prostě jen bude rachtat ale motor bude běhat spolehlivě dál. Jde taky o lidi co si ty auta budou kupovat jako ojetiny a zároveň dobré vědět pro nás první majitele. Či zda to třeba postihlo jen určité výrobní série modelových rok a td.

No snad se to časem dozvím.

Každopádně teď mám ještě 8 měsíců záruku tak to budu sledovat, ale snad už to bude bez problému - zatím jak píšu jsem velmi mile potěšen jednak tím, že se auto chová úplně stejně jako před výměnou a jen odpadlo to cvakání a za druhé to jak se k tomu servis postavil a dostal jsem nějaké podklady a td - po tom co tu ostatní psali, že nic nedostali.

A ještě to mělo jednu pozitivní zkušenost.
Utvrdil jsem se v tom, že jsem zvolil správně hatchback 😂 za deště se mi ten sedan ukázal dost nepraktický - kamera zasratá (to je klasika u všech) ale mokré sklo zrcátka a couvat s tím byla lahůdka po slepu. To že tam nedostanu bednu mi bylo jasné hned, světly strop a sloupky bych přežil ale tmavá varianta se mi líbí víc. Na druhou stranu je ten sedan víc dospělý a pár lidí z okolí si myslelo že mám 6 dokud se nekoukli na nápisy z boku. Nicméně když jsem se při koupi rozhodoval dost mi to pak ještě vrtalo hlavou a takhle mít na týden tu možnost si to porovnat bylo fajn.
 
Zdravím, rád se s Vámi podělím o svoji zkušenost s podobný typem cvakaní (klepaní), jsme vlastníkem Mazdy 6 - 2,5 L / 143 KW (2019) auto vlastníme cca 2 roky, pořizoval jsem ho s nájezdem cca 45 tis/km a bylo ještě ve standartní záruce (pravidelný servis atd…)

Mazda je v každodenním provozu, při cca 70 tis/km se začalo objevovat stejné cvakání (klepání) jako na sdílených videi, bylo to při chladnějším počasí a za studena, Mazdu jsem dal do Mazda servisu, aby to prověřili, bohužel se jim daný problém nepodařilo vyvolat, a nic nenašli.

Problém se znovu opakoval, ale tentokrát jsem zjistil jak ho vyvolat, Mazda začala cvakat při jízdě v koloně do 70 km/h (v nízkých otáčkách) a cvakala i po zahřátí motoru, daný problém jsem nahrál na video a vše předal servisu, bohužel problém se v servisu znovu nepodařilo vyvolat, tak že opět nic.

Každopádně mi to nedalo, a začal jsem to řešit, čirou náhodou mám sestru v USA, a známí mého švagra děla v Mazdě (v San Diegu) tak jsme se obrátil na něho a poslal mu dané video s popisem, ten mi obratem napsal, že se jedná s velkou pravděpodobností o deformované zdvihátka, a že má na to Mazda servisní bulletin, že se jedná o konstrukční chybu (ztráta tlaku oleje) která se tykala některých motorů (2018 až 2020) s deaktivací válců a dokonce mi podle VIN dohledal, že se jedná i o mojí Mazdu.
S touto informací jsem jel zpět do Mazdy, auto jsem tam nechal, a opravdu to bylo způsobené deformací zdvihátek, i když auto už nebylo v záruce, tak Mazda zaplatila všechen materiál a já zaplatil pouze práci, + mám 2 roky záruka na vyměněné komponenty.

Oprava by jinak stála až 40 tis…
Dle slov technika z Mazdy se s tím ještě nesetkal.

Od té doby žádný problém, najeto dalších cca 18 tis, každopádně to pořad sleduji. :)
 
Zdravím, rád se s Vámi podělím o svoji zkušenost s podobný typem cvakaní (klepaní), jsme vlastníkem Mazdy 6 - 2,5 L / 143 KW (2019) auto vlastníme cca 2 roky, pořizoval jsem ho s nájezdem cca 45 tis/km a bylo ještě ve standartní záruce (pravidelný servis atd…)

Mazda je v každodenním provozu, při cca 70 tis/km se začalo objevovat stejné cvakání (klepání) jako na sdílených videi, bylo to při chladnějším počasí a za studena, Mazdu jsem dal do Mazda servisu, aby to prověřili, bohužel se jim daný problém nepodařilo vyvolat, a nic nenašli.

Problém se znovu opakoval, ale tentokrát jsem zjistil jak ho vyvolat, Mazda začala cvakat při jízdě v koloně do 70 km/h (v nízkých otáčkách) a cvakala i po zahřátí motoru, daný problém jsem nahrál na video a vše předal servisu, bohužel problém se v servisu znovu nepodařilo vyvolat, tak že opět nic.

Každopádně mi to nedalo, a začal jsem to řešit, čirou náhodou mám sestru v USA, a známí mého švagra děla v Mazdě (v San Diegu) tak jsme se obrátil na něho a poslal mu dané video s popisem, ten mi obratem napsal, že se jedná s velkou pravděpodobností o deformované zdvihátka, a že má na to Mazda servisní bulletin, že se jedná o konstrukční chybu (ztráta tlaku oleje) která se tykala některých motorů (2018 až 2020) s deaktivací válců a dokonce mi podle VIN dohledal, že se jedná i o mojí Mazdu.
S touto informací jsem jel zpět do Mazdy, auto jsem tam nechal, a opravdu to bylo způsobené deformací zdvihátek, i když auto už nebylo v záruce, tak Mazda zaplatila všechen materiál a já zaplatil pouze práci, + mám 2 roky záruka na vyměněné komponenty.

Oprava by jinak stála až 40 tis…
Dle slov technika z Mazdy se s tím ještě nesetkal.

Od té doby žádný problém, najeto dalších cca 18 tis, každopádně to pořad sleduji. :)
Proč se ale zvuky ozývají zespodu motoru? Jinak díky za info!
 
Proč se ale zvuky ozývají zespodu motoru? Jinak díky za info!
To co popisuje @Mates84 je jiná závada (závada na hydroštelech u motorů s vypínáním válců) než to co má/měl třeba @MK-M3 , kde je vyloženě problém někde na klice nebo ojnicích nebo pístech. Tam je pro automobilku asi snazší nechat vyměnit polomotor.
Na ty hydroštely existuje klasicky servisní informace TSB R028/20 (to číslo teď nevím přesně) a mění se jen poškozený hydroštely.
Pokusím se najít tu zprávu z EU, ale tady zatím z USA: https://www.google.com/url?sa=t&sou...gQFnoECCYQAQ&usg=AOvVaw1FvpOSVHl1pJH_8tKI6ozu


Problém je, že těch videí je už tolik, že to bude lidi plést který z těch problémů vlastně mají. Když jsem třeba koukal na motor @MK-M3 tak ze začátku jsem taky pořád poslouchal zeshora na hlavě, ale ten zvuk se rozléhal hrozně divně. Když se ale sundal spodní kryt motoru a vlezlo se přímo pod motor, tak to bylo krásně slyšet - žádný cvakání, ale přerušovaný klepání jako kladívkem do kovadlinky a jen na nejnižší otáčky motoru. Jako kdyby byla vůle v pístním čepu nebo v ložiskách kliky/ojnic.

Zato ty hydroštely, ty jsou slyšet čistě jen zeshora motoru na hlavě. Je to klasický cvakání hydroštelů, když nemají olej.
 
Poslední úprava:
bohužel se jim daný problém nepodařilo vyvolat, a nic nenašli.

bohužel problém se v servisu znovu nepodařilo vyvolat, tak že opět nic.

De slov technika z Mazdy se s tím ještě nesetkal.
To jsou naprosto legendární hlášky napříč všemi značkami v rámci ČR a měly by se jako takové zapsat do kroniky automobilismu :joy:
 
Držte se tématu, diskuze o tom, jestli zvolit tamten či onen model sem nepatří.
 
No moje nervy toto auto. A já si myslel, že je to normální a pak se dočtu, že se tady mění polomotory a pokud se výměna nepovede, tak auto je odsouzeno do AAAAuto.

Mám 2022, SkyactivG 150HP, 2022 a přesně ten stejný problém, který tady kolegovi řešili výměnou polomotoru. Já mám akorát najeto 15 000, koupil jsem při nájezdu 8 000 a už to dělalo, takže nějaká vada z výroby?

A ne, nepřestane to po zahřátí motoru. Spíš mi přijde, že studený motor to dělá velmi slabě a nejde to přes klasický zvuk motoru slyšet. Najel jsem 20 km a pak pořídil toto video ...

Kolega tady z vlákna:
(skončilo to výměnou polomotoru)
Já:

Otázka je, když se neví, čím to je a raději mění motor, tak jaký to může mít vliv na provoz auta a jeho životnost? Chtěl bych to opravit, když je to "špatně", ale chtěl bych si hodně dobře promyslet, kde bych to nechal udělat, kdyby na to došlo.
 
Zcela upřímě já z toho byl nejdřív na prášky, ale dopadlo to dobře a motor šlape jak hodinky a nic necvaká (neklepe).

Na druhou stranu dost jsem o tom zjišťoval a jsou lidi co s tímto mají již vysoké nájezdy a nic (ty mas teprve zajetý motor) - krom toho zvuku na volnobeh žádný problém.

Ale pokud mas možnost v zaruce nechat vyměnit tak bych to udělal.

Já si auto nechal - od výměny polomotoru mám teď dalších 15 tisíc km a pohodicka - to mi ještě týden po opravě nacouval blbec s koulí do předního nárazníku a udělal v něm díru - i to dopadlo dobře - byl to jen plastový nárazník a jedna část lišty kolem masky a podložka pod SPZ.

Auto už mi zas děla radost ;)

PS: já se pro tu výměnu rozhodl hlavně proto ze třeba za par let toto začne někde v recenzích k autu byt zmiňováno a pak by asi byl problém auto solidně prodat - takto mám papír ze závada byla odstraněna.
A hlavně si ho chci nechat dlouho tak kdo ví co to bude dělat třeba po 300 tisicich.
 
Zcela upřímě já z toho byl nejdřív na prášky, ale dopadlo to dobře a motor šlape jak hodinky a nic necvaká (neklepe).

Na druhou stranu dost jsem o tom zjišťoval a jsou lidi co s tímto mají již vysoké nájezdy a nic (ty mas teprve zajetý motor) - krom toho zvuku na volnobeh žádný problém.

Ale pokud mas možnost v zaruce nechat vyměnit tak bych to udělal.

Já si auto nechal - od výměny polomotoru mám teď dalších 15 tisíc km a pohodicka - to mi ještě týden po opravě nacouval blbec s koulí do předního nárazníku a udělal v něm díru - i to dopadlo dobře - byl to jen plastový nárazník a jedna část lišty kolem masky a podložka pod SPZ.

Auto už mi zas děla radost ;)

PS: já se pro tu výměnu rozhodl hlavně proto ze třeba za par let toto začne někde v recenzích k autu byt zmiňováno a pak by asi byl problém auto solidně prodat - takto mám papír ze závada byla odstraněna.
A hlavně si ho chci nechat dlouho tak kdo ví co to bude dělat třeba po 300 tisicich.

To rád slyším, že slouží.

Já mám ještě rok záruku a plánuji přikoupit další dva roky. Spíš mám problém s tím, že to nedělá vždy (zatím). :D A servis co tu mám je defenzivní a budou dělat, že to neslyší a podobné kraviny, nebo že je to normální atd.

Další obavy jsou - v případě, že na to dojde - komu to nechat udělat? Toto není výměna oleje a s takovým přístupem servisu ...ehm, no asi jiný servis. :D

A je to teda stejný zvuk, jako jsem nahrál já? Tvoje videa mi nešly pustit a zmiňoval jsi, že tvoje dělalo zase trochu jiný zvuk?

Fuha, tak asi chyba od výroby a když už mění teda motor, tak to musí být něco vážnějšího a nebude to jen "cvakání", které jen ...cvaká s 0 dopadem na chod motoru a nebo jeho životnost.
 
Naopak řekl bych že ti to děla úplně stejný zvuk jako mne. Já už to smazal asi. Jestli chceš pošli mi v sz číslo na whatsapp nebo Messenger a pošlu ti to tam.
Já si to nechával dělat v Mazdě v ČB Auto a pohoda.

Asi každý servis bude dělat ze je to ok - taky sem nejprve slyšel ze to nic není - šel jsem po tom dal tak servis dělal nahrávky a posílal to na centrálu - pak si centrála v EU vyžádala nové nahrávky a nějaké testy a poslali to do Japonska a pak přišlo rozhodnutí ze dostanu nový polomotor 😂

Na druhou stranu zpětné to vnímám spis pozitivně - mohl jsem si zajížděl druhy motor, viděl jsem rozborku svého motoru takže jsem se uklidnil ohledně karbonizace, libil se mi přístup servisu a Mazdy, uklidnil jsem dušičku ze mi to časem nezaklepe, no a ověřil jsem si ze i když jsem si nechával lejt celou dobu svůj olej tak stejně autorizak vyřešil reklamaci motoru - na to ti 99% lidi vždy řekne ze tě pošlou do prd…le (neposlou).

Bejt tebou začnu to řešit hned - ono se to tahlo asi 3-4 měsíce.
 
NIkto tu
To rád slyším, že slouží.

Já mám ještě rok záruku a plánuji přikoupit další dva roky. Spíš mám problém s tím, že to nedělá vždy (zatím). :D A servis co tu mám je defenzivní a budou dělat, že to neslyší a podobné kraviny, nebo že je to normální atd.

Další obavy jsou - v případě, že na to dojde - komu to nechat udělat? Toto není výměna oleje a s takovým přístupem servisu ...ehm, no asi jiný servis. :D

A je to teda stejný zvuk, jako jsem nahrál já? Tvoje videa mi nešly pustit a zmiňoval jsi, že tvoje dělalo zase trochu jiný zvuk?

Fuha, tak asi chyba od výroby a když už mění teda motor, tak to musí být něco vážnějšího a nebude to jen "cvakání", které jen ...cvaká s 0 dopadem na chod motoru a nebo jeho životnost.

Nepíšeš nič o oleji. Aký olej tam je a kolko je na ňom km? Pred tým servisom by som určite najprv vymenil olej a možno zmenil jeho vyskozitu.
 
To je ironicky či fakticky?

Keď je tam 0W 20 tak sa to môže pri prehriati rozklepať ale na 10W 40 to môže zmiznúť. Netvrdím že to bude ako zázračný nápad ale určite by som to vyskúšal skôr ako si nechať na novom aute rozdrbať celý motor skrz nejaké slabé cvakanie.
 
NIkto tu


Nepíšeš nič o oleji. Aký olej tam je a kolko je na ňom km? Pred tým servisom by som určite najprv vymenil olej a možno zmenil jeho vyskozitu.
Olej je měněny v autorizovaným servise před necelých 1 000km. Dali jiný než 0w, 5w nebo 10w, přesně nevím. Ale pamatuji si, ze v papírech nebyla 0w.
 
Doplním ještě jedním videem, kde to jde slyšet teda víc. Dodal bych, že nemusím dávat hlavu pod auto, abych to slyšel. :D To jen kvůli nahrávání tam lezu.

Jde to normálně slyšet, když člověk stojí u auta.

 
Doplním ještě jedním videem, kde to jde slyšet teda víc. Dodal bych, že nemusím dávat hlavu pod auto, abych to slyšel. :D To jen kvůli nahrávání tam lezu.

Jde to normálně slyšet, když člověk stojí u auta.

Já teda takový různý cvakání, hlavně za studena a hlavně v zimě, slyším od novoty. Už to bude 5. rok a motor jede stále, nežere olej, má pěknej tah, nekouří... V záruce bych řešil, mimo ni (což byl můj případ začátku řešení těchto "zvuků") nikoliv. Najeto mám 80 000.
 
Já teda takový různý cvakání, hlavně za studena a hlavně v zimě, slyším od novoty. Už to bude 5. rok a motor jede stále, nežere olej, má pěknej tah, nekouří... V záruce bych řešil, mimo ni (což byl můj případ začátku řešení těchto "zvuků") nikoliv. Najeto mám 80 000.

Při studeném motoru bych to asi taky nehrotil. Ale na můj problém to musí být zahřáté, provozní otáčky (nízké) a nepřejde to ...čím víc je auto zahřáté, tím víc to jde slyšet. :D

Auto je v záruce, 15 000 najeto.
 
Při studeném motoru bych to asi taky nehrotil. Ale na můj problém to musí být zahřáté, provozní otáčky (nízké) a nepřejde to ...čím víc je auto zahřáté, tím víc to jde slyšet. :D

Auto je v záruce, 15 000 najeto.
Tak to zkus řešit. Info je takový, že někomu to dělá i po výměně polomotoru, ale zatím nikdo neřešil to, že se motor díky "cvakání" nějak pokazil. Je dosti aut s vysokými nájezdy a cvakáním od novoty a zatím bez problémů...
 
Back
Top