• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Totální selhání elektroniky

p.xel

nový člen
Ověřený uživatel MazdaKlanu
14
Zdravím,
dnes mě potkal nemilý problém, po cestě mi na palubce vyskočilo pár chyb, jako byly asistenční (střet s vozidlem, 360° a ještě jedna, už nevím jaká), auto jelo v pohodě. Dojel jsem k obchodu, nakoupil, nastartoval a vše zmizelo, najel jsem dalších cca 10km a palubovka se zbláznila (viz. foto), Rozsvítily se snad všechny kontrolky, začlo to hlásit všechny možné vady asistentů na displayi palubovky, spustili se stěrače, dálkový světla aj. S autem už nešlo nikam dál jet, nereagovalo na tlačítko Start a problikával jen panel s tlačítky pro ovládání vzduchotechniky. Zkouška startování přes kabel + baterie, i kabel bez baterie. Budu rád za každou informaci.
mazda3problem.jpg
 
V první řadě bych nechal auto napojit na diagnostiku. 🤔 ...Možná jsem úplně vedle, ale jako první co mě napadlo kuna v motoru nebo voda v elektronice.
 
V první řadě bych nechal auto napojit na diagnostiku. 🤔 ...Možná jsem úplně vedle, ale jako první co mě napadlo kuna v motoru nebo voda v elektronice.
Auto odvezené bohužel před svátky na parkoviště assist služby a po svátkách dojede do autorizáku. Jako první věc bych asi viděl, že to hodí na diagnostiku a uvidí se. Tu horší další příčinu vidím v nějaké řídící jednotce, nebo překouslé kabeláži, což může souviset třeba s kunou.
 
mě se kdysi taky rozsvítila celá palubka a psalo mi to pomalý dojezd do servisu, bylo to večer, ráno už svítila jen půlka kontrolek, tak jsem to odvezl do autorizáku, tam udělali nějaký upgrade a od té doby v pohode, řekli mi že to byla nějaká chyba v elektronice
takže určitě servis a nezkoušet nic doma
ale je pravda že žádné periferie se mi nespoštěly, jen barevná hudba na budíkách
 
Pro tyto případy se vyplatí vozit v autě OBD adaptér a ForScan v mobilu. Už při prvním výpadku (kamery, radaru) načíst chyby, uložit si je, zkusit vyresetovat. To samé i v tomto stavu - načíst chyby, uložit si je, zkusit vyresetovat...
 
Zdravím,
dnes mě potkal nemilý problém, po cestě mi na palubce vyskočilo pár chyb, jako byly asistenční (střet s vozidlem, 360° a ještě jedna, už nevím jaká), auto jelo v pohodě. Dojel jsem k obchodu, nakoupil, nastartoval a vše zmizelo, najel jsem dalších cca 10km a palubovka se zbláznila (viz. foto), Rozsvítily se snad všechny kontrolky, začlo to hlásit všechny možné vady asistentů na displayi palubovky, spustili se stěrače, dálkový světla aj. S autem už nešlo nikam dál jet, nereagovalo na tlačítko Start a problikával jen panel s tlačítky pro ovládání vzduchotechniky. Zkouška startování přes kabel + baterie, i kabel bez baterie. Budu rád za každou informaci.
Zobrazit přílohu 50734
Zdravím kdyby jsi chtěl půjčit diagnostiku tam mám. Jsem z Prahy 9 Prosek.
 
Nemáš v obd konektoru něco stabilně připojeno? Mě to na GH dělá budík když při nastupu kopnu do konektoru a on na chvíli ztratí kontakt (aktivně sleduje CAN) . Rožnou se mě všechny kontrolky, nejde motor vypnout (keyless) , nejde EPS atd dokud neodpojím. Musím konektor odpojit, pak jde vypnout motor. Dám diag, vše vymažu a je vyřešeno. Přemýšlím že ten konektor schovám.
 
Poslední úprava:
Nemáš v obd konektoru něco stabilně připojeno? Mě to na GH dělá budík když při nastupu kopnu do konektoru a on na chvíli ztratí kontakt (aktivně sleduje CAN) . Rožnou se mě všechny kontrolky, nejde motor vypnout (keyless) , nejde EPS atd dokud neodpojím. Musím konektor odpojit, pak jde vypnout motor. Dám diag, vše vymažu a je vyřešeno. Přemýšlím že ten konektor schovám.
Nene, nemám nic zapojeno v obd. Tady motor nešel nastartovat, blok automatu na P. Zamkly se všechny dveře vč. pátých, řidičovi jsem nechal pootevřené raději. Na dálk. ovladač bez reakce. Po asi hodině a půl se najednou rozsvítily světla na stropě a auto šlo nastartovat, popojeli jsme kousek a zase dokola stejný problém.
 
Zažil jsem toto: vícero mínusových vodičů ukostřeno pod jedním šroubem, který je na nevhodném místě pod kapotou s vodorovnou plochou, kde se drží stříkající voda od kol a tento stav způsobí po letech oxidaci tohoto vodivého spojení až do takové míry, že řídicí jednotka vyhlásí zničehonic obecnou poruchu. Na diagnostice 17 chyb. Vymazáno. Po několika hodinách jízdy opět 17 chyb. Stačilo uvolnit šroub pro ukostření a očistit oxidaci kabelových oček připojených vodičů. Pak bylo zase vše jako "nové". Nebyla to Mazda. / Josef:cool:
 
Zdravím,
dnes mě potkal nemilý problém, po cestě mi na palubce vyskočilo pár chyb, jako byly asistenční (střet s vozidlem, 360° a ještě jedna, už nevím jaká), auto jelo v pohodě. Dojel jsem k obchodu, nakoupil, nastartoval a vše zmizelo, najel jsem dalších cca 10km a palubovka se zbláznila (viz. foto), Rozsvítily se snad všechny kontrolky, začlo to hlásit všechny možné vady asistentů na displayi palubovky, spustili se stěrače, dálkový světla aj. S autem už nešlo nikam dál jet, nereagovalo na tlačítko Start a problikával jen panel s tlačítky pro ovládání vzduchotechniky. Zkouška startování přes kabel + baterie, i kabel bez baterie. Budu rád za každou informaci.
Zobrazit přílohu 50734
Mohu vědět jak jste dopadl? Dnes ten stejný problém, během jízdy všechny kontrolky, vypnul se posilovač a všechno kolem, když jsem dojel na nejbližší místo, kde se dalo zastavit, tak nešel ani vypnout motor, až po nějaké době. Poté když jsem nastartoval, tak zůstala chyba motoru. Díky
 
A jaká chyba tam zůstala uložená?
Ještě večer tam zůstala žlutá chyba motoru, ale dnes ráno už bez chyby. Volal jsem do Mazdy, bylo mi řečeno, že to mohla způsobit slabá baterie nebo uchycení na kostru, ale že raději se dostavit na servis.. co mám GPS sledování v autě, tak večer mi baterie ukazovala 12,4V v aplikaci
 
Nene, nemám nic zapojeno v obd. Tady motor nešel nastartovat, blok automatu na P. Zamkly se všechny dveře vč. pátých, řidičovi jsem nechal pootevřené raději. Na dálk. ovladač bez reakce. Po asi hodině a půl se najednou rozsvítily světla na stropě a auto šlo nastartovat, popojeli jsme kousek a zase dokola stejný problém.
Ahoj podarilo sa vyriešiť problém?
 
Klasika. Na fóra se píše jen když je problém.
 
Tipnul bych si, že odcházejí ty týrané baterky...
 
Ahoj podarilo sa vyriešiť problém?
Zdar,
problém byl v předním světlometu, konkrétně se do něj dostávala voda a poté skratoval obvod a "auto" se zbláznilo. Docela slušný, když mi asi před dvěma roky začal mlžit světlomet, tak jsem si našel jiný a nechal ho vyměnit, za cca 11tis. (světlomet z druhé ruky 6,5 + práce), pak mě u parkoviště nabořil pežot a opět se měnil mimo jiné přední světlomet a teď do třetice opět přední světlomet (který si teda myslím, že byl podceněný případ škodné události, jelikož beztak vznikla nárazem trhlina do části světlometu, kde se později začla srážet, kondenzovat voda). každopádně poslední oprava předního světlometu 40k vč. daně a práce - klasické LED světlo, ne full HD
 
Back
Top