• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nová Mazda CX-80 přijíždí do Evropy, nahradí 6 na postu vlajkové lodi

Do čtveřice všeho dobrého? Mazda představila včera už čtvrté prémiové SUV, které se bude prodávat především v Evropě, ale také v Japonsku a Austrálii. Nově představená Mazda CX-80 byla chybějícím dílkem do rodiny prémiových SUV a připojí se tak k modelům CX-60, CX-70 a CX-90. Není také tajemstvím, že se CX-80 stane novou vlajkovou lodí evropského portfolia a nahradí tak dosluhující model 6.

Nikoho asi nepřekvapí, že CX-80 sdílí mnoho prvků se svou menší sestrou CX-60, ba dokonce přední část vozu je naprosto identická, ale rozvor náprav a zadní převis má delší. Díky tomu se pak záď podobá spíše CX-70 nebo CX-90, které se prodávají pouze na severoamerickém trhu. Z profilu disponuje CX-80 delšími zadními dveřmi a silnějším chromováním na zadních bočních oknech. Zadní lampy jsou sice převzaté z CX-60, ale záď je přepracovaná a víko kufru je vzpřímenější.


Nová Mazda CX-80 se stane vlajkovou lodí právem, neboť měří na délku skoro 5000 mm a disponuje rozvorem náprav přes 3000 mm. Pro srovnání, CX-60 se pyšní délkou 4745 mm a rozvorem 2870 mm, kdežto americké duo CX-70 a CX-90 má na délku 5121 mm a rozvor náprav 3119 mm a navíc je označované jako vozy se širokou karoserií, přičemž CX-60/CX-80 jsou s úzkou karoserií.

Již při uvedení Mazdy CX-60 se mluvilo o tom, že dorazí větší sestra, která nabídne sedm míst k sezení. A je tomu skutečně tak, CX-80 má k dispozici tři řady sedadel, díky kterým pojme šest nebo sedm cestujících. Druhá řada ve vozidle může nabídnout klasická tři místa anebo dvě kapitánská křesla, mezi kterými bude středová konzole nebo průchod do třetí řady. Objem zavazadlového prostoru se všemi nesklopenými sedadly je zhruba 258 litrů, kdežto po sklopení všech zadních sedaček naroste objem až na cca 1971 litrů. Sklopí-li se pouze třetí řada sedadel, vznikne rovná podlaha a objem kufru činí 687 litrů. Co se týče elektricky ovládaného víka kufru, bude k mání, ale za příplatek.

mazda_cx-80_6-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd_3-1024x682.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd_86-1024x683.jpg
mazda_cx-80_5-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd_4-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd_7-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd_5-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd_33-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd_9-1024x664.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_d_awd_6-1024x683.jpg
CX-80 e-Skyactiv D

Palubní deska, která vychází opět z menší CX-60, srší prémiovými materiály i nejnovějším infotainmentem, ale také hlasovým ovládáním s asistenční službou Alexa, hybridní navigací kombinující online a offline služby a novým systémem Trailer Hitch View (zobrazuje na displeji polohu vozidla proti přívěsu). A koho by to zajímalo, tak CX-80 bude moct vézt přívěs až do 2,5 tuny.

Samozřejmě nechybí i kompletní balíček asistentů i-Activsense ADAS, se kterým Mazda cílí na pětihvězdičkové skóre od EuroNCAP. Všechny výbavové stupně nabízejí třízónovou klimatizaci, 12,3palcový dotykový displej, ventilovaná přední sedadla, audio soustavu BOSE, 20palcová litá kola a systém KPC, se kterým přijela poprvé MX-5.

Poněvadž CX-80 je postavena na stejné platformě jako CX-60, sdílí i pohonné jednotky. Konkrétně tedy základní provedení má 3,3litrový řadový dieselový šestiválec e-Skyactiv D o výkonu 254 koní a točivém momentu 550 Nm. Agregát spolupracuje s mild hybridním systémem M Hybrid Boost 48V, díky kterému má motor lepší emisní stopu. Celkový výkon je pak přenášen na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.

mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_2-1024x683.jpg

Druhou pohonnou jednotkou je v nabídce, jak jinak, plug-in hybrid e-Skyactiv PHEV s kombinovaným výkonem 327 koní, točivým momentem 500 Nm a zrychlením na stovku za 6,8 sekundy. Přesněji se hybridní soustava skládá z 2,5litrového benzínové čtyřválce, elektromotoru a lithium-iontové baterie o kapacitě 17,8 kWh, což má za následek dojezd až 60 km čistě na elektriku. O benzínovém šestiválci e-Skyactiv X se zatím mlčí a nějak ztrácím naději, že by se dostal na evropskou půdu skrze emise.

Představená CX-80 bude konkurovat BMW X5, Audi Q7 a Mercedesu GLE, ale je zajímavé, že CX-60 lze objednat i jen s pohonem zadních kol, kdežto CX-80 pouze jako 4×4. Objednávky nové Mazdy CX-80 budou otevřeny už v květnu, ale první vozy dorazí až na podzim letošního roku. Krom Evropy se CX-80 dočkají také v rodném Japonsku a samozřejmě i v Austrálii, kam dorazí až závěrem roku.

Zdroj: Mazda, carscoops.com

mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_91-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_awd_phev_3-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_27-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_779-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_78-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_63-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_awd_phev_4-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_1-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_103-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_9-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_39-1024x569.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_42-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_6-1024x677.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_awd_phev_15-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_2-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_14-1024x682.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_37-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_54-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_56-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_64-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_67-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_60-1024x681.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_290-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_46-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_4-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_553-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_3-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_97-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_45-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_awd_phev_87-1024x681.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_21-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_32-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_7-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_18-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_632-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_5-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_8-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_70-1024x683.jpg
mazda_cx-80_e-skyactiv_phev_awd_24-1024x683.jpg
CX-80 PHEV

Pokračujte ve čtení...
 
Mazda CX-80 zaujme nejen svým elegantním a robustním vzhledem, ale také svými technickými parametry. S délkou téměř 5000 mm a rozvorem náprav přes 3000 mm se jedná o opravdu impozantní vozidlo. Když to srovnáme s její menší sestrou CX-60, která měří na délku 4745 mm a má rozvor 2870 mm, je jasné, že CX-80 nabízí mnohem více prostoru a komfortu. Naopak americké duo CX-70 a CX-90 jsou ještě větší, což činí CX-80 ideálním kompromisem pro evropský trh.
 
A takova pekna sestka mohla byt na tom podvozku...
Přesně tak!!!! Ale né, "svět" chce jen SUV, takže všichni budou jezdit v krabicích a elegantní pěkná normální auta vymírají až vymřou úplně... Bude Mazda 3 další z ních?
 
Další krabice do sbírky.😕 Ještě chvíli a už ani Mazda nebude vyrábět zábavná auta.☹️Je to velké jako prase.Kdyby udělali novou 6 udělali by líp.Co na těch SUV všichni vidí?🤔
 
Normální SUV je praktické auto, do kterého se dobře nastupuje.

Velká SUV mají jiné výhody: dobře se v nich skryje malý penis, a taky děti přivezené do školy velkým SUV se cítí lépe před ostatními dětmi.
Podle mě do kombíků naložíš víc než do stejně velkého SUV.Nastupování,tak to je jasné o tom se nemusíme bavit,tam má SUV jasnou výhodu.
Ten druhý odstavec se mě netýka.Já nic zakrývat nemusím a když přijedu pro mladého ke škole s MXem,tak si ostatní můžou ukroutit hlavu.🤣
 
Víte, že mi dělá větší problém zvedat nohu na ty vysoké prahy SUV, než posadit svůj zadek do nižšího auta, klidně polosportovního? Takže já nevím, co všichni mají s tím pohodlným nasedáním... A navíc, sedět jako na kozlíku, to mi vždycky bralo chuť do řízení 🙃

Ale myslím, že Rasťo dobře naťuknul, proč jsou velká SUV tak chtěná mezi masami. Akorát bych z toho nevinil přímo ženský. Podle mě jsou už lidi dneska tak rozmazlení, že chtějí prostorem dodávku, ale zároveň chtějí, aby to budilo dojem drahé limuzíny. A shodou s vývojem karosérií se na tohle ti původně rádoby offroad mutanti začali hodit nejlíp.
 
Jestli velký SUV znamená malý penis, tak já musím mít kládu až ke hvězdám. Majitel BMW Isetta 🚀

Táta celý život měl sedany (případně liftbacky) a až teď v 70 letech kdy mu odešly kyčle, tak musel koupit SUV a leze do toho stylem - nejdřív zadek a pak nohy.
 
Nechci se vam michat do flame war s vecnou pripominkou, ale zda se mi, ze jsem zatim v CR asi jediny, komu pripada uplne absurdni to rozhodnuti, ze CX-80 ma v druhe rade na sirku prakticky stejne (malo) mista jako CX-60, a jsou tam opet jen dva isofixy po krajich (a celkove je to proste tak vytvarovany a uzky, ze tam tri kvalitni sedacky ani bez isofixu dat nejdou)... a jde to bud mit s "tretim" (umyslne v uvozovkach) mistem uprostred, nebo jako kapitansky sedacky. Takze to opet — navzdory vsem Mazda slibum — neni auto pro velky rodiny, protoze ty sedacky v kufru jsou zase maly, a kdyz se vyklopi, uz se praktcky neda nic nalozit. Kvuli tomuhle naprosto nechapu, k cemu je CX-80... mozna akorat pro lidi, co jim prijde, ze CX-60 mela maly kufr?

Za me tohle zjisteni bylo zklamani roku... od prostrednich zadnich isofixu upustil i nastupce naseho Peugeotu 5008. Zrejme vice nez ctyrclenne rodiny maji jen imigranti z Libye a Syrie, a v Evrope uz tak neni nutne prodavat nova auta, kam by se ty rodiny vesly, protoze davky jeste na nakup novych aut nevystaci. Nebo nevim. Jako fakt je ten, ze prumerna porodnost lidi bez imigracniho pozadi je v Nemecku nekde lehounce pres 1... pak bych teda mozna automobilkam navrhoval zacit jako standard nabizet trimistny auta a zvetsit zavazadlovy prostor.
 
Za mě je to prašť jak uhoď,jestli CX60,nebo CX80.Prostě obrovská kráva s ne až tak velkým interiérem.Pro rodinu je lepší nějaké MPV,ale těch už je taky jako šafránu.Bohužel doba už je taková, že design a styl převyšují nad užitečností a praktičností.
 
Back
Top