• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání při rozjezdu

david5masek

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
Zprávy
64
Zdravím!

Už přes 3 roky, co jsem Mazdu koupil se setkávám s tím, že když auto studené nastartuji a pak někam jedu (je jedno, jestli je zima, či léto), tak prostě po určité době - cca 5 minutách mi při jednom rozjezdu auto děsně zacuká. Jako by se rozjížděl student autoškoly, ale prostě nic s tím neuděláte. Stane se to vždy jen jednou a pak už za celou dobu co jedu a motor je ohřátý, tak ne (ani po 800+ km jízdy). Když jsem vozil děcka do školky, už jsem skoro s jistotou věděl, kde mi to přesně udělá. Mohl jsem být citlivý na plynu jakkoli, ale nešlo tomu zabránit, ani když jsem vyšlápl spojku a zkusil to znovu. Prostě jak už se rozjedete, dáte 2, tak od té doby se to už nestane. Jak jsem psal výše, jakmile to jednou zacukalo, pak už za celou dobu jízdy ne.
Dělá to pořád stejně víc jak 3 roky, nehorší se to, nelepší, prostě to tak je. Přijde mi, že když jako by jedu se studeným motorem, ohřeje se během jízdy, ale nikde se cca 5 minut nerozjíždím na jedničku a pak se rozjedu, tak to udělá. Netuší někdo, čím to může být?

Podotýkám, že s autem nemám žádný jiný problém, všechno je v cajku, olej měním pravidelně, spojka ok, vše ok, nedávno se měnily svíčky, žádná změna nenastal. Po nastartování, za studena, se krásně plynule rozjedete, prostě kdykoli, jen to jedno zacukání za celou jízdu je divné - někdy se to ale nestane, záleží, jak moc se než se ohřeje motor rozjíždím na jedničku.

Zvláštní .. :)

Díky!
D.
 
Poslední úprava:
Ahoj, mám něco podobného.. vždy první ranní rozjezd spojka zacuká, cítím i pulzování ve spojkovym pedálu pak celý den nic... Krásné plynulé rozjezdy, neprokluzuje, jde hladce řadit prostě vše ok, potom auto přes noc stojí a ráno si zase zacuká... Pozoruju že to dělá jen když je vlhko, přes léto to bylo ok že sem na to skoro zapomněl ale teď na podzim to zase začíná... Ale v zimě když je sucho a vymrzlo to zase přestane? Takže se cukání projevuje pouze při venkovní teplotě cca 0-15st když je vlhko. Co s tím?? Dá se to obejít tím že dám víc plynu a nechám spojku hodně klouzat pak nezacuká, osobně to tipuju na materiál spojkové lamely kterej nemá rád vlhko nebo fakt už nevím... Kdybych věděl jak, tak bych založil anketu jestli někomu někdy zacuká spojka na skyactivní mazdě? Pokud by to byla vlastnost tak by se o tom na fóru určitě psalo, já nic nenašel?
 
Díky, že jsi napsal. Myslím si ale, že to bude něco jiného. U mě to není první rozjezd nikdy, ale až po několikatiminutové jízdě.
Možná to bude opravdu orosená/navlhlá lamela (není to blbost tvl? :D :joy:), jak píšeš, pokud to obejdeš tím, že necháš spojku víc klouzat, což dle mě určitě znamená její větší nejen opotřebení, ale samo i zahřátí, které by tu vlhkost z tama mohlo rychle odpařit, tak to je možná ono. Ale každopádně taky hezká záhada. Ale aspoň to čekáš hned na začátku jízdy, když to přijde u mě někdy po pár minutách někde na křižovatce, tak vypadám jak noob z autoškoly :D
Dík a hezkej večer.
 
Možná to bude opravdu orosená/navlhlá lamela (není to blbost tvl? :D :joy:)
No nejspíš je to blbost ale už nevím co si o tom mám myslet? Nevím co u tebe ale pokud bych nechal spojku cukat tak začne skákat a dunět celý auto, spolujezdci nechápou co s tím autem dělám a já čekám co kde povolí/uletí? není to dobrej pocit takže pokud se to tobě stává nahodile tak je to pěkně v p.. a soucítím s tebou☹️
Nechal jsem znovu odvzdušnit ovládání spojky, zkontroloval silentbloky motoru jestli náhodou není ten spodní utrženej, ale to by zas dělalo pořád atd atd takže už nevím... Spojka se mi nechce měnit ve 100tis km když 99% rozjezdu v roce je ok a jen při vlhku to zacuká?
 
Poslední úprava:
No nejspíš je to blbost ale už nevím co si o tom mám myslet? Nevím co u tebe ale pokud bych nechal spojku cukat tak začne skákat a dunět celý auto, spolujezdci nechápou co s tím autem dělám a já čekám co kde povolí/uletí? není to dobrej pocit takže pokud se to tobě stává nahodile tak je to pěkně v p.. a soucítím s tebou☹️
Nechal jsem znovu odvzdušnit ovládání spojky, zkontroloval silentbloky motoru jestli náhodou není ten spodní utrženej, ale to by zas dělalo pořád atd atd takže už nevím... Spojka se mi nechce měnit ve 100tis km když 99% rozjezdu v roce je ok a jen při vlhku to zacuká?
Zas tak nahodile to nemám, stane se to jednou a tak cca po 5 km jízdy. Jednou si to zacuká a tím to končí :) Často se mi stává, že se to ani nestane, když se často rozjíždím na jedničku třeba 5x hned prvních 5 km.
Spíš jde o to, že jinak vše funguje jak má a pokud by ta závada tam byla mechanická, podle mě by to dělalo i jindy, než jak píšu. Navíc by se to možná i zhoršovalo. Ale prostě už víc jak 3 roky to udělá vždy skoro stejně, takže to tipuju na něco v ŘJ. Asi jak se motor zahřeje a vypne sytič, pokud se něco takového děje, ŘJ "nahodí" jiné mapy, pokud to tak funguje, to já nevím, tak se stane a pak je klid celou jízdu. Ale možná plácám nesmysly, ..
Ale také s Tebou soucítím, .. to je takovej problém, co asi nikdo nevyřeší, .. možná až jednou vyměníš spojku/lamelu, přestane to dělat, tak budeš vědět, čím to bylo. Pokud nepřestane, tak nevěřím tomu, že to bylo něco mechanického.
 
Zkusil bych se podívat lambda sondu, zda nehází nějakou chybu a v té pravidelně nastávající situaci špatně neřídí přívod vzduchu či paliva.
Je to čistě z osobní zkušenosti ze starým Civicem (2003). Ten mi pravidelně dělal relativně podobnou věc. Když jsem nastartoval s částečně ohřátým motorem, tak cca 2. až 4. rozjezd na jedničku od nastartování se motor zadusil a ztratil výkon tak, že se na rovince nešlo rozjet, prostě by to chcíplo. Typicky když jsem jel z chalupy, zastavil na nákup, trochu to vychladlo a cestou od obchodu to na nějaké křižovatce udělalo. Někdy se to po pár prošlápnutí plynu naprázdno vzpamatovalo, někdy jsem to musel chcípnout a znovu nastartovat a pak už vše v pohodě. Pomohla právě výměna lambdy. Z neznámého důvodu se prostě v takové situaci zbláznila, kdoví co naměřila a řídicí jednotka si to nějak přebrala a výsledek byl takový jaký byl.
 
Něco podobného mi kdysi dělával karbon. Začal jsem používat VIF při každém tankování a nemám problém. Pokud netankujete prémiový benzín nebo nepřidáváte aditiva, tak je to jasný.
 
Něco podobného mi kdysi dělával karbon. Začal jsem používat VIF při každém tankování a nemám problém. Pokud netankujete prémiový benzín nebo nepřidáváte aditiva, tak je to jasný.
A můžete být prosím konkrétnější, co to přesně dělávalo Vám? Díky
 
Při studeném motoru cukání při rozjezdu. Razantně snížený výkon, plyn na podlaze a auto jelo krokem s cukáním.
Aha, díky za info, tohle nejspíše bude něco jiného, protože mně se to projevuje úplně jinak, viz. výše.
 
Dneska jsem hafo dost jezdil město, vesnice, střídačky, pauzy a neudělalo to. Podle mě to zakarbonováním ventilů určitě nebude, .. sice už má Mazda nalítáno skoro 250 tkm, ale často ji protáhnu, nechám napapat, .. prostě né jen "jezdit kolem komína". Co vím, tak první majitel tam lil jen 95ku, ale zase jezdil dlouhé trasy. Koupil jsem ji v 200 tkm. Díval jsem se ale na cenu toho VIFu a je to relativně levné :)
 
Zdravím, měl jsem úplně stejný problém, přesně jak popisuje Honza6 a v podstatě i david5masek, s předchozí Mazdou 6 1.8 GY kolem 90 000 Km a vlastně to vydrželo až do 176 000 Km, kdy jsem ji prodal a to bez změny. Teď mám chvilku Mazdu 6 2.0 GJ skyactive s nájezdem cca 80 000 Km a bohužel mi to teď o víkendu (kolem 10°C, sychravo) a dnes při podobném počasí udělalo taky. Je to vždy první, možná i druhý, výraznější rozjezd. Při vycouvávání od baráku a prvním šouravém rozjezdu ok, pak mám každodenně dvě křižovatky se zastavením, kde to za určitých podmínek udělá a pak až za 2 km mám další křižovatku, kde už nic. Taky mě napadla ta vlhkost a teplota, protože, když jsem auto prvně zkoušel (při koupi), tak bylo vlhko, ale tak 20°C a nic. S ohřátým motorem ta samá trasa od domu a taky nic...to mi hlava nebere. Za mě je to spojený s "něčím kolem spojky" - hydraulika, lamela..., otáčky nepadají, žádný dušení apod. a bylo to u dvou generací Mazd, dle mého s původní spojkou. Jo a myslím si, že jezdit umím, tak u mě chyba nebude ;-)
Neví, někdo, co s tím...minimálně bych chtěl vědět, co to může být, je to nepříjemný. Dík.

Jo a co mám Mazdu 3 2.0 nafta BK s nájezdem 235 000 Km, tak se mi to nikdy nestalo a jezdím stejnou trasu za různého počasí. Tam možná spojka už měněná byla...nebo u nafty je silnější, jinak konstruovaná, jiná směs...nevim.
 
mám stejný projev při rozjezdu - brzy ráno - chladnější počasí - cukání, jako prokluz spojky... po zahřátí nic, vše je OK... najeto 115 tis benzin, auto jinak šlape bez problému... vyřešil to již někdo? díky
 
mám stejný projev při rozjezdu - brzy ráno - chladnější počasí - cukání, jako prokluz spojky... po zahřátí nic, vše je OK... najeto 115 tis benzin, auto jinak šlape bez problému... vyřešil to již někdo? díky
Řešil jsem to po telefonu následovně s prodejcem a zároveň servisem Mazdy a říkal, že to může být vyhraty pritlacak, pokud auto někdo někdy trapil. Obě Mazdy se stejným problémem kupované jako ještě - u GG mi v bazaru nějakej sikula po zkušební jízdě opálit spojku, takže tam by to mohlo i sedět, u GJ nemám tuseni, kdo s tím jezdil a jak. Blbý, že se to cukani za všech podmínek neprojevuje. Pokud zabírá spojka normálně, tak by to lamela prý dělat neměla...
 
Tak na cukání auta při pouštení spojky u studeného motoru netrpí jen Mazda. U mé M3 se mi to stalo jen párkrát, a to jen když jsem jel za studena odlišnou trasou než obvykle, kde po cca 2 km jízdy následuje stopka v křižovatce v prudkém kopci a při následném rozjezdu ve spojení s nižšími otáčkami motoru následuje cukání od spojky. V daleko větší míře se mi to projevuje na Vitaře, která má najeto jen 68 tis. km a projevuje se to bajočko od 20-30 tis. Do té doby nic. U obou aut je projev stejný, tj. pocukání spojky při rozjezdu do kopce při nižších otáčkách u studeného motoru. Pokud dám při rozjezdu více plynu, cukání se potlačí. Při zahřátém motoru se můžu rozjíždět jakkoliv a nikdy se to nestane. Problém musí být někde ve spojce. Přítlačák, lamela??
---
Jen pro zajímavost u Citiga, kde mi v autorizáku měnili spojku na záruku kvůli jinému problému, se cukání u studeného motoru při rozjezdu do kopce s nižšími otáčkami neděje, a to má ten motůrek maximální krouťák jen 95 Nm😀
 
Poslední úprava:
Tak na cukání auta při pouštení spojky u studeného motoru netrpí jen Mazda. U mé M3 se mi to stalo jen párkrát, a to jen když jsem jel za studena odlišnou trasou než obvykle, kde po cca 2 km jízdy následuje stopka v křižovatce v prudkém kopci a při následném rozjezdu ve spojení s nižšími otáčkami motoru následuje cukání od spojky. V daleko větší míře se mi to projevuje na Vitaře, která má najeto jen 68 tis. km a projevuje se to bajočko od 20-30 tis. Do té doby nic. U obou aut je projev stejný, tj. pocukání spojky při rozjezdu do kopce při nižších otáčkách u studeného motoru. Pokud dám při rozjezdu více plynu, cukání se potlačí. Při zahřátém motoru se můžu rozjíždět jakkoliv a nikdy se to nestane. Problém musí být někde ve spojce. Přítlačák, lamela??
---
Jen pro zajímavost u Citiga, kde mi v autorizáku měnili spojku na záruku kvůli jinému problému, se cukání u studeného motoru při rozjezdu do kopce s nižšími otáčkami neděje, a to má ten motůrek maximální krouťák je 95 Nm😀
Cukani je podle mě čisté projev kolem spojky ne od podtoceni motoru nebo nižšího kroutaku, to se projevuje jinak, pokud to cukani vnímáme stejně... ale s teplotou to podle mě souvisí. Pokud přidáš víc, resp. ostřeji se rozjede, tzn pouští se spojka dynamičtější, tak buď se rychleji "přilepí" nebo rychle proklouzne bez registrace cuknutí a tim zahřeje...teorie, třeba někdo odbornější by to líp rozebral 😉
 
Řešil jsem to po telefonu následovně s prodejcem a zároveň servisem Mazdy a říkal, že to může být vyhraty pritlacak, pokud auto někdo někdy trapil. Obě Mazdy se stejným problémem kupované jako ještě - u GG mi v bazaru nějakej sikula po zkušební jízdě opálit spojku, takže tam by to mohlo i sedět, u GJ nemám tuseni, kdo s tím jezdil a jak. Blbý, že se to cukani za všech podmínek neprojevuje. Pokud zabírá spojka normálně, tak by to lamela prý dělat neměla...
Na tom vyhřátém přítlačáku něco může být. U Vitary, u které se mi cukání děje ve větší míře, si občas spojka dost užije. Mazdu mám teprve rok, s ní v terénu nejezdím, ale nevím, jak spojku "trápil" minulý majitel.
 
No já nevím, přijde mi, že to nebude mechanický problém, alespoň u mě. Občas to stále udělá, ale vždy jen 1x a pak už nic. Když to zrovna má udělat, tak už to tak nějak poznám, že to přichází :D a můžete pouštět spojku sebepomaleji a krásně se snažit, ale stejně to moc nepomůže. Pokud vím, že to už bude dělat a nemusím se hnát do křižovatky, občas rychle vyřadím, pustím spojku, pak zařadím, nový rozjezd a už to neudělá a pak celou jízdu vůbec. Kdyby to bylo něco mechanického, věřím, že to občas udělá třeba 2x, či vícekrát, ale u mě opravdu jen jednou za jízdu a pak celej den nic. Divné :)
 
U mě to je určitě mechanická "závada" ve spojce.. osobně si myslím že první majitel načal lamelu pokud bydlel/parkoval někde v kopci nebo stával na semaforu se zařazenou jedničkou, i tací jsou mezi námi😋 projev prasklých pružin na lamele, spálenou lamelu nebo nesouměrně vypínající pritlačák atd znám ale tohle je jiné.. dělá to opravdu jen při určité okolní teplotě a vlhkosti😁 auto s tím jezdí bez problémů už nějakej ten rok ale vadí mi to, mám rád když vše funguje jak má. Jestli bude přes zimu chuť a čas asi tu spojku udělám ale obávám se že to bude zbytečné když 99% rozjezdů je ok a kazí to jen pár rozjezdů v roce když je vlhko a ta správná teplota🤷
 
Poslední úprava:
U mě to je určitě mechanická "závada" ve spojce.. osobně si myslím že první majitel načal lamelu pokud bydlel/parkoval někde v kopci nebo stával na semaforu se zařazenou jedničkou, i tací jsou mezi námi😋 projev prasklých pružin na lamele, spálenou lamelu nebo nesouměrně vypínající pritlačák atd znám ale tohle je jiné.. dělá to opravdu jen při určité okolní teplotě a vlhkosti😁 auto s tím jezdí bez problémů už nějakej ten rok ale vadí mi to, mám rád když vše funguje jak má. Jestli bude přes zimu chuť a čas asi tu spojku udělám ale obávám se že to bude zbytečné když 99% rozjezdů je ok a kazí to jen pár rozjezdů v roce když je vlhko a ta správná teplota🤷
Tak další "chudák" jako já, co to chce mít všechno úplně jak má ;)Ja se to snažím trochu odnaučit...

I když mě to taky štve...
 
Back
Top