Ono to s tou spotřebou neni zlý ani když se člověk raduje, horší je, že se u toho nevejdeš do rychlostních limitůHlavni rozdil je, jestli jedeme kvuli spotrebe nebo prp radost, ze ano. Takze se v zasade shodujeme.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Ono to s tou spotřebou neni zlý ani když se člověk raduje, horší je, že se u toho nevejdeš do rychlostních limitůHlavni rozdil je, jestli jedeme kvuli spotrebe nebo prp radost, ze ano. Takze se v zasade shodujeme.
V tom jsme každý jiný. Nejezdím na spotřebu, ta vychází slušně sama, ale nemám rád zbytečně moc vytočený motor.Hlavni rozdil je, jestli jedeme kvuli spotrebe nebo prp radost, ze ano. Takze se v zasade shodujeme.
No ale jezdit pro radost v nizkych otackach si nejak neumim predstavitV tom jsme každý jiný. Nejezdím na spotřebu, ta vychází slušně sama, ale nemám rád moc vytočený motor.
Jasně že zrychlení Mazda nemá jako sporťák, ale na normální provoz dostačující. Ze 150 na 180 (tachometrových) za 25 vteřin mi přijde normální, nepotřebuji podřazovat.@PetrKk týká se to samozřejmě předjíždění a při potřebě zrychlení, kolik to v tu chvíli žere nevim, dívám se před sebe, ne na budiky. Teď přes zimu 7-7,5, v létě na starých kolech bez adheze nebyl problém jet pod 6 ale moc bezpečně jsem se na nich necítil, hlavně na mokru
Není to blbost. Čím větší otáčky tím větší setrvačné síly a tím i větší odpor motoru proti otáčení. Tak se taky brzdí motorem. A ten odpor musíš při akceleraci překonat.Když jsem zkoušel zrychlovat bez podřazení, dost mě to zvedalo celkovou spotřebu, holt se ten motor víc nadřel. Je to blbost. U drobnyho zrychlení to smysl nemá ale kdykoliv jindy ano
Já jo. Vždyť je to pohoda, když ti jen bublá motor, ideálně víceválec a ty si jen plachtíš a kocháš se krajinou s otevřenejma oknama (fajnšmekr třeba i bez střechy)... A když se nabažíš, tak tomu pořádně naložíš a právě ta změna podpoří tu euforii... Ale oba režimy můžou bejt přece krásný a zábavnýNo ale jezdit pro radost v nizkych otackach si nejak neumim predstavit
Takový motor už Mazda bohužel nemá. Takhle jsem si krásně bublal krajinou s 626GE s 2.5V6 co jsem servisoval kamarádovy a pak když se tomu šláplo na krk, tak to bylo porno.Já jo. Vždyť je to pohoda, když ti jen bublá motor, ideálně víceválec a ty si jen plachtíš a kocháš se krajinou s otevřenejma oknama (fajnšmekr třeba i bez střechy)... A když se nabažíš, tak tomu pořádně naložíš a právě ta změna podpoří tu euforii... Ale oba režimy můžou bejt přece krásný a zábavný
To samozrejme souhlasim!Já jo. Vždyť je to pohoda, když ti jen bublá motor, ideálně víceválec a ty si jen plachtíš a kocháš se krajinou s otevřenejma oknama (fajnšmekr třeba i bez střechy)... A když se nabažíš, tak tomu pořádně naložíš a právě ta změna podpoří tu euforii... Ale oba režimy můžou bejt přece krásný a zábavný
Přesně tak jsem to myslel, protože elektromotor toho moc nenabublá, takže i zlatej čtyřválecNo buďme rádi, že ty japonci dělají aspoň to co dělají.
Ten naložený dostavník mi připomněl mé vzlyky k 6. kvaltu na dálnici u moji benzínové Sky 6ky, ale je to jak píšeš o charakteru motoru... i když na dlouhý cesty na dálnici a v provozu by mi občas nevadilo mit tlačítko automat nebo kroutak dieselu 🫣Děkuji všem za reakce a odpovědi.
Máte pravdu - došlo mi, že chyba není v tom motoru, ale v jednotce mezi volantem a pedály.
Motor se prostě musí používat tak, aby se využily jeho vlastnosti a charakter a ne tak, jak je člověk za posledních 30 let zdegenerovaný z používání turbonafty. Přitom paradoxně o letních víkendech jsem zvyklý jezdit atmosférickou osmnáctistovkou, se kterou si v otáčkách užívám zábavu, ale u rodinného dostavníku s atmosférou mě to nikdy nenapadlo.
Každopádně se musím naučit po přesednutí do toho kterého auta přepnout hlavu a styl jízdy podle motoru.
Teoreticky je to možné, ale v tom případě by to byl mizerný motor. Ztráty se násobí otáčkami, ale výkon se násobí síla a otáčky. To znamená, aby nastala tvoje popisovaná situace, tak by musel motor mít drastický propad momentu, aby se ztráty na pohonu vyrovnaly výkonovému nárůstu. V tom případě by ale výrobce motoru rovnou mohl nastavit otáčky níž, protože cokoliv výše by byl jen extra hluk bez akcelerace. Jen mimochodem, takto to nemá žádný seriový motor a taky proto se měří výkon na kolech, kde jsou již ztráty na pohoném řetězci započítány => Podřazovat se vždy vyplatí. Je to i uněkterých motorů ekonomičtější, jelikož zrychlení je prováděno za kratší časový úsek a naopak zrychlení z nízkých otáček musí motor kompenzovat příliš bohatou směsí, což znamená extra spotřeba. Dále i klapka a její plné otevření není úplně pravda. U elektronického plynu klapka jen nenásleduje úroveň stlačení pedálu, ale klidně se plně otevře při nízkém zatížení, kdy motor spaluje extrachudou směs s plným otevřením klapky a malou dávkou paliva, pro efektivitu. Obecně bych řekl, že to co děláš u svého stylu není jak dynamické, tak ani efektivní...Není to blbost. Čím větší otáčky tím větší setrvačné síly a tím i větší odpor motoru proti otáčení. Tak se taky brzdí motorem. A ten odpor musíš při akceleraci překonat.
Od kolika do kolika otáček je to nejvýhodnější přesně nevím, to by vyplynulo z grafu měrné spotřeby, který neznám, ale většinou to bývá nejvýhodnější kolem otáček nejvyššího kroutícího momentu. Tam je motor nejúčinnější.
Takže točit motor výš sice zvedne výkon, ale taky zvedne měrnou spotřebu (přepočtenou na 1kW).
To jsi asi špatně pochopil. Motor samozřejmě ztráty při zvyšujících se otáčkách překoná a výkon roste, ale to překonání stojí nějaké palivo navíc, takže měrná spotřeba se od určitých otáček zvyšuje.V tom případě by ale výrobce motoru rovnou mohl nastavit otáčky níž, protože cokoliv výše by byl jen extra hluk bez akcelerace.
Toto těžko porovnáme. Mně přijde dynamika na plný plyn do max 3tis naprosto dostačující a tobě nemusí.Obecně bych řekl, že to co děláš u svého stylu není jak dynamické, tak ani efektivní...
Proto se začal používat režim vypínání válců.Tady jsem k měrné spotřebě něco našel:
Otáčky motoru a spotřeba paliva: co je efektivní a proč?
Většina z nás časem zjistila, jak zacházet s otáčkami motoru, aby pracoval úsporně. Proč je ale to či ono efektivní a jak se dále zlepšit?www.autoforum.cz
Já jsem na to nepřišel sám, já to jen používám.
To má taky vliv? Já jsem myslel, že jen usnadňuje dávkování paliva při malém výkonu.Proto se začal používat režim vypínání válců.