• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Průběh výkonu a momentu (upraveného) 2.0 Skyactiv-G

Hlavni rozdil je, jestli jedeme kvuli spotrebe nebo prp radost, ze ano. Takze se v zasade shodujeme.
V tom jsme každý jiný. Nejezdím na spotřebu, ta vychází slušně sama, ale nemám rád zbytečně moc vytočený motor.
A podřazování na dálnici už vůbec ne.
 
@PetrKk týká se to samozřejmě předjíždění a při potřebě zrychlení, kolik to v tu chvíli žere nevim, dívám se před sebe, ne na budiky. Teď přes zimu 7-7,5, v létě na starých kolech bez adheze nebyl problém jet pod 6 ale moc bezpečně jsem se na nich necítil, hlavně na mokru
Jasně že zrychlení Mazda nemá jako sporťák, ale na normální provoz dostačující. Ze 150 na 180 (tachometrových) za 25 vteřin mi přijde normální, nepotřebuji podřazovat.
 
Proč dávat plnej plyn v oblasti kde motor má daleko menší sílu, když největší sílu má od cca 3 do 5 tis otáček v rámci jednoho převodového stupně.
V rámci všech převodů je vždy více síly a míň se motor nadře na lehčím stupni

Když jsem zkoušel zrychlovat bez podřazení, dost mě to zvedalo celkovou spotřebu, holt se ten motor víc nadřel. Je to blbost. U drobnyho zrychlení to smysl nemá ale kdykoliv jindy ano
 
Když jsem zkoušel zrychlovat bez podřazení, dost mě to zvedalo celkovou spotřebu, holt se ten motor víc nadřel. Je to blbost. U drobnyho zrychlení to smysl nemá ale kdykoliv jindy ano
Není to blbost. Čím větší otáčky tím větší setrvačné síly a tím i větší odpor motoru proti otáčení. Tak se taky brzdí motorem. A ten odpor musíš při akceleraci překonat.
Od kolika do kolika otáček je to nejvýhodnější přesně nevím, to by vyplynulo z grafu měrné spotřeby, který neznám, ale většinou to bývá nejvýhodnější kolem otáček nejvyššího kroutícího momentu. Tam je motor nejúčinnější.
Takže točit motor výš sice zvedne výkon, ale taky zvedne měrnou spotřebu (přepočtenou na 1kW).
 
První pulka by platila podle mě, kdyby měl motor pořád stejnej kroutící moment, pak by nemělo smysl ho točit a v druhé pulce jsi to co jsi psal dříve, protože ten benzinovej motor má nejvyšší kroutící moment od 3 do 5 tisic ne od 2 do 3... Aspoň takhle to smysl dava mě
 
No ale jezdit pro radost v nizkych otackach si nejak neumim predstavit :)
Já jo. Vždyť je to pohoda, když ti jen bublá motor, ideálně víceválec a ty si jen plachtíš a kocháš se krajinou s otevřenejma oknama (fajnšmekr třeba i bez střechy)... A když se nabažíš, tak tomu pořádně naložíš a právě ta změna podpoří tu euforii... Ale oba režimy můžou bejt přece krásný a zábavný ;-)
 
Já jo. Vždyť je to pohoda, když ti jen bublá motor, ideálně víceválec a ty si jen plachtíš a kocháš se krajinou s otevřenejma oknama (fajnšmekr třeba i bez střechy)... A když se nabažíš, tak tomu pořádně naložíš a právě ta změna podpoří tu euforii... Ale oba režimy můžou bejt přece krásný a zábavný ;-)
Takový motor už Mazda bohužel nemá. Takhle jsem si krásně bublal krajinou s 626GE s 2.5V6 co jsem servisoval kamarádovy a pak když se tomu šláplo na krk, tak to bylo porno.
Co už jsem vlastnil Xedose 6 s 2.0V6 tak to taky bylo moc pěkný, ale už bylo znát že na V6 je to trochu kinder motůrek.
No buďme rádi, že ty japonci dělají aspoň to co dělají.
 
Já jo. Vždyť je to pohoda, když ti jen bublá motor, ideálně víceválec a ty si jen plachtíš a kocháš se krajinou s otevřenejma oknama (fajnšmekr třeba i bez střechy)... A když se nabažíš, tak tomu pořádně naložíš a právě ta změna podpoří tu euforii... Ale oba režimy můžou bejt přece krásný a zábavný ;-)
To samozrejme souhlasim!
 
No buďme rádi, že ty japonci dělají aspoň to co dělají.
Přesně tak jsem to myslel, protože elektromotor toho moc nenabublá, takže i zlatej čtyřválec ;-)
On i ten můj opravdu kinder V6 motůrek není přesně "to ono", ale o úplně to impozantní mnohočetné karburátorové bublání mi úplně nešlo :cool:
 
Děkuji všem za reakce a odpovědi.
Máte pravdu - došlo mi, že chyba není v tom motoru, ale v jednotce mezi volantem a pedály;).
Motor se prostě musí používat tak, aby se využily jeho vlastnosti a charakter a ne tak, jak je člověk za posledních 30 let zdegenerovaný z používání turbonafty. Přitom paradoxně o letních víkendech jsem zvyklý jezdit atmosférickou osmnáctistovkou, se kterou si v otáčkách užívám zábavu, ale u rodinného dostavníku s atmosférou mě to nikdy nenapadlo.
Každopádně se musím naučit po přesednutí do toho kterého auta přepnout hlavu a styl jízdy podle motoru.
Ten naložený dostavník mi připomněl mé vzlyky k 6. kvaltu na dálnici u moji benzínové Sky 6ky, ale je to jak píšeš o charakteru motoru... i když na dlouhý cesty na dálnici a v provozu by mi občas nevadilo mit tlačítko automat nebo kroutak dieselu 🫣
PS: Jo a někde na fóru bylo plno grafu ke Sky motorům - rychlost / otáčky / kvalty, kdy by tě zajímalo, jen si vzpomenout kde 😜
 
Dělal jsem si přehled do excelu, porovnání převodů GH 2.5 a benzínových GL (kromě 2.0 121kw AT). Data jsou z automobile-catalog.com. Excel zde:
 

Přílohy

Není to blbost. Čím větší otáčky tím větší setrvačné síly a tím i větší odpor motoru proti otáčení. Tak se taky brzdí motorem. A ten odpor musíš při akceleraci překonat.
Od kolika do kolika otáček je to nejvýhodnější přesně nevím, to by vyplynulo z grafu měrné spotřeby, který neznám, ale většinou to bývá nejvýhodnější kolem otáček nejvyššího kroutícího momentu. Tam je motor nejúčinnější.
Takže točit motor výš sice zvedne výkon, ale taky zvedne měrnou spotřebu (přepočtenou na 1kW).
Teoreticky je to možné, ale v tom případě by to byl mizerný motor. Ztráty se násobí otáčkami, ale výkon se násobí síla a otáčky. To znamená, aby nastala tvoje popisovaná situace, tak by musel motor mít drastický propad momentu, aby se ztráty na pohonu vyrovnaly výkonovému nárůstu. V tom případě by ale výrobce motoru rovnou mohl nastavit otáčky níž, protože cokoliv výše by byl jen extra hluk bez akcelerace. Jen mimochodem, takto to nemá žádný seriový motor a taky proto se měří výkon na kolech, kde jsou již ztráty na pohoném řetězci započítány => Podřazovat se vždy vyplatí. Je to i uněkterých motorů ekonomičtější, jelikož zrychlení je prováděno za kratší časový úsek a naopak zrychlení z nízkých otáček musí motor kompenzovat příliš bohatou směsí, což znamená extra spotřeba. Dále i klapka a její plné otevření není úplně pravda. U elektronického plynu klapka jen nenásleduje úroveň stlačení pedálu, ale klidně se plně otevře při nízkém zatížení, kdy motor spaluje extrachudou směs s plným otevřením klapky a malou dávkou paliva, pro efektivitu. Obecně bych řekl, že to co děláš u svého stylu není jak dynamické, tak ani efektivní...
 
V tom případě by ale výrobce motoru rovnou mohl nastavit otáčky níž, protože cokoliv výše by byl jen extra hluk bez akcelerace.
To jsi asi špatně pochopil. Motor samozřejmě ztráty při zvyšujících se otáčkách překoná a výkon roste, ale to překonání stojí nějaké palivo navíc, takže měrná spotřeba se od určitých otáček zvyšuje.

U elektronického plynu klapka jen nenásleduje úroveň stlačení

Souhlasím, zde se plné otevření klapky nedá zaručit. Ale jistě bude na plný plyn otevřená víc než na půl plynu - aspoň tu základní regulační funkci mít musí.
Obecně bych řekl, že to co děláš u svého stylu není jak dynamické, tak ani efektivní...
Toto těžko porovnáme. Mně přijde dynamika na plný plyn do max 3tis naprosto dostačující a tobě nemusí.

Pokud si však řidič vystačí s s výkonem a dynamikou ve středních otáčkách, bude mu odměnou efektivnější práce motoru oproti vysokým otáčkám.
 
Back
Top