starej.metlos
nový člen
- 1
Zdravím všechny,
jsem již téměř 8 let majitelem M6 GG 2.0 benzin 104Kw a zdejší fórum jsem při hledání odpovědí na problémy navštívil již několikrát i jako neregistrovaný.
Ovšem současný problém jsem zde nenašel, tak snad někdo fundovanější poradí.
V prosinci jsem si všiml při studeném motoru okolo 2,5tis otáček zvuku, který bych přirovnal k 'fouknutí tlaku vzduchu do plastové trubky'. Za tepla zvuk zmizel.
Před cca měsícem jsem čistil škrtící klapku, zanesená byla fest, odpojil jsem baterii pro reset jednotky. Potud dobrý.
Po zapojení mi otáčky motoru drží 720-760 volnoběh (najeto téměř 800km), zvuk 'foukání' je slyšet i při teplém motoru a běžné jízdě.
Prolezl jsem úplně všechno, všude je těsnost (sání i výfuk), na diagnostice 0 závad v jednotce, MAF dobrý, čidlo teploty vody dobrý, lambdy dobrý, emise v pořádku.
Při stání a točení motoru na místě, přesně okolo 2200-2500 otáček se občas ozve rachtání a nebo, což je častější, motor chytne tah a vytočí se sám bez pohnutí klapky až ke 3300 otáček.
Dnes jsem si všiml jedné věci - součástka označována angl. jako Intake shutter valve (český název se mi nepovedlo vypátrat) originál číslo LF01-20-170; při startu 'sjede dolů' a při větším vytočení motoru chodí nahoru a dolů, ovšem když se motor ohřeje, otáčky spadnou pod 1000, zůstane v horní poloze a už se nehne při jakýchkoliv otáčkách.
Má tahle 'věc' vliv na volnoběh a přidávání si? Předpokládám, že se má asi v závislosti na zatížení a otáčkách motoru hýbat.
Co jsem pátral tak je to ovládaný podtlakovým solenoidem, ten nejspíš fuguje, diagnostika nehlásí chybu.
Děkuji všem za rady a tipy.
jsem již téměř 8 let majitelem M6 GG 2.0 benzin 104Kw a zdejší fórum jsem při hledání odpovědí na problémy navštívil již několikrát i jako neregistrovaný.
Ovšem současný problém jsem zde nenašel, tak snad někdo fundovanější poradí.
V prosinci jsem si všiml při studeném motoru okolo 2,5tis otáček zvuku, který bych přirovnal k 'fouknutí tlaku vzduchu do plastové trubky'. Za tepla zvuk zmizel.
Před cca měsícem jsem čistil škrtící klapku, zanesená byla fest, odpojil jsem baterii pro reset jednotky. Potud dobrý.
Po zapojení mi otáčky motoru drží 720-760 volnoběh (najeto téměř 800km), zvuk 'foukání' je slyšet i při teplém motoru a běžné jízdě.
Prolezl jsem úplně všechno, všude je těsnost (sání i výfuk), na diagnostice 0 závad v jednotce, MAF dobrý, čidlo teploty vody dobrý, lambdy dobrý, emise v pořádku.
Při stání a točení motoru na místě, přesně okolo 2200-2500 otáček se občas ozve rachtání a nebo, což je častější, motor chytne tah a vytočí se sám bez pohnutí klapky až ke 3300 otáček.
Dnes jsem si všiml jedné věci - součástka označována angl. jako Intake shutter valve (český název se mi nepovedlo vypátrat) originál číslo LF01-20-170; při startu 'sjede dolů' a při větším vytočení motoru chodí nahoru a dolů, ovšem když se motor ohřeje, otáčky spadnou pod 1000, zůstane v horní poloze a už se nehne při jakýchkoliv otáčkách.
Má tahle 'věc' vliv na volnoběh a přidávání si? Předpokládám, že se má asi v závislosti na zatížení a otáčkách motoru hýbat.
Co jsem pátral tak je to ovládaný podtlakovým solenoidem, ten nejspíš fuguje, diagnostika nehlásí chybu.
Děkuji všem za rady a tipy.