• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

tomahod

nový člen
9
Zdravím, po 50 000 km se mi pravidelně rozsvěcí hláška" SCBS fw malfunction" a motor spadne do nouzového režimu. V autorizovaném servisu mi na to pověděli, že je karbon v motoru a za nemalé peníze vyčistili, ovšem scbs svítí dál. Nemáte s tímto někdo zkušenost prosím?
 
Jako vážně nebo si děláš jenom legraci ??? Systém SCBS je pro prevenci čelního nárazu. Co to má tedy společného z karbonem v motoru ??? Ta hláška musela být asi jiná ne a měla by se ti rozsvítit ta nejznámější kontrolka "KONTROLA ZKONTROLUJ MOTOR" :)
 
Zdravím, po 50 000 km se mi pravidelně rozsvěcí hláška" SCBS fw malfunction" a motor spadne do nouzového režimu. V autorizovaném servisu mi na to pověděli, že je karbon v motoru a za nemalé peníze vyčistili, ovšem scbs svítí dál.
DTC chyby uloženy? Jaké? Co je to za model, má lasery nebo už jen kameru?
 
Srandu si nedělám v žádném případě. Je to model 2.2GJ r.v. 2016. Chyby si to zřejmě neukládá, když se to rozsvítí, zastavím a vypnu motor, chyba je zresetována. A myslím, že je tam laser.
 
No srandou jsem myslel to že ti svítila kontrolka SCBS a v servise ti řekli máš zakarbonovaný motor .... nebo jsi tam byl kvůli té kontrolce a oni přitom zjistili že kromě této chyby máš ještě navíc zakarbonovaný motor ??? Ale to asi ne, když píšeš že to za peníze vyčistili (ten motor) a signálka ti svítí dál. A asi bych řekl že kvůli SCBS ti nepůjde motor do nouzového .... takže asi ti svítí i jiná kontrolka ne ??? Píšeš strašně stroze na to jaký máš velký problém .... vlastně ani nevím zda máš problém už jenom s SCBS a nebo ti motor padá do nouzového režimu ???
 
Srandu si nedělám v žádném případě. Je to model 2.2GJ r.v. 2016. Chyby si to zřejmě neukládá, když se to rozsvítí, zastavím a vypnu motor, chyba je zresetována. A myslím, že je tam laser.
Tak to nijak nesouvisí s karbonem v motoru. Přehřátý laser vysílač/přijímač nebo něco zakrývá nebo rozptyluje paprsek (voda na skle, zamlžené sklo, díra od kamenu).
 
Ano, zní to logicky a přesně tak jsem vyvalil oči já, když mi to řekli. Jenže ono to nějak musí souviset nebo píše auto něco jiného než se děje. Je to tak, že se tato hláška rozsvítí včetně ikonky protismykového systému (autíčko s hadama) a motor přestane tahnout. Píšu stroze, bo o tom nic víc nevím.
 
No super, další posun, signálka "Autíčko s hadama" mimo jiné název super :)
Takže se ti rozsvítí zároveň signálka SCBS a AUTOsHADAMA (protismyk+protiprokluz) jo a přejde do nouzového režimu (respektive netáhne ale jede) a signálka MOTOR se nerozsvítí ??? Potom zastavíš a uděláš RESTART auta (vypneš motor a znovu nastartuješ) a jedeš opět normálně ??? Jo a ve kterém autorizovaném servisu si to byl ???
 
No super, další posun, signálka "Autíčko s hadama" mimo jiné název super :)
Takže se ti rozsvítí zároveň signálka SCBS a AUTOsHADAMA (protismyk+protiprokluz) jo a přejde do nouzového režimu (respektive netáhne ale jede) a signálka MOTOR se nerozsvítí ?? Potom zastavíš a uděláš RESTART auta (vypneš motor a znovu nastartuješ) a jedeš opět normálně ?? Jo a ve kterém autorizovaném servisu si to byl ??
No asi STS Chvojkovice-Brod, zřejmě slušnej oddíl.:D
 
signálka motoru ani žádná jiná a přesně tak to funguje. Ještě jsem vysledoval, že se to stane většinou při brzdění motorem ale není to pravidlo, protože mi to posledně shodilo tempomat.
 
Chyby si to zřejmě neukládá, když se to rozsvítí, zastavím a vypnu motor, chyba je zresetována.
Já bych řekl, že tam uložená určitě bude... (to, že po vypnutí motoru se vrátí vše do normálu, neznamená, že chyba není uložena). Bez přečtení je to fakt hádání z křišťálové koule.
 
Jasně chyby uložené budou na 100% a ještě neodpověděl který autorizovaný servis to dělá ???
 
scbs zřejmě souvisí s kdečím, v manuálu dokonce píšou, že se musí hlídat pneumatiky aby byly stejné, tak to znamená ABS a bůhví kterou e-kravinu. Kdyby se dnes do aut takové p......y nemontovaly, stejně to není k ničemu. Ty chyby tam asi uloženy nebudou, nikomu se nepodařilo to načíst, dokonce se to načítalo v době, kdy ta hláška byla rozsvícená. Já se chtěl jen zeptat, jestli se to někomu už taky stalo, ale vidím, že asi ne. Tak nic, díky za odpověď
 
Načítali to originál diagnostikou? Určitě tam budou C-kódy a freeze frame data, ke který normální diagnostiky nemají DB. Jaké je koncové šestičíslí VINu?
 
Ahoj,
tak mně se v pátek na dálnici stalo přesně to samé s Mazdou 6 2.2 D r. 2015 po faceliftu. Jedu v rychlem pruhu, vjede mi tam auto, tak brzdim a kdyz jsem u nej najednou nepříjemné škubnutí (to podřadil automat) a pak už jen hláška SCBS malfunction + rozsvícené kontrolky ESP a i Stop. Auto jelo jen o trochu hůř, čekal bych v nouzáku markantnější pokles výkonu. Automat přestal řadit, zustala tam jedna rychlost, při přepnutí na manual display na budíku neukazoval nic a manualně přeřadit také nešlo. A to mám jet 3.ledna do FR lyžovat. Mám obavu, jestli se s tím dá tak daleko vůbec dojet a do té doby to pravděpodobně ani nestihnu prohlédnout, natož opravit (vzhledem k tomu, že budou svátky) :-(

Jeste pro doplneni, jedna se o facelift s full led, ale kamery na okne jsou jeste stejne, jako tomu bylo u modelu před liftem, konkretně tam jsou dvě pod sebou a pak jeste deštak vedle, tak že celkem 3. Hlidani jizdnich pruhu to nema a jelikož je to dovoz, nema to ani automatické přepinani dálkových světel, i když jsou LED. Koncové VIN je 312569. Pokusím se nechat vyčíst případné chyby v autorizaku. Předem děkuji za reakce
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top