- 1 036
A konec koncu si rikam vlastne, ze zrovna Ty, @Krabat-e, se svym zpusobem prace a najezdem, co ze sis koupil benzin a ne diesel?
To má tolik důvodů, že ani nevím, kde začít.
- Je to moje soukromé auto, kde jsem diesel nechtěl v žádném případě. Sice s ním jezdím i služebně, ale to jen proto, že je Mazda řidičsky daleko zábavnější než služební Škodovka. Firma mi jízdy soukromým autem platí, ale hodlám to omezit.
- Chtěl jsem bezproblémovou atmosféru, jednu z posledních na trhu, protože mi jejich charakteristika vyhovuje. A jsem rád, že jsem to stihl, než je úplně odpískají a nacpou do všech motorů turbo.
- Měl jsem diesel moc dlouho a ten traktorový zvuk mě už fakt iritoval a stále irituje. Prostě když diesel, tak v něčem jako Q7 nebo X5. Nikde jinde nemá smysl.
- Podle mého názoru Japonci pořádný diesel neumí. Oni umí benzíny, ale s naftou se nekamarádí. Dělají ji jen kvůli Evropě. Ale o úrovni dieselů, jaké umí německá trojka, si mohou nechat jen zdát.
- Na co diesel do Mazdy, když s benzínem 2,5L jezdím za 7,1/100?
- Vadí mi antidiesel propaganda. Podle mě je otázkou pár let, kdy budou naftové ojetiny obtížně prodejné. Navíc jezdím autem i do zahraničí a v Německu je diesel vyloženě šikanovaný. Rok od roku je to horší.
- Počítám s tím, že tahle Mazda je moje poslední auto se spalovacím motorem. Obvykle auto prodávám po 6 letech, ale tentokrát jsem ochoten vydržet i o něco déle, abych následně mohl koupit snad už schopný a dostupný elektromobil. Možná je to iluze. Každopádně, benzínová Mazda má daleko větší šanci na přežití s minimálními servisními náklady, než řešit diesel. Atmosféra, o kterou se člověk stará, je prakticky nezničitelná.
- Diesel je daleko háklivější na kvalitu paliva a vůbec na zacházení a všechno kolem. Staré diesely typu nesmrtelného 1,9TDI byly v pohodě. Ale ty nové jsou strašné. Ty motory jsou pocitově super. Kultivovanější, úspornější, výkonnější a já nevím co ještě. Ale málokdo si uvědomuje, čím je to vykoupeno. Můj soused kšeftuje s auty ve velkém a má na to jednoznačný názor - diesel v žádném případě. Jak mi říkal, u nového BMW 5 po nájezdu 100K km byl nucen vyměnit vstřikovače. Totálně zakarbonované a bez možnosti je vyčistit. Na diesel motory jsou kladeny tak vysoké požadavky, že jejich provoz je vykoupen daleko kratší životností, než tomu bylo dříve. Výrobci jdou do extrému a tohle jsou následky. EGR ventily, močovina, DPF filtry, děkuji pěkně, ale nechci.
- Nepříjemné zkušenosti s diesely, která se staly mým známým. Opět BMW 5, koupeno ojeté jedním z mých největších kámošů s nájezdem pouhých 75K km. Do měsíce nutná výměna vstřikovačů a ještě cosi. Oprava 140K Kč. Po výhrůžkách zveřejněním a soudním sporem s významným dovozcem BMW nakonec dohoda o spoluúčasti 50:50. Kolega v práci, rozsypaný diesel u Superba dva měsíce po záruce. Obvykle to takhle krátce po záruce ještě výrobce akceptuje a min. neúčtuje servisní práce. Kolega měl smůlu, výměna polomotoru vyšla na 50K Kč v neznačkovém servisu, jinak by to bylo mnohem dražší.
- No a v neposlední řadě skutečně věřím tomu, že diesely jsou zdravotní průšvih, hlavně ve městech. Nechci moralizovat, sám jsem si to uvědomil až po letech.
Poslední úprava: