• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Benzín vs. Nafta vs. Volt - to je oč tu běží

Tak to se mi tady přestává líbit.Bude se tady řešit,Babiš,Sobotka,rozpočet a bůh ví co eště.Před rokem to tady bylo jiný.
Ahoj.
 
Ale jdi, nech kluky at si filozofujou, dej si neco dobreho do sklenice a necti to ;)
 
Diesel u osobáků je mrtvý,hlasí největší automobilky,tak a máte po ptákách:D
 
este ze mazda nie je najvacsia automobilka, tak tej sa to nedotkne

Prileju trosku toho benzinu do ohne (nebo nafty, nebo voltu? :eek: ), at tu nemame tak chude tema a @Vitus muze znovu menit nazev tematu ... co ten vodik? :D

keby prihodis do ohna volty (nejaku tu li-on baterku) tak to by bol celkom plaminek... u vodiku je podla mna najvacsi problem s jeho skladovanim, pretoze v nadrziach by sa musel uchovavat v kvapalnej forme, neustale sa odparuje a teda by sa musel v tychto nadrziach regulovat tlak a cast plynneho vodiku odpustat cim by vznikali straty
 
musím se přiznat že toto téma už nečtu, je to nudnější než interpelace ve sněmovně, vždy jsem měl Mazďáky za rozumný lidi, ale to co tu teď píší a jak argumentují to je na zvracení :eek: ( berte to jenom jako můj názor ) . A co třeba dřevoplyn, to tu ještě nikdo neprobíral :p( možná jo, ale několik posledních desítek plků v tomto tématu jsem nečetl )
 
je to nudnější než interpelace ve sněmovně, vždy jsem měl Mazďáky za rozumný lidi
Původně jsem chtěl napsat jedno přirovnání, malá myška vs. 10x10m díra, ale předpokládám každý si domyslí jak to nakonec dopadne.
A myslím že bych to uzavřel tím, že naprosto stejně to dopadne s náma. :D

ale to co tu teď píší a jak argumentují to je na zvracení :eek:
Například? :D

A vůbec,benzin je benzin:)
;)
 
Poslední úprava:
Marne premyslim, kde se stala ta "chyba", ze po par prispevcich si to/nekdo muze vyslouzit titulovani "forem zelenych" nebo "byt na zvraceni" :eek:.

Zijeme v dobe neskutecneho technologickeho pokroku. Za poslednich par dekad jsme se dost posunuli v mnoha odvetvich. Takze si myslim, ze je rozhodne na miste uz dnes si povidat o alternativach ke spalovacimu motoru. Uz dnes jsou ciste elektricka vozitka normalne bezne v provozu k potkani. Nejcasteji asi vidam BMW i3, sem tam Nissan Leaf a i ta Tesla se obcas objevi. Jasne, je to tim, ze jezdim v Praze. Nikdo snad nerika, ze vyroba elektriny je automaticky ekologicka. Ale myslim si, ze tam nejake vyhledy na svetlejsi zitrky jsou, no ne?

Tak se dostaneme k tomu uchovavani energie, coz je podle me obecne brzda veskere moderni elektroniky, nejen aut. Baterky jsou silena chemie a o ekologicnosti moc reci byt nemuze, ztraty obrovske.

Ale vyvoj jde dal a nejakou cestu si to najit bude muset. Skrtat zapalkou nad vytezenou ropou nebo plynem nepujde do nekonecna. At se toho jeste dozijem, nebo ne. A par slepyma cestama si to take projde, ne ze ne.

A ja osobne se take tesim, ze si v dohledne dobe budu moct poridit elektro-auticko. Uz s dnesnim dojezdem a delkou nabijeni bych si byl schopen vystacit na 80% (mozna i vic) vyuziti sveho auta. A to hadam, ze drtiva vetsina neprofesnich ridicu. A na ten zbytek a dlouhe cesty konec koncu nemusim jezdit svym autem (coz si myslim, ze take brzo bude aktualni otazka sveta, ze vlastneni auta je zbytecny luxus a prezitek).

Takze uz dnes v klidu muzu, akorat je to pro me jeste trosku drazsi, nez bych chtel. Rentabilnost z hlediska penez vubec neresim, ostatne jinak bych jezdil z bodu A do B nejspis Dacii nebo vlakem.
 
Jo vida, jeste jsem se vlastne chtel zeptat na jednu vec ...
Nevím, tohle je nejen můj názor, shoduju se dost s jinejma elektrikářema.
Znate HE3DA? Co vy elektrikari na to rikate? Jsem o tom cetl nejaky oslavny clanek. Dokonce jich mozna bylo vic. Je to takovy "zazrak", jak to prezentujou nebo jen v Letnanech hrajou marketingovou hru?

Neni to zadny trolling nebo tak neco. Vazne me to zajima. Zaujaly me uz ty clanky. Ja jsem sice prosel elektro-prumyslovkou, kde nam stale rikali, ze z nas budou elektrikari. Jenze me tenhle obor tak nejak sel jednim uchem tam, druhym ven a moc neulpelo. Horko tezko si predstavim o cem je Ohmuv zakon :D.
 
nie som elektrikar, ale he3da sledujem a dufam, ze to bude mat uspech, nie len preto, ze pan Prochazka nad tym stravil 7 rokov vyskumu, ale aj preto, ze ak postavia na karvinsku tu tovarnu, tak tam daju pracu ludom (myslim, ze zrovna na severe je to s nezamestnanostou horsie)
 
@Ter Leeloo II
Samozrejme ze znam.
Muze se to zdat ze jsem proti elektrice, nejsem to vubec ne, jako elektrikar jsem pro alternativni zdroje pohonu, ale jak jsem jiz nekolikrat zminil, v elektromobilite s bateriema nevidim moc budoucnost. Protoze bylo uz za ta leta plno pokusu o lepsi baterky a vsechny pokusy skoncili stejne, pruserem. Jen si uvedomte, jak dlouho se uz pouzivaji klasicke tuzkove baterky. Za stejnou dobu jakou evoluci prosli diskety - cdcka- dvdcka atd. Baterie prakticky stagnujou. A je plno dalsich a dalsich veci ktere v tomto odvetvi potrebuji modernizaci at uz kapacitni (baterie) nebo ekologickou. A tady se dostavame na financni stranku veci. Jak jsem rekl, nelze srovnavat CR s Cinou. Tady jsou schopni si lidi za 100Kc nechat provrtat koleno. V Cine se lidem posere telefon, svihnou s nim do kose a kupuji dalsi. Tady se resi reklamace. Atd. Atd. Atd.

Dalsi otazkou je zivotnost baterie v takovem aute. Jestli bude mit zivotnost 2 - 3 roky, pak koupit novou za 70.000-100.000Kc. Tak to taky neni 2x dobre.

Pokud bych to mel shrnout, spise se priklanim ma stranu elektromobilu na bazi vodiku. To si myslim ze ma svetlejsi budoucnost nez elektromobil na baterie. ;)
 
Jo vida, jeste jsem se vlastne chtel zeptat na jednu vec ...

Znate HE3DA? ..................

Taky jsem o tom čet pár věcí, docela jsem se těšil, až to někde nasadí, ale pak ticho po pěšině... A nedávno se mi z první ruky dostalo, že maji "sotva jeden funkční prototyp"... :-(
 
@Ter Leeloo II
Dalsi otazkou je zivotnost baterie v takovem aute. Jestli bude mit zivotnost 2 - 3 roky, pak koupit novou za 70.000-100.000Kc. Tak to taky neni 2x dobre.

vcera som prave cital jeden report, kde sa zozbierali data majitelov Tesla S a paradoxne tam postupom casu degradacia baterie spomalila, co by som cakal ze sa bude skor zrychlovat

u vozidiel, ktore mali najazdenych 100000mil (160000km) to predstavuje 8% kapacity baterie co pri mojom rocnom najazde cca 20000km by predstavovalo 8 rokov pouzivania vozidla, tak to nie je zas tak zly vysledok

https://electrek.co/2016/06/06/tesla-model-s-battery-pack-data-degradation/
 
vcera som prave cital jeden report, kde sa zozbierali data majitelov Tesla S a paradoxne tam postupom casu degradacia baterie spomalila, co by som cakal ze sa bude skor zrychlovat

u vozidiel, ktore mali najazdenych 100000mil (160000km) to predstavuje 8% kapacity baterie co pri mojom rocnom najazde cca 20000km by predstavovalo 8 rokov pouzivania vozidla, tak to nie je zas tak zly vysledok

https://electrek.co/2016/06/06/tesla-model-s-battery-pack-data-degradation/

Pro kristovy rány!

Zkrátím ten text co jsem tu měl ...
Protože tohle už je opravdu jak říkal @vladas75 taky mám mazďáky za chytřejší lidi.

Řeknu už jen jediné, porovnáváš jablko s ananasem.
 
Poslední úprava:
15.nákladních lodí znečistí životní prostředí více než všech 760. miliónu aut světa,tak bojuj @lakilaki.Jinak si připadám na fóru zelených a né na fóru klanu.
Radši 100.příspěvků o koncovkách výfuku nežli toto.;)

O tom velmi pochybuju.
 
Řeknu už jen jediné, porovnáváš jablko s ananasem.

Mozes to rozviest? Podporit nejakym vyrokom, preco si myslis, ze to tak je? Lebo ja sa u vsetkych argumentov snazim uvadzat nejake zdroje. Takto bez vysvetlenia nerozumiem tej reakcii, dakujem :)
 
Back
Top