To je hroza pomysliet na to , ze benzinove skyactiv mazdy priviezla z Japan, alebo Mexico jedna z takych 15.tich zivotne prostredie znecistujucich lodi. :-(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
To je hroza pomysliet na to , ze benzinove skyactiv mazdy priviezla z Japan, alebo Mexico jedna z takych 15.tich zivotne prostredie znecistujucich lodi. :-(
A co já stim nadělám,mám ji potopit?To je hroza pomysliet na to , ze benzinove skyactiv mazdy priviezla z Japan, alebo Mexico jedna z takych 15.tich zivotne prostredie znecistujucich lodi.
Mozes to rozviest? Podporit nejakym vyrokom, preco si myslis, ze to tak je? Lebo ja sa u vsetkych argumentov snazim uvadzat nejake zdroje. Takto bez vysvetlenia nerozumiem tej reakcii, dakujem
Jen to ne,na srazu nee.Na nějakým srazu o tom dáme řeč.
Napríklad ....A co já stim nadělám,mám ji potopit?
Jen to ne,na srazu nee.
Vůbec mi nejde o lodě ani o auta,jde oto že prvopocatek byl benzin vs.diesel což mě zajímalo a kam to sklouzlo?Jen rychlá vsuvka, abychom se nemuseli o efektivitě lodí bavit na srazu Ohledně lodí je zase potřeba počítat s ekvivalentem přepravené hmotnosti na vzdálenost. Vypůjčím si vysvětlení od jednoho kolegy:
Pro Vaši informaci lodní doprava má jedny z nejpřísnějších emisních limitů podle předpisů IMO - dotýká se to emisi CO2 (EEDI a EEOI), emisi SOx, NOx, popílek (Marpol anex VI).
Nové lodě jsou konstruovány podle ještě přísnějších norem, které by měly vejít v praxi až po roce 2020
jinak jednoduchá matematika - loď, která uveze 18800 TEU (ekvivalent 20 stop dlouhého kontejneru) - přepočítat na FEU (ekvivalent 40 stop dlouhého kontejneru - kamion) 9400 "kamionu"
loď spotřebuje 170tun paliva za den, rychlosti 21 uzlu, a ujede za den 504 mil = 933 kilometrů - to je v přepočtu 18.2 tun na 100 km
Jestliže to přepočítáme na kamiony (FEU - ekvivalent 40 stop dlouhého kontejneru) to je 18200kg paliva / 9400 kamionu = 1.94 kg / kamion / 100 km
Přepočítáno na litry je to 2.25 litru dieslu na kamion na 100 km
Data jsou čerstvá, z praxe, a každý kdo je schopen základní matematiky si může udělat obrázek, ze kontejnerová loď je několikanásobně efektivnější, co do spotřeby paliva a emisi, než kamion popřípadě jiný druh přepravy na dlouhou vzdálenost.
Ohledně emisí platí u lodí také velice přísné normy:
Pro lod A19 (18800TEU) :
CO2 - do roku 2020 - emisní limit je 15 g(CO2) / (tunu*mořskou míli)
od roku 2020 bude pravděpodobně na hranici 11 g(CO2) / (tunu*mořskou míli)
NOx - do roku 2020 - emisní limit je 14.5 g(NOx)/kWh
od roku 2020 (ale nejspíš až od 2022) bude 4.2 g(NOx)/kWh
SOx - v přepočtu na obsah síry v palivu - do roku 2020 - v emisních zónách (Evropa, Severní Amerika a Čína) <0.1% S v palivu a mimo emisní zóny < 3.5% S v palivu
po roce 2020 (ale nejspíš až od 2025) - v emisních zónách (Evropa, Severní Amerika a Čína) <0.1% S v palivu a mimo emisní zóny < 0.5% S v palivu
Zdroj: MARPOL 73/78 with later amendments
To jenom tak okrajově, aby byla vidět i druhá strana mince a dovolím si tvrdit, že něco podobného měl na mysli @MCX3
Tak a už se o tom nemusíme bavit s @romin na srazu. A já jsem se zapojil do těchto žabomyších válek, doufám obsahově zajímavými řádky, tak jsem taky spokojen
Vážně?
Podstatou tohoto je, že já tu celou dobu řeším, pro nás cenově dostupné a reálně k zakoupení možné auta a ty sem vystřelíš extra exotické auto a zrovna to jediné, které jako jedno z mála má možnost větší výdrže protože má různé možnosti baterie.
Dalsi otazkou je zivotnost baterie v takovem aute. Jestli bude mit zivotnost 2 - 3 roky, pak koupit novou za 70.000-100.000Kc. Tak to taky neni 2x dobre.