• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Benzín vs. Nafta vs. Volt - to je oč tu běží

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
To je hroza pomysliet na to , ze benzinove skyactiv mazdy priviezla z Japan, alebo Mexico jedna z takych 15.tich zivotne prostredie znecistujucich lodi. :(
A co já stim nadělám,mám ji potopit?
 
Mozes to rozviest? Podporit nejakym vyrokom, preco si myslis, ze to tak je? Lebo ja sa u vsetkych argumentov snazim uvadzat nejake zdroje. Takto bez vysvetlenia nerozumiem tej reakcii, dakujem :)

Vážně? :eek: :confused:

Tak popořadě, jako ve školce.

Bavím se tu o Nissan Leaf, to je jablko.
Ty sem vystřelíš Tesla S, to je ananas.

Obojí je ovoce, to se shodneme, jablko je domácí ovoce, ananas je exotické ovoce.
Jablko si koupíš 1ks v ceně já nevím 5Kč? Ananas si koupíš 1ks v ceně 40Kč?
Nissan Leaf se prodává od 500.000,-? Tesla S se začíná prodávat na 3 milionech?

Podstatou tohoto je, že já tu celou dobu řeším, pro nás cenově dostupné a reálně k zakoupení možné auta a ty sem vystřelíš extra exotické auto a zrovna to jediné, které jako jedno z mála má možnost větší výdrže protože má různé možnosti baterie.
Je to jako by si porovnával Fabii vs. Ferrari ... asi těžko.

To je vše co ti k tomu řeknu, pokud ani tady nejsi schopen tomu dostatečně porozumět, tak už nevím.

Jinak řečeno, pokud máš 3+miliónů, směle do nákupu Tesla S, určitě si ji užiješ a přeju ti (možná) krásných 800km na jedno nabití (což se určit nikdy nedá, protože doufám si sám logicky dokážeš odvodit proč).
Já ty peníze nemám a určitě nechci auto, které budu nabíjet po 200km, takže s tvým dovolením, tohle je přesně důvod proč odmítám elektromobil a odmítat nadále budu.
 
Poslední úprava:
Jen to ne,na srazu nee.

Jen rychlá vsuvka, abychom se nemuseli o efektivitě lodí bavit na srazu :D ;) Ohledně lodí je zase potřeba počítat s ekvivalentem přepravené hmotnosti na vzdálenost. Vypůjčím si vysvětlení od jednoho kolegy:
Pro Vaši informaci lodní doprava má jedny z nejpřísnějších emisních limitů podle předpisů IMO - dotýká se to emisi CO2 (EEDI a EEOI), emisi SOx, NOx, popílek (Marpol anex VI).
Nové lodě jsou konstruovány podle ještě přísnějších norem, které by měly vejít v praxi až po roce 2020

jinak jednoduchá matematika - loď, která uveze 18800 TEU (ekvivalent 20 stop dlouhého kontejneru) - přepočítat na FEU (ekvivalent 40 stop dlouhého kontejneru - kamion) 9400 "kamionu"
loď spotřebuje 170tun paliva za den, rychlosti 21 uzlu, a ujede za den 504 mil = 933 kilometrů - to je v přepočtu 18.2 tun na 100 km
Jestliže to přepočítáme na kamiony (FEU - ekvivalent 40 stop dlouhého kontejneru) to je 18200kg paliva / 9400 kamionu = 1.94 kg / kamion / 100 km
Přepočítáno na litry je to 2.25 litru dieslu na kamion na 100 km

Data jsou čerstvá, z praxe, a každý kdo je schopen základní matematiky si může udělat obrázek, ze kontejnerová loď je několikanásobně efektivnější, co do spotřeby paliva a emisi, než kamion popřípadě jiný druh přepravy na dlouhou vzdálenost.

Ohledně emisí platí u lodí také velice přísné normy:
Pro lod A19 (18800TEU) :
CO2 - do roku 2020 - emisní limit je 15 g(CO2) / (tunu*mořskou míli)
od roku 2020 bude pravděpodobně na hranici 11 g(CO2) / (tunu*mořskou míli)
NOx - do roku 2020 - emisní limit je 14.5 g(NOx)/kWh
od roku 2020 (ale nejspíš až od 2022) bude 4.2 g(NOx)/kWh
SOx - v přepočtu na obsah síry v palivu - do roku 2020 - v emisních zónách (Evropa, Severní Amerika a Čína) <0.1% S v palivu a mimo emisní zóny < 3.5% S v palivu
po roce 2020 (ale nejspíš až od 2025) - v emisních zónách (Evropa, Severní Amerika a Čína) <0.1% S v palivu a mimo emisní zóny < 0.5% S v palivu
Zdroj: MARPOL 73/78 with later amendments

To jenom tak okrajově, aby byla vidět i druhá strana mince a dovolím si tvrdit, že něco podobného měl na mysli @MCX3

Tak a už se o tom nemusíme bavit s @romin na srazu. A já jsem se zapojil do těchto žabomyších válek, doufám obsahově zajímavými řádky, tak jsem taky spokojen :D :)
 
Jen rychlá vsuvka, abychom se nemuseli o efektivitě lodí bavit na srazu :D ;) Ohledně lodí je zase potřeba počítat s ekvivalentem přepravené hmotnosti na vzdálenost. Vypůjčím si vysvětlení od jednoho kolegy:
Pro Vaši informaci lodní doprava má jedny z nejpřísnějších emisních limitů podle předpisů IMO - dotýká se to emisi CO2 (EEDI a EEOI), emisi SOx, NOx, popílek (Marpol anex VI).
Nové lodě jsou konstruovány podle ještě přísnějších norem, které by měly vejít v praxi až po roce 2020

jinak jednoduchá matematika - loď, která uveze 18800 TEU (ekvivalent 20 stop dlouhého kontejneru) - přepočítat na FEU (ekvivalent 40 stop dlouhého kontejneru - kamion) 9400 "kamionu"
loď spotřebuje 170tun paliva za den, rychlosti 21 uzlu, a ujede za den 504 mil = 933 kilometrů - to je v přepočtu 18.2 tun na 100 km
Jestliže to přepočítáme na kamiony (FEU - ekvivalent 40 stop dlouhého kontejneru) to je 18200kg paliva / 9400 kamionu = 1.94 kg / kamion / 100 km
Přepočítáno na litry je to 2.25 litru dieslu na kamion na 100 km

Data jsou čerstvá, z praxe, a každý kdo je schopen základní matematiky si může udělat obrázek, ze kontejnerová loď je několikanásobně efektivnější, co do spotřeby paliva a emisi, než kamion popřípadě jiný druh přepravy na dlouhou vzdálenost.

Ohledně emisí platí u lodí také velice přísné normy:
Pro lod A19 (18800TEU) :
CO2 - do roku 2020 - emisní limit je 15 g(CO2) / (tunu*mořskou míli)
od roku 2020 bude pravděpodobně na hranici 11 g(CO2) / (tunu*mořskou míli)
NOx - do roku 2020 - emisní limit je 14.5 g(NOx)/kWh
od roku 2020 (ale nejspíš až od 2022) bude 4.2 g(NOx)/kWh
SOx - v přepočtu na obsah síry v palivu - do roku 2020 - v emisních zónách (Evropa, Severní Amerika a Čína) <0.1% S v palivu a mimo emisní zóny < 3.5% S v palivu
po roce 2020 (ale nejspíš až od 2025) - v emisních zónách (Evropa, Severní Amerika a Čína) <0.1% S v palivu a mimo emisní zóny < 0.5% S v palivu
Zdroj: MARPOL 73/78 with later amendments

To jenom tak okrajově, aby byla vidět i druhá strana mince a dovolím si tvrdit, že něco podobného měl na mysli @MCX3

Tak a už se o tom nemusíme bavit s @romin na srazu. A já jsem se zapojil do těchto žabomyších válek, doufám obsahově zajímavými řádky, tak jsem taky spokojen :D :)
Vůbec mi nejde o lodě ani o auta,jde oto že prvopocatek byl benzin vs.diesel což mě zajímalo a kam to sklouzlo?

Odesláno z mého HUAWEI LYO-L21 pomocí Tapatalk
 
Vážně? :eek: :confused:
Podstatou tohoto je, že já tu celou dobu řeším, pro nás cenově dostupné a reálně k zakoupení možné auta a ty sem vystřelíš extra exotické auto a zrovna to jediné, které jako jedno z mála má možnost větší výdrže protože má různé možnosti baterie.

Reagoval som na zivotnost baterie, nie na to aky je rozdiel medzi Leafom a Teslou S. Obe vozidla maju v sebe litiovu bateriu, aj ked je pravda, ze Leaf pouziva litium manganovu bateriu, ktora nema tak dobru hustotu ulozenej energie oproti litium nikel kobalt hlinikovej pouzitej v Tesle.

Dalsi otazkou je zivotnost baterie v takovem aute. Jestli bude mit zivotnost 2 - 3 roky, pak koupit novou za 70.000-100.000Kc. Tak to taky neni 2x dobre.

ale teda ked chceme porovnavat jablka s jablkami, tak si mozeme zobrat Teslu model 3, ktora bude v podobnej cenovej hladine ako Nissan Leaf okolo tych 35000 eur a bude mat bateriu ako model S, ale vyrobenu o 5 rokov novsou technologiou, ktora umoznuje este o 30% vyssiu hustotu ulozenej energie
a za 2-3 roky uz sa bude dat aj jazdeny model S kupit za cenu noveho Leafu

predpokladam, ze filozofia Tesly je uz tak proflakla, ze je kazdemu znama, ale pokial by niekto nevedel, tak prvy krok bolo vytvorit superdrahe sportove auto pre superbohacov (roadster), zo zisku zafinancovat premiovy sedan pre bohacov (model S) a z tohoto dalsieho zisku zafinancovat sedan pre siroke masy (model 3) a zaroven tym nakopnut konkurenciu, aby tiez zacali presadzovat EV (preto aj svoje patenty nechali volne dostupne ostatnym)

pokial by niekto chcel zaujimave hajzlove cteni na telefon (bohuzial iba po anglicky), tak si to mozete nastudovat:

http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html
 
Hmm, čistota aut podle Němců, když nechcete zatěžovat okolí. V žebříčku hned dvakrát koncernové TDI a ani jedna Mazda. Nemohl jsem nereagovat. :) Nevadí mi přítomnost dieselů. Ale tak nějak odmítám uvěřit tomu, že zrovna Mazda, která už několik let v řadě vyhrává hodnocení EPA za svá nejúspornější, nejčistší nebo nejzelenější auta, nemá podle Němců ani jeden model, kterého by si všimli. Ale co čekat od Němců... :D

http://www.autoforum.cz/zajimavosti...mcu-cim-jezdit-kdyz-nechcete-zatezovat-okoli/
 
Já tedy spíš fandím elektromobilům typu nová Ampera-e, tzn. MPV like karosérie pro co nejlepší využití prostoru.
 
tak to tady trochu rozproudíme ne :-)

http://www.autoforum.cz/predstaveni...*********************************************
 
ja sa neviem dockat kedy diesely konecne zmiznu, dnes rano nam pod oknami nastartovalo nejake nakladne auto a asi 10 minut tam naprazdno cvakalo asi aby sa mu ohrial motor na provoznu teplotu, z toho som mal uplnu reminiscenciu na detstvo ked som prespaval u tety a za barakom mali zelovoc kam vzdy rano pred siestou jazdilo zasobovanie a s vrciacim motorom vykladali bednicky, takze sa clovek nevyspal :D
 
Jenomže z dodávek diesel nezmizne, to je fakt a dieselové motory se budou stále vyrábět a vyvíjet. Beru to také tak, že vlády chtějí, aby se přesedlalo na benzín, protože je tam větší spotřeba a tím má stát více ze spotřební daně a DPH.
 
No diesely urcite nezmizi ze sceny to by byla hloupost. Naftaky urcite patri do tiraku,dodavek , velkych SUV a do aut ktere denne litaji mezi mesty stovky kilometru.
 
uvidime ako obstoji HCCI v konkurencii EV, neviem ci niekto sledoval nejake videa z IAA 2017 ale vacsina sa niesla v duchu elektromobility, autonomneho riadenia a buducnosti individualnej mobility, dokonca aj koncern uz o tom uvazuje

 
Back
Top