• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Benzín vs. Nafta vs. Volt - to je oč tu běží

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Asi tak ;) http://www.autoforum.cz/zajimavosti...*********************************************
 
zrovna autoforum.cz by som nebral ako bernu mincu, ti vyuziju kazdu prilezitost kopnut si do elektromobilov, nechajme sa prekvapit za tych 5 rokov
 
Jen pro info mimo téma ... Konečně jsem se dozvěděl kolik stojí provoz elekromobilu, což nikde nikdo v médiích moc neuvádí, jen jak je to nejlepší .... tak TESLA "žere" cca 20kWh na 100km (v létě normální řidič ekonomický, v zimě o cca až 20% více) , tzn. cca 70Kč = 100km a moje GL naftová žere cca 160kč = 100km.
 
No stejně, doma mám kW za cca 5,- Kč a když Teslu nabiji, tak jsem cca na 500,- Kč a nájedu cca 450km. Samozřejmě asi jiná sazba by byla kdybych to nabíjel jinde, ale když bych chtěl doma a neměl super sazbu na nabíjení, tak ten km zase tak super není. Ikdyž zrychlení Tesly je úžasné.
 
K elektromobilu mas narok na tarifni sazbu D27d, takze by ta kWh asi mohla vyjit levneji.
 
To jo, je to dvou tarif, a normálně za 4,5 a nižší za cca 2,5- Kč, tedy průměr by mohl být 3,2,-, což je cca 720,-/1000km.
 
Nedávno jsem četl článek o Wankelu s tím, že pokud by přišel asi by šlo o vodíkovou verzi.
To by neznělo vůbec zle, je mi to mnohem sympatičtější než hybrid a elektro.
 
Už dlouho tvrdím, že elektroauta nás přivedou do záhuby. Nedokážu si představit, že lidi z ulice přijedou z práce domů a všichni připojí auta na nabíječky. V každé ulici, v každém městě. Jak elektřinu dopravíme do těch nabíječek?
Někdo potřeboval rychle nějaké kladné body k ochraně klimatu a jediná aktuálně použitelná technologie pohonu je právě elektrický motor. Že to smrdí o několik stovek kilometrů dál, to už ve městě cítit není. A šéfové automobilek politikům odporovat nebudou, protože přijdou o podporu a dotace.
Tak mě napadá, nezačala se elektřina mocně propagovat s vypuknutím dieselgate?
Pokud se vyřeší bezpečné skladování vodíku ve vozidle, resp. jeho tankovaní, teprve pak budeme jezdit ekologicky. A odpadem bude voda :-)
 
Už dlouho tvrdím, že elektroauta nás přivedou do záhuby. Nedokážu si představit, že lidi z ulice přijedou z práce domů a všichni připojí auta na nabíječky. V každé ulici, v každém městě. Jak elektřinu dopravíme do těch nabíječek?
Někdo potřeboval rychle nějaké kladné body k ochraně klimatu a jediná aktuálně použitelná technologie pohonu je právě elektrický motor. Že to smrdí o několik stovek kilometrů dál, to už ve městě cítit není. A šéfové automobilek politikům odporovat nebudou, protože přijdou o podporu a dotace.
Tak mě napadá, nezačala se elektřina mocně propagovat s vypuknutím dieselgate?
Pokud se vyřeší bezpečné skladování vodíku ve vozidle, resp. jeho tankovaní, teprve pak budeme jezdit ekologicky. A odpadem bude voda :)

Nejen doprava ale i vyroba, nikdo nechce uhelne elektrarny, nikdo nechce jaderku, tak kde se pak vezme, s tim souvisi emise, si mysli ze kdyz je auto na elektriku tak je to parada, pritom nejvetsi podil vyroby el. energie v CR ma uhli..
Dalsi vec baterie, vzacne kovy, tech taky neni nekonecno
 
Pokud se vyřeší bezpečné skladování vodíku ve vozidle, resp. jeho tankovaní, teprve pak budeme jezdit ekologicky. A odpadem bude voda :)
A hlavně výroba.. Celosvětově je momentálně vyráběn v cca 96% z fosilních zdrojů (zemní plyn,ropa, uhlí), což není moc energeticky ani ekologicky veselé.. zatím :cool:
 
Ano vodík taky není zatím bezemisní ale je to lepší volba do budoucna než elektromobilita. Už jen třeba z důvodu rychlosti natankování. A těch pozitiv je více. Stačí si přečíst nějaké články. Každopádně za mě dokud to půjde tak jedině benzin. :D
 
Že to smrdí o několik stovek kilometrů dál, to už ve městě cítit není.
Tenhle argument stale ale povazuju za bonusovy bod pro elektromobil, nikoliv proti nemu. Auta se kumuluji tam, kde jsou lide. O elektrarnach to vsak neplati. Tudiz pro lidi obecne jako takove je lepsi, kdyz to "to smrdi" jinde, nez tam, kde je aut = lidi hodne.

Tim nutne nerikam, ze je to ekologicke. Jen je to stale z jisteho pohledu vyhoda.
 
Řekl bych že pořád má větší smysl spíš benzínovej hybrid, než elektro, a to má zmáklý nejlíp toyota.
 
Tenhle argument stale ale povazuju za bonusovy bod pro elektromobil, nikoliv proti nemu. Auta se kumuluji tam, kde jsou lide. O elektrarnach to vsak neplati. Tudiz pro lidi obecne jako takove je lepsi, kdyz to "to smrdi" jinde, nez tam, kde je aut = lidi hodne.

Tim nutne nerikam, ze je to ekologicke. Jen je to stale z jisteho pohledu vyhoda.
Takhle už uvažovaly dřívější generace,když do velkých měst nasadily trojejbusy,potažmo tramvaje...
 
@Míra a to je teda spatne, nebo ne? Ja jsem necetl nejake analyzy toho, zda dava tramvaj/trolejbus smysl. Nebo proste chces jen rict, ze princip zustava stejny? Zase precejen hromadna doprava je trochu v jine pozici, nez ta osobni, kde po mestech casto jezdi auto jen s ridicem.
 
Back
Top